Komunikaty PR

Szkoły w obliczu koronawirusa. Jak radzą sobie z zajęciami online?

2020-03-17  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania jpg ( 0.2 MB )

W związku z narastającym zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa wszystkie placówki szkolne w Polsce pozostają zamknięte do 25 marca. Nie oznacza to jednak dwóch tygodni wolnego dla uczniów. Nad wprowadzeniem zajęć realizowanych przez nauczycieli zdalnie w przyśpieszonym tempie pracuje coraz więcej placówek. 17 marca miały miejsce pierwsze lekcje online w Zespole Szkół Budowlano-Elektrycznych im. Jana III Sobieskiego w Świdnicy. 

Zajęcia online z programowania i języka angielskiego odbyły się dla klasy 3cT. Wzięła w nich udział większość uczniów. Transmisja na żywo prowadzonych zajęć odbywała się na grupach w mediach społecznościowych, do których dostęp miały wyłącznie upoważnione osoby. Uczniowie łączyli się z nauczycielami przy pomocy komputera, tabletu lub telefonu z dostępem do internetu. – W trosce o zbliżające się egzaminy i zachowanie ciągłości w nauczaniu, postanowiliśmy zorganizować naszym uczniom nauczanie zdalne z wykorzystaniem dostępnych technologii. Otrzymaliśmy wsparcie technologiczne od RST Software Masters – firmy, która od lat wspiera kształcenie na kierunku technik informatyk. Nauczyciele zostali wcześniej przeszkoleni i przeprowadzono lekcje testowe – tłumaczy dyrektorka szkoły, Krystyna Kowalonek. 

Dobór konkretnego narzędzia tłumaczy Maksymilian Wojewoda z RST Software Masters, który poprowadził pierwsze lekcje online w świdnickiej szkole: – Staraliśmy się wybrać platformę, która będzie powszechna w użyciu, darmowa i z możliwością jednoczesnego połączenia około 50 osób. Skorzystaliśmy z transmisji na żywo na Facebooku oraz Skype’a. 

Dostęp do nauczycieli jest szczególnie ważny dla ostatnich klas, które przygotowują się do zbliżających się egzaminów maturalnych. W nadchodzących dniach dyrekcja szkoły podejmie decyzję o dalszym wdrażaniu lekcji prowadzonych zdalnie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.