Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie

Z dniem 23 października 2024 roku nastąpiły zmiany w Zarządzie Uczelni Łazarskiego, które są istotnym krokiem w kierunku dalszego umacniania jej pozycji jako nowoczesnej instytucji edukacyjnej. Do zespołu na funkcję Prezydenta dołączyła Marta Rosińska-Kortas, która będzie odpowiedzialna za stworzenie oraz wdrożenie długofalowej strategii Uczelni jak również będzie sprawowała nadzór nad codziennym funkcjonowaniem Uczelni. Halina Wojtala objęła stanowisko Dyrektora Personalnego, Przemysław Fatek został nowym Dyrektorem Finansowym, Marlena Wieteska Dyrektorem Marketingu Uczelni Łazarskiego, a Małgorzata Gałązka-Sobotka objęła stanowisko Dyrektora ds. Jakości Nauki.
Nowe wyzwania – nowe podejście
W dobie dynamicznych zmian, takich jak rozwój sztucznej inteligencji oraz cyfryzacja, Uczelnia Łazarskiego chce odpowiedzieć na globalne trendy w edukacji. Nowy Zarząd planuje m. in. dostosowanie oferty Uczelni do zmieniających się potrzeb studentów oraz wymagań rynku pracy. Bogate doświadczenie w zarządzaniu Marty Rosińskiej-Kortas ma wesprzeć rozwój innowacyjnych metod kształcenia dostosowanych do potrzeb współczesnego rynku pracy.
Naszą misją jest przede wszystkim edukacja, a szczególnie przygotowanie studentów do wyzwań przyszłości. Wprowadzając nowoczesne metody nauczania oraz współpracując z praktykami biznesu damy naszym absolwentom narzędzia i umiejętności, które uczynią z nich liderów w swoich dziedzinach – powiedziała Marta Rosińska-Kortas, Prezydent Uczelni Łazarskiego.
Zarząd a globalne trendy edukacyjne
Uczelnia Łazarskiego wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają na celu dostosowanie edukacji do dynamicznie zmieniających się potrzeb studentów. Kluczowym elementem jest nauka hybrydowa i mieszana, która łączy zajęcia stacjonarne z kursami online, co zwiększa zaangażowanie studentów i pozwala im dostosować formę nauki do własnych preferencji.
Inwestuje się tu w innowacje i optymalizację obsługi studentów, uwzględniając ich indywidualne potrzeby, w tym te specjalne. Realizuje projekt badawczy w ramach grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Perspektywa i kierunek rozwoju szkolnictw wyższego na podstawie zmian i rozwoju rynku pracy”, który ma być punktem wyjścia do jeszcze lepszego dopasowania programów nauczania do wymagań otoczenia biznesowego.
Łazarski stawia również na spersonalizowane uczenie się, wykorzystując analitykę danych oraz sztuczną inteligencję do dostosowywania programów edukacyjnych do indywidualnych potrzeb studentów. To podejście pozwala każdemu uczestnikowi procesu kształcenia rozwijać umiejętności w sposób najbardziej efektywny.
Ważnym aspektem oferty edukacyjnej Uczelni Łazarskiego jest także edukacja oparta na kompetencjach (CBE), koncentrująca się na umiejętnościach i wiedzy, które studenci mogą wykazać. Takie podejście sprzyja indywidualnemu rozwojowi oraz lepszemu przygotowaniu do wyzwań rynku pracy. Dodatkowo, Uczelnia wprowadza mikrokredencje i cyfrowe odznaki, umożliwiając zdobycie specyficznych umiejętności poprzez krótkie kursy uznawane przez pracodawców.
Nie można również pominąć programów interdyscyplinarnych oraz uczenia się przez doświadczenie, które polegają na współpracy między różnymi dziedzinami i angażowaniu studentów w praktyczne projekty, takie jak staże czy działania społeczne.
Dzięki tym innowacyjnym rozwiązaniom Uczelnia Łazarskiego nie tylko odpowiada na wyzwania współczesnej edukacji, ale także rozwija się, wprowadzając nowy zarząd oraz angażując praktyków biznesu, co pozwoli na jeszcze lepsze przygotowanie studentów do realiów rynku pracy.
Nowoczesne metody nauczania to klucz do sukcesu naszych studentów. Wierzę, że zmiany i innowacje przyczynią się do jeszcze efektywniejszego funkcjonowania uczelnianej społeczności i będą sprzyjać realizacji naszych wspólnych celów. Jestem przekonany, że dzięki wspólnym wysiłkom osiągniemy kolejne sukcesy - zapowiedział Juliusz Madej, dotychczas pełniący funkcję prezydenta Uczelni Łazarskiego.
Plany na przyszłość – otwarcie na praktyków i studentów
Nowy Zarząd Uczelni Łazarskiego to zaproszenie do współpracy ludzi biznesu i praktyków, którzy wniosą cenne doświadczenie i perspektywę do procesu kształcenia. To kluczowe działanie dla tworzenia programów odpowiadających na realne potrzeby rynku.
Halina Wojtala objęła stanowisko Dyrektora Personalnego, a jej głównymi zadaniami są zarządzanie obszarami rekrutacji, rozwoju oraz wynagrodzeń pracowników. Będzie również odpowiedzialna za budowanie i utrzymanie kultury organizacyjnej sprzyjającej większej integracji oraz pogłębianiu współpracy zespołów.
Przemysław Fatek, nowy Dyrektor Finansowy, będzie odpowiadał za wszystkie aspekty finansowe Uczelni, w tym opracowywanie rocznych budżetów oraz długoterminowych planów finansowych. Jego zakres obowiązków obejmie także działania optymalizacyjne, które zapewnią stabilność finansową Uczelni, a także nadzór nad działem administracyjnym.
Dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, która od 2003 roku wykłada na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego, dzieląc się swoją wiedzą z zakresu zarządzania i ochrony zdrowia objęła stanowisko Dyrektor ds. Jakości Nauki. Dr Gałązka-Sobotka jest również dziekanem Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz dyrektorem Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia na Uczelni Łazarskiego. Jest także wice przewodniczącą Rady Narodowego Funduszu Zdrowia oraz wice przewodnicząca Rady Nadzorczej Polfy Tarchomin. 0d lat wymieniana jest w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. Wyróżniona m.in. tytułem „Kobiety Rynku Zdrowia 2024”, odgrywa kluczową rolę w tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych w zakresie ochrony zdrowia. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
W skład nowego Zarządu weszła również Dyrektor Marketingu Uczelni Łazarskiego Marlena Wieteska, która swoją karierę zawodową rozpoczęła w pionierskim projekcie bankowości detalicznej Banku Handlowego, a następnie w Raiffeisen Banku. Z sukcesem zarządzała działaniami marketingowymi w branży fintech, a doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych zdobywała również w agencjach reklamowych. Odpowiada za kompleksowe zarządzanie działaniami marketingowymi, realizację kampanii promujących Uczelnię oraz rozwój jej marki.
Zmiany w Zarządzie są częścią długofalowej strategii rozwoju Uczelni. Łazarski kontynuuje misję dostarczania nowoczesnej i wysokiej jakości edukacji studentom chcącym w przyszłości dobrze odnaleźć się na dynamicznie przeobrażającym się rynku pracy.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.