Uczniowie będą trenować ucho. Multimedialne wsparcie dla szkolnych logopedów
Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty
ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl
na zdjęciu: Multimedialne zajęcia logopedyczne w Publicznej Szkole Podstawowej Galileo w Lublinie.
[fot. fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty]
- - - - - - - - - -
Trzynaście szkół z siedmiu województw otrzymało nowoczesne narzędzia dla gabinetów logopedycznych. Dzięki dołączeniu przez wydawnictwo Ei System do programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty, multimedialne zestawy pomogą specjalistom pomagać dzieciom z zaburzeniami percepcji i uwagi słuchowej.
Profilaktyka logopedyczna w szkołach i przedszkolach oraz wspieranie dzieci, mierzących się z trudnościami, to główny cel programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty prowadzi go w ponad 60 placówkach oświatowych z 7 województw.
W szkołach i przedszkolach fundacji prowadzone są zajęcia grupowe i indywidualne, profilaktyczne i terapeutyczne. Dają one dostęp do profesjonalnej opieki ponad 8 tysiącom dzieci. Program „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” pomaga wyposażyć gabinety specjalistów w placówkach fundacji w nowoczesne pomoce terapeutyczne.
Multimedialne wsparcie. Uczniowie trenują ucho
Do grona partnerów programu dołączyło Wydawnictwo Edukacyjne Ei System, twórcy multimedialnych pomocy dydaktycznych Eduterapeutica lux dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Trzynaście szkół w Polsce od partnera programu otrzymało zestawy „Trenuj Ucho!” do ćwiczenia percepcji i uwagi słuchowej. Dzięki wyposażeniu szkolnych gabinetów logopedycznych w nowoczesne narzędzia, specjaliści będą mogli skuteczniej wspierać dzieci w pracy nad koncentracją słuchową i słuchem fonemowym.
– Często okazuje się, że pracujemy z dziećmi z problemami z koncentracją słuchową, co jest częstą przyczyną braku skoncentrowania się na lekcji. Nadmiar bodźców słuchowych, które współcześnie docierają do młodego człowieka rozprasza go. Przez to nie są w stanie w pełni skupić się na tym, co mówi nauczyciel, jakie treści i polecenia przekazuje – wyjaśnia Edyta Borowicz-Czuchryta, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Galileo w Lublinie, która w gabinecie logopedycznym już używa nowego narzędzia. – W szumie oraz hałasie uczniowie często nie są w stanie wychwycić ważnych informacji. Problemy z koncentracją słuchową w bezpośredni sposób przekładają się na problemy w nauce oraz na słabe efekty terapii logopedycznej.
Tymczasem odpowiednio wcześnie zdiagnozowane zaburzenia percepcji słuchowej – często mylone z niedosłuchem – pozwalają szybciej rozpocząć ćwiczenia i zajęcia terapeutyczne, a w efekcie skuteczniej i szybciej pomóc dziecku. Osiągnąć zadowalające i trwałe efekty.
– Wczesne wdrożenie treningu ucha, zwłaszcza u dzieci, może przynieść szereg korzyści, w tym poprawę zdolności słuchowej, rozumienie mowy i lepszą percepcję dźwięków. Trening ucha może wspierać rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych oraz poprawić zdolność do lokalizacji dźwięków – wyjaśnia Anna Kosińska, marketing manager wydawnictwa EI System. – Terapia z ćwiczeniami multimedialnymi „Trenuj ucho” w leczeniu zaburzeń percepcji dźwięków przynosi wiele korzyści poprzez większe zaangażowania pacjentów, dostosowywanie treningu do indywidualnych potrzeb, symulacje dźwiękowe oraz różnorodność ćwiczeń. W leczeniu zaburzeń percepcji i uwagi słuchowej istotne są diagnoza i profesjonalna ocena terapeuty, które stanowią kluczowe elementy skutecznej terapii.
Ciekawość pokonuje obawy
Nowe technologie, podane w atrakcyjnej wizualnie formie w szkolnych gabinetach logopedycznych przyczyniają się nie tylko do skuteczniejszej terapii, ale przede wszystkim do… przełamania obaw przed wizytą u specjalisty.
– Często uczniowie jak słyszą o pracy ze specjalistą wpadają w panikę, nie chcą. I tu do akcji wkroczył super ekstra fantastyczny zestaw „Trenuj Ucho”. Przyznaję, że nigdy nie widziałam, aby dzieci tak chętnie chodziły na zajęcia z logopedą – cieszy się Edyta Borowicz-Czuchryta, dyrektor SP Galileo w Lublinie. – Już w ogóle zaskoczyła mnie sytuacja, kiedy nasi uczniowie zaczęli dopytywać, kiedy znowu nasza przygoda. Dzięki takim pomocom współpraca z naszymi specjalistami staje się przyjemniejsza i przynosi oczekiwane efekty.
Te efekty przekładają się na wiele obszarów rozwoju dziecka, a nawet późniejszego, dorosłego życia. Zaniedbane wady pogłębiają się, powodują problemy w nawiązywaniu relacji, potęgują wstydliwość, a nierzadko bywają także obiektem drwin i przykrości. Dlatego „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” jest jednym z najważniejszych programów fundraisingowych fundacji OOO.
– Jesteśmy wydawcą edukacyjnym specjalizującym się w tworzeniu materiałów wspomagających rozwój dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Dołączyliśmy do programu LOGOPEDA W KAŻDEJ SZKOLE z przekonaniem, że wsparcie logopedyczne dla dzieci w szkołach ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju – podkreśla Anna Kosińska z wydawnictwa EI System. – Nasza decyzja wynika z głębokiego przekonania, że każde dziecko zasługuje na szansę na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Współpraca z Państwa fundacją jest dla nas zaszczytem, ponieważ podzielamy wspólne wartości i misję tworzenia lepszych warunków edukacyjnych dla dzieci w Polsce.
– Jesteśmy wdzięczni wydawnictwu Ei System za zaangażowanie w ten bardzo ważny i potrzebny dzieciom program. Dzięki wsparciu tak doświadczonego partnera fundacyjne gabinety logopedyczne zyskały zupełnie nowe możliwości pomagania dzieciom – mówi Kaja Reszke, dyrektor Działu Komunikacji i Fundraisingu fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. – Dla nas to również powód do dumy, że specjaliści z dziedziny logopedii dostrzegają program naszej fundacji, widzą w nim wartość i chcą być jego częścią.
Współpraca ze społecznie zaangażowanymi firmami jest jednym z kilku sposobów wspierania programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. Partnerzy biznesowi mogą zaangażować się finansowo lub rzeczowo. Fundacja zaprasza także darczyńców indywidualnych. Wiosną 2024 roku program będzie jednym z celów szczegółowych, na który można przekazywać odpis 1,5% podatku PIT. Już teraz szkolne gabinety logopedyczne można natomiast wspierać przekazując darowiznę. I taki datek odliczyć od podatku PIT jeszcze za ten rok.
Więcej informacji o programie fundacja OOO publikuje na stronie:
https://operator.edu.pl/pl/logopeda-w-kazdej-szkole-i-przedszkolu/
* * *
Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 67 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację OOO, uczy się ponad 8200 dzieci.
EI System sp. z o.o. jest wydawnictwem edukacyjnym, istniejącym na polskim rynku od 14 lat. Kompleksowo wspiera terapię wszystkich uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, tworząc multimedialne pomoce dydaktyczne z serii EDUTERAPEUTICA LUX.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.