Komunikaty PR

Uczniowie z Poznania nagrali teledysk. TAKIEJ szkoły oczekują od dorosłych

2023-07-07  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty

ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl

est w Polsce taka szkoła, o której chce się śpiewać piosenki. I to jakie piosenki! Profesjonalnie nagrane, z dynamicznie wyreżyserowanym i zagranym teledyskiem, a przede wszystkim z ważnym przesłaniem.

„Dzieci Celestyna” to muzyczna kartka, wysłana w świat internetu przez uczniów klasy 6a z poznańskiej, publicznej szkoły podstawowej Cogito. Wyśpiewali w niej, co w nauce, szkole powinno być najważniejsze, żeby do szkoły chodziły z przyjemnością, a nauka sprawiała im radość.

Argumentów młodym muzykom nie brakuje: „otwórzcie dzieciom usta”, „precz z podręcznikami”, „wpuśćcie do klasy słońce”, „sam chcę zrywać wiśnie z drzewa”, „pytania są ważniejsze niż odpowiedzi”. Chcą też możliwości bezpiecznego popełniania błędów, wyciąganiu nauki i wniosków z ich naprawiania przy wsparciu i zrozumieniu nauczycieli i rodziców.

Oczekują szacunku, równości, otwartości na ich potrzeby i ciekawość poznawania świata. I robią to w niezwykle przekonujący sposób.

Teledysk można zobaczyć na Facebooku i Youtube:

  • https://www.facebook.com/watch/?v=230924709755304
  • https://youtu.be/miq7jhS0fBM

 

Profesjonalne Dzieci Celestyna z Cogito

Teledysk, który właśnie miał internetową premierę na szkolnym koncie na Facebooku, to inicjatywa uczniów oraz trójki rodziców: Moniki Urbaniak, Iwony Wesołowskiej i Moniki Ulańskiej. Słowa pomogła napisać pani Iwona, wykorzystując motyw dzieła Célestina Freineta „Gawędy Mateusza”. Dekoracje i scenografię w postaci kolorowych transparentów dzieciom pomagały przygotować mamy, wspierane przez nauczycielkę Monikę Marczyk-Żabińską.

Uczniowie nagrali piosenkę w profesjonalnym studio, zdjęcia do teledysku kręcili sami na terenie szkoły oraz poznańskiej Cytadeli. Nagrania i montaż trwały kilka dni, a dla uczniów – jak sami podkreślają – była to wspaniała przygoda i nowe doświadczenie. Całość przedsięwzięcia sfinansowana została przez rodziców.

Bo Cogiciakom się chce!

Pomysł na szkołę, która wspiera dzieci w rozwijaniu kompetencji, pasji i charakteru, pozwala samodzielnie myśleć i dostrzega indywidualność dziecka, to podstawy filozofii znanego, francuskiego pedagoga Célestina Freineta.

Poznańska SP Cogito, prowadzona przez fundację Ogólnopolski Operator Oświaty, pracuje od lat właśnie w takim modelu i zbiera owoce otwartego podejścia do edukacji. Wyjątkowa atmosfera, nowatorskie i ciekawe metody dydaktyczne i dbanie o faktyczne potrzeby dzieci przekładają się na popularność szkoły wśród uczniów i rodziców, doskonałe wyniki edukacyjne (egzamin ósmoklasisty uczniowie Cogito napisali statystycznie o 7 punktów lepiej niż średnia dla Poznania!), a przede wszystkim to, że szkołę można lubić.

Czuję radość i wzruszenie, że pedagogiczne idee Freineta idą w świat. To piękne doświadczenie i szczęście współpracować z takimi rodzicami i nauczycielkami - podkreśla z dumą Marzena Kędra, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu. - To również duma, że mamy w szkole kreatywne Cogiciaki, które zawsze są gotowe do działania. Tu, w Cogito, dzieciom się zawsze chce!

 

* * *

Więcej informacji na temat szkoły podstawowej Cogito i jej freinetowskiego podejścia do wychowania i nauki znaleźć można na:

  • stronie internetowej: https://spcogito-poznan.operator.edu.pl/

  • Facebooku: https://www.facebook.com/cogitopoznan

 

Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 63 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację uczy się ponad 7600 dzieci.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogólnopolski Operator Oświaty
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.