Komunikaty PR

Współpraca Uczelnie i biznes

2021-12-21  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Szybkie randki rekrutacyjne – Olivia przyciąga młodych i zdolnych dzięki współpracy z gdańskimi uczelniami

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84ifgxAU9pX58IdfLAhw?e=eg51mh

O4 Coworking połączyło siły z Wyższą Szkołą Bankową, aby zorganizować pierwsze spotkanie w ramach Szybkich Randek Rekrutacyjnych. To nowy projekt, który pozwala firmom z Olivia Centre pozyskać ambitnych i otwartych na nowe możliwości adeptów, a samym studentom rozpocząć swoją przygodę zawodową w środowisku globalnych potentatów, a zarazem poznać swoje mocne strony i co więcej – otrzymać konstruktywną informację zwrotną na swój temat. 

Sukces pierwszej edycji spowodował, że na rok 2022 Olivia zapowiada współpracę z Uniwersytetem Gdańskim oraz innymi uczelniami z Pomorza, aby rozwijać ideę łączenia potrzeb młodych ludzi przygotowujących się do kariery zawodowej. 

O potencjale inicjatywy świadczy grono międzynarodowych firm, które zdecydowały się wziąć udział w projekcie już od pierwszej edycji oraz sukces rekrutacyjny, będący jego efektem. Wśród firm, które umówiły się na randki rekrutacyjne byli tacy liderzy w swoich branżach jak PKO BP, Santander Bank, Sii, Bayer, Lyreco, ThyssenKrupp, Telus International, ZrTrade czy Ricoh Europe, ale nie zabrakło wśród nich również mniejszych firm, które także aktywnie poszukują pracowników (Develocraft, InfoShare Academy, PredictX, Winning Moves, Sawa Logistics, Nord HR). Rekrutację prowadzi również sama Olivia, która uruchomiła nabór na kilka stanowisk. 

Dla firm rekrutujących takie wydarzenia stanowią doskonałą okazję do nawiązania współpracy z ambitnymi osobami, które stoją na początku swojej ścieżki zawodowej. Na tego rodzaju spotkaniach nie szukają doświadczonego pracownika, a konkretny typ człowieka, którego cechuje silny charakter, otwarta głowa i chęć rozwijania się wśród najlepszych. Dla młodych ludzi to w największym stopniu doświadczenie, które pozwala im nie tylko zdobyć pracę lub staż, ale również doskonała okazja do zrozumienia, jak wygląda prawdziwa rozmowa rekrutacyjna, otrzymania informacji zwrotnej na temat swoich mocnych stron, jak i tych wymagających dalszego rozwoju. Tym bardziej, że takie randki to dosyć intensywne doświadczenie, gdyż w trakcie jednego dnia odbywają aż prawie 20 rozmów rekrutacyjnych, więc na każdym kolejnym spotkaniu mogą od razu wdrożyć uwagi, które pozyskali po poprzednich spotkaniach. Muszą jednak mieć świadomość, że te spotkania odbywają się zupełnie na poważnie. Już w trakcie pierwszej edycji randek 4 osoby dostały pracę, a 5 kolejnych zostało przyjętych na kolejne etapy prowadzonych rozmów rekrutacyjnych. 

Szczerze polecam szybkie randki rekrutacyjne organizowane przez O4 Coworking. Można się dużo nauczyć o prezentacji siebie pracodawcom i poćwiczyć rozmowy kwalifikacyjne, które okazały się przemiłymi rozmowami o życiu w pracy i ośmieliły mnie do przyszłych rozmów. Jest także szansa znalezienia pracy, co może być niemałym profitem ze spotkań. Poświęciłam niecałe dwa dni, a spotkałam blisko 20 pracodawców potrzebujących pracowników. Bezcenne. – mówi Monika, studentka Wyższej Szkoły Bankowej

Na evencie panowała mega atmosfera, pełna ekscytacji, spontaniczność i przede wszystkim serdeczności przy wszystkich stolikach 16 stolikach rekrutacyjnych. Samo wydarzenie zostało zorganizowane w bardzo ciekawy i profesjonalny sposób. Zasady spotkania były jasne i klarowne oraz surowo przestrzegane, co było niewątpliwie olbrzymim plusem. Nie wspominając już o smacznym poczęstunku, po naszych wyczerpujących, ale i pełnych samorealizacji spotkaniach. Po szybkich randkach rekrutacyjnych dostałem osiem telefonów, aby przyjść na pogłębione rozmowy do siedziby każdej z firm. Co więcej dostałem pracę! – mówi Gustaw, uczestnik spotkania. 

Sami pracodawcy oceniają tę formę pozyskiwania pracowników jako wyjątkowe doświadczenie i podkreślają, że wezmą udział również w kolejnych takich projektach. Speed dating rekrutacyjny, na początku wydał mi się szalonym pomysłem! Ale jakże udanym w realizacji. Takie przedsięwzięcie jest nie tylko wspaniałą okazją dla młodych ludzi, aby sprawdzić się w wirze rekrutacji, w otoczeniu nowoczesnego biznesu, ale też rekruterom dało szansę poznać wielu zdolnych młodych ludzi, którzy bez kompleksów stanęli przed nimi i pokazali, na co ich naprawdę stać. Chapeau Bas i dla nich i dla nieocenionego Coworkingu O4! Czekam na kolejną edycję! Deklaruje Olga Anusiewicz z Lyreco, a Kamil Parafiniuk z Develocraft tak podsumowuje całą ideę: Wielu zastanawia się, czy 6 minut rozmowy podczas „speed datingu rekrutacyjnego” jest wystarczające? W przypadku Kasi mogę odpowiedzieć: zdecydowanie tak! Otrzymała ona u nas stanowisko Order to Contract Specialist with Norwegian i zaczyna u nas pracę już 4 stycznia! Zdecydowaliśmy się wybrać właśnie ją ze względu na znajomość języka norweskiego, doświadczenie w obsłudze klienta, pozytywne nastawienie, widoczną motywację do pracy i chęci nauki nowych rzeczy. Od początku biła od niej pozytywna osobowość młodej osoby, która walczy o dalszy rozwój zawodowy. Determinacja, transparentność i zaangażowanie, to główne z wartości, które powinien spełniać IT Rekruter. Według nas Kasia wpisuje się w ten obraz i od stycznia 2022 rozpocznie swoją podróż zawodową po świecie HR i IT z Develocraft – komentuje Kamil Parafiniuk z Develocraft. 

Gdańskie centrum biurowe powoli staje się w ogrodem talentów, jak również sercem trójmiejskich programów mentoringowych 

Na jego obszarze na stałe realizowane są aż trzy takie projekty: The Grade, który kierowany jest do młodych chłopców w wieku od 13 do 19 lat i ma na celu pomoc w wejściu w dorosłość, a także umożliwić im odpowiednie pokierowanie swoją ścieżką życiową i karierą, chociażby poprzez właściwy wybór kierunku studiów. Program realizowany jest w grupach, jak i w formie spotkań indywidualnych, a każdy uczestnik ma przydzielonego własnego przewodnika - mentora. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie, a wszystkie są prowadzone przez doświadczonych w danej dziedzinie prelegentów. 

Mentorami są najczęściej menedżerowie ze skupionych w Olivia Centre firm, jak i zewnętrzni eksperci, którzy mają w swoim dorobku prowadzenie własnych przedsiębiorstw, zarządzanie projektami, ale także psychologowie biznesu, finansiści i doradcy inwestycyjni. The Grade to wyjątkowy projekt, otwierający przed uczestnikami nowe możliwości, na bardzo kluczowym etapie życia, gdy kształtują się ich postawy i wartości, którymi będą się w życiu kierowali. Na istotę programu The Grade składa się szereg czynników – mówi Maciej Kamiński, jeden z mentorów w The Grade. Po pierwsze – młodzi ludzie mają do dyspozycji wiedzę i doświadczenie fantastycznych mentorów, którzy dzielą się swoim życiowym doświadczeniem. Po drugie – bardzo atrakcyjna formuła samego programu, która zapewnia możliwość poznawania interesujących i inspirujących ludzi, oferuje możliwość angażowania się w ciekawe inicjatywy, jak i nawiązywanie przyjaźni z myślącymi podobnie rówieśnikami. No i przede wszystkim stanowi kapitalną alternatywę dla spędzania czasu przed komputerem czy telewizorem. – dodaje Maciej Kamiński.

Podobnie jest z analogicznym projektem o nazwie Avenue, kierowanym do uczennic szkół średnich. Mentorkami są w nich wyłącznie kobiety, które czują się spełnione zawodowo i z chęcią dzielą się swoją wiedzą i czasem z młodymi licealistkami. W programie zajęć są takie tematy jak proaktywność, motywująca dziewczęta do aktywnego i świadomego przejścia nauki w liceum, zarządzanie czasem, finansami, negocjacje czy budowanie świadomych relacji i przywództwo w grupie. 

Centra biznesowe bardzo często onieśmielają młodych ludzi swoim rozmachem i szyldami największych globalnych firm, które w nich mają swoje siedziby, jednak fakt, że w samej Olivii rekrutowanych jest obecnie blisko 2000 osób sprawia, że młodzi, ambitni i wykształceni ludzie powinni spróbować swoich sił również w ich przestrzeni. Nawet jeżeli w trakcie pierwszej próby nie uda im się zdobyć stażu lub pracy w wymarzonych firmach, to zdobędą wiedzę, która przyda im się w trakcie kolejnych podejść. Programy, które są dla nich dostępne z pewnością pomogą im nabrać kompetencji i pewności siebie, a firmom mieszczącym się w dużych centrach biurowych szansę pozyskania otwartych na wyzwania pracowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.