Komunikaty PR

Wystartowała 11. edycja konkursu International VELUX Award

2023-12-01  |  01:00

Grupa VELUX już po raz jedenasty zaprasza studentów architektury do udziału w międzynarodowym konkursie International VELUX Award, którego tematem przewodnim jest światło naturalne. Konkurs ma ugruntowaną pozycję i od lat cieszy się dużą popularnością wśród polskich studentów, którzy kilkakrotnie zdobyli Grand Prix. W ostatniej edycji zwyciężył projekt zespołu z Politechniki Poznańskiej. Zapisy już ruszyły i potrwają do 1 kwietnia 2024 roku.

Celem konkursu jest zachęcenie studentów architektury do podejmowania wyzwań i pogłębiania wiedzy na temat roli światła dziennego w architekturze, tego szczególnego i zawsze ważnego źródła energii, światła i życia. To prawdopodobnie największy, międzynarodowy konkurs dla studentów architektury. Od początku konkursu, czyli od 2004 roku nadesłano ponad 6000 projektów, z 800 uczelni, ze 130 krajów z całego świata. Projekty nagradzane są w dwóch kategoriach: „Światło naturalne w budynkach” oraz „Badania nad światłem naturalnym”.

Zarejestruj się już teraz

Aby wziąć udział w konkursie International VELUX Award 2024, studenci w pierwszej kolejności muszą zarejestrować się, podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, nazwę uczelni i kraj. Następnie mogą utworzyć zespół, dodać opiekuna naukowego i rozpocząć pracę nad projektem. Rejestracja odbywa się pod adresem https://iva.awardsplatform.com/ i trwa do 1 kwietnia 2024 roku. Drugi etap konkursu to złożenie pracy w terminie od 15 kwietnia do 30 maja 2024 r. Warunkiem koniecznym do złożenia pracy konkursowej jest wcześniejsza rejestracja.

Studenci — indywidualnie lub zespołowo — mogą pracować nad projektami w dwóch kategoriach: „Światło naturalne w budynkach” lub „Badania nad światłem naturalnym”. Każdy student lub zespół powinien mieć swojego opiekuna naukowego, który również ma szansę na otrzymanie nagrody, jeśli jego zespół zwycięży.

Latem 2024 roku jury wybierze zwycięzców w obu kategoriach w każdym z pięciu regionów ustalonych przez Międzynarodową Unię Architektów: 1) Europy Zachodniej, 2) Europy Wschodniej i Bliskiego Wschodu, 3) obu Ameryk, 4) Azji i Oceanii oraz 5) Afryki. Dziesięciu finalistów zaprezentuje jury swoje projekty osobiście, zimą 2024 roku. Wtedy jury wybierze jednego zwycięzcę głównego w każdej z kategorii konkursowych. Pula nagród w konkursie wynosi aż 30 000 euro.

Od lat obserwuję rywalizację w międzynarodowym konkursie VELUX i za każdym razem jestem pod olbrzymim wrażaniem niezwykle ciekawych projektów nadsyłanym przez polskich studentów, które wielokrotnie zdobywały uznanie światowej sławy jury. Konkurs International VELUX Award to dla studentów niezwykle cenne doświadczenie, szansa na rozwój i doskonały start w przyszłą karierę architekta. Zachęcam do rejestracji w jedenastej już edycji i jak zawsze - liczę na silną reprezentację z Polski!” – powiedziała Monika Kupska-Kupis, główny architekt VELUX Polska.

Doceniamy najlepsze projekty

Konkurs International VELUX Award jest organizowany przy ścisłej współpracy z Międzynarodową Unią Architektów (International Union of Architects, UIA). W ostatniej edycji studentki Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej - Zuzanna Sazonow i Aleksandra Pytka zostały laureatkami Grand Prix konkursu. Ich projekt „TIP – Time Indicate Protection", zdobył nagrodę główną w kategorii „Światło naturalne w budynkach". Opiekunem naukowym zespołu była mgr inż. arch. Patrycja Kamińska.

Pomysł na udział w konkursie zrodził się podczas opracowywania innowacyjnego modułu elewacyjnego w ramach zajęć na Politechnice Poznańskiej. Obszerny temat konkursu i swoboda interpretacji zachęciły nas do zajęcia się zagadnieniem światła naturalnego w budynkach mieszkalnych i analizy, jak przy pomocy modularnego systemu elewacyjnego można poprawić obecne warunki mieszkaniowe. Dodatkowo niesamowitą motywacją była dla nas możliwość otrzymania komentarza zwrotnego od Jury, w którym zasiadają tak cenieni architekci” - powiedziały Zuzanna Sazonow i Aleksandra Pytka, laureatki Grand Prix IVA 2022. „Udział w konkursie to cenne doświadczenie, po którym wiemy więcej - co robimy dobrze, a jakich błędów unikać w przyszłości. Międzynarodowy charakter konkursu IVA daje możliwość zaprezentowania swoich pomysłów i zwrócenia uwagi na istotne dla nas problemy szerokiemu gronu odbiorców” – dodały studentki.

Źródło inspiracji

Międzynarodowy konkurs International VELUX Award jest jednym z działań edukacyjnych zainicjowanych przez VELUX i skupionych wokół inicjatywy Daylight and Architecture. Strona daylightandarchitecture.com, zawierająca szereg unikalnych treści stworzonych przez architektów, dziennikarzy i badaczy, oferuje bogatą bibliotekę sfilmowanych wykładów na temat światła dziennego i artykułów.  Są one szczególnie cenne dla studentów architektury, którzy biorą udział w międzynarodowym konkursie International VELUX Award. Mogą w ten sposób znaleźć inspirację i poszerzyć swoją wiedzę na temat znaczenia światła dziennego w naszym życiu.

Kluczowe daty

1 kwietnia 2024 - zamknięcie rejestracji

15 kwietnia 2024 - rozpoczęcie przesyłania projektów

30 maja 2024 - zakończenie przyjmowania projektów

Lato 2024 - posiedzenie jury i ogłoszenie zwycięzców regionalnych

Jesień/zima 2024 - warsztaty dla zwycięzców regionalnych / prezentacje dla jury / ogłoszenie zwycięzców globalnych

Szczegółowe informacje o konkursie, zasadach udziału w International VELUX Award 2024 oraz o nagrodach można znaleźć na stronie daylightandarchitecture.com

Zachęcamy również do śledzenia bieżących informacji na https://www.instagram.com/internationalveluxaward/ i https://www.facebook.com/internationalveluxaward

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.