Zagubieni w szkole, czyli jak presja niszczy nasze dzieci
Centrum Nauczania Domowego
ul. Szlak 20/8
31-153 Kraków Kraków
promocja|pzpo.edu.pl| |promocja|pzpo.edu.pl
733 206 116
www.domowi.edu.pl
Wraca lęk nie tylko o edukację dziecka, ale także o zachowanie. Uwagi w dzienniku, obniżone oceny ze sprawowania, telefony ze szkoły… Brzmi znajomo? A gdyby ten rok zacząć inaczej?
Szczególny, bezpłatny Live ze specjalistką w dziedzinie terapii rodziców - Agą Rogalą odbędzie się 17 sierpnia o godzinie 18:00.
Tytuł spotkania “Zagubieni w szkole, czyli jak presja niszczy nasze dzieci” nawiązuje do książki dr Rossa W. Greene’a - uznanego autorytetu w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.
Podczas wydarzenia porozmawiamy o tym, jak odkryć źródła szkolnych trudności w zachowaniu u dziecka i pomóc mu je przezwyciężyć. Spróbujemy odpowiedzieć na pytania:
* Co nie działa na linii szkoła-rodzic-uczeń?
* Jak wesprzeć sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań dziecko?
* Jak presja i stare metody dyscyplinowania niszczą nasze dzieci?
* Czy współdziałanie to skuteczny model rozwiązywania problemów?
Zastanowimy się także nad alternatywą dla tradycyjnego modelu szkoły.
Gościem specjalnym spotkania będzie Aga Rogala - terapeutka rodziców. Mówi o sobie, że pomaga rodzicom dogadać się ze sobą i z dziećmi. Jest także pedagożką, autorką podcastu i kanału na YouTube. Prywatnie żoną i mamą trójki dzieci.
Temat ważny dla każdego rodzica! Nie przegapcie tego spotkania! Zarejestrujcie się na wydarzenie, liczba miejsc jest ograniczona.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.