Komunikaty PR

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

2024-04-30  |  01:00

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł trafiło do zespołu ze Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach, a trzecie miejsce i 1000 zł zdobył zespół z SP nr 1 we Wrocławiu. Inicjatorem i sponsorem przedsięwzięcia jest firma PPG, program realizowany jest w partnerstwie z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, pod patronatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego oraz patronatem merytorycznym uczelni. Łączny budżet projektu wyniósł 130 tys. zł.

Universiada to konkurs edukacyjny, którego celem jest pomoc młodzieży w odkrywaniu zainteresowań naukami ścisłymi poprzez inspirowanie, zachęcanie do twórczego myślenia oraz realizacji własnych projektów w tej dziedzinie. Dodatkowym benefitem dla uczestników projektu jest ćwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej nauki, a w przyszłości także pracy, takie jak: sprawna organizacja, planowanie i zarządzania czasem, analiza danych, praca w zespole czy autoprezentacja. Uczestnicy programu pracują w kilkuosobowych zespołach, ich zadaniem jest zaplanowanie, przeprowadzenie oraz opisanie projektu naukowego na wybrany temat z dziedziny chemii.

Tegoroczny finał Universiady odbył się w siedzibie Wydziału Chemii UWr. Zgłoszone do konkursu projektu oceniało profesjonalne jury w składzie: prof. Piotr Stefanowicz, doświadczony chemik, kierownik Kolegium Doktorskiego Chemii UWr, dr Maciej Modzel, chemik, popularyzator nauki, bloger popularnonaukowy, adiunkt w Zakładzie Chemii Organicznej na Wydziale Chemii UWr, oraz Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG. Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród poprzedził wykład dr. Grzegorza Ruska p.t. „Wyzwania ekspertyzy dokumentów”.

Młodzi naukowcy w swoich badaniach skupiali się szczególnie na kwestiach projektowania rozwiązań przyjaznych dla środowiska, użytecznych w profilaktyce zdrowotnej czy odpowiadających na współczesne problemy i wyzwania. Zwycięska drużyna opracowała biotworzywo z agaru, które może skutecznie zastąpić popularne foliówki. Drugą nagrodę przyznano zespołowi, który opracował optymalną mieszankę alkoholi jako paliwo przyszłości. Z kolei laureaci trzeciej nagrody stworzyli naturalne receptury na balsamy do rąk, które – jak potwierdziło ich badanie – lepiej nawilżają i natłuszczają skórę niż balsamy drogeryjne.

W konkursie wzięły udział zespoły złożone z uczniów klas 5-8 z dolnośląskich szkół podstawowych, m.in. z Wrocławia, Zgorzelca, Jeleniej Góry, Mysłakowic, Sycowa, Oławy, Wałbrzycha, Łoziny, Głogowa, Radymna, Wołowa i Trzebnicy. Organizatorzy planują rozszerzanie zasięgu projektu w kolejnych edycjach.

„Po raz kolejny angażujemy się w Universiadę, ponieważ uważamy, że taka inicjatywa pozwala nam promować naukę, wspierać talenty naukowe i inspirować młodych badaczy do zgłębiania różnorodnych obszarów wiedzy. Ponadto konkurs buduje mosty między uniwersytetem a społecznością, propagując wartości naukowe i kształcąc przyszłe pokolenia naukowców. Aby zainteresować młodzież naukami ścisłymi, istotne jest stosowanie różnorodnych i angażujących metod nauczania, które uwydatniają zastosowania praktyczne nauki oraz łączą je z codziennymi doświadczeniami uczniów. Młodzi uczestnicy Universiady, pełni zapału i kreatywności, w przyszłości mogą przynieść innowacyjne pomysły i rozwiązania, które będą mieć potencjał przyczynienia się do postępu społecznego i gospodarczego” – powiedział Marcin Sobczyk, Prodziekan ds. Innowacji i Rozwoju na Wydziale Chemii UWr.

„Promowanie nauk ścisłych wśród młodzieży ma olbrzymie znaczenie dla przyszłości i rozwoju wielu sektorów, w tym przemysłowego. W PPG od lat prowadzimy wiele rozmaitych działań edukacyjnych, by wspierać młodych adeptów nauki w dziedzinach STEM, a także środowisko akademickie w regionach, gdzie funkcjonują jednostki naszej firmy. Dlatego po sukcesie pierwszej edycji Universiady zorganizowaliśmy ją ponownie, we Wrocławiu, gdzie mieści się nasz zakład produkcyjny i Centrum Usług Wspólnych, ponieważ wiemy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie inspirować kolejne pokolenia do rozwijania swoich pasji i talentów w obszarze nauk ścisłych i pokazywać, jak one mogą być atrakcyjne. Chcemy, by młodzi ludzie już na wczesnym etapie kształcenia zainteresowali się nauką i potencjalną ścieżką kariery zawodowej w obszarze STEM. Bez wykwalifikowanej kadry naukowej, technicznej, inżynierskiej, wykształconej w dziedzinach STEM, nie będziemy mogli doświadczać postępu technologicznego” – powiedziała Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG.

Szczegóły dotyczące 2. edycji Universiady można znaleźć na stronie: https://poland.ppg.com/universiada/.

Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma inwestuje w projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. W 2022 roku zainwestowała globalnie w działania edukacyjne ponad 9,1 mln dolarów i dotarła do ponad 2,6 mln uczniów i studentów. Na rynku lokalnym, w rejonach, gdzie działa firma, PPG wspiera rozwój przyszłych kadr STEM, współpracując i finansując wspólne projekty z czołowymi polskimi uczelniami, m.in. Politechniką Wrocławską, Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Śląską.

Więcej informacji o działaniach edukacyjnych STEM PPG można znaleźć na stronie internetowej: https://www.ppg.com/about-ppg/en-US/community-engagement/what-we-do/education.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

Logo PPG, We  protect  and  beautify the  world, oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.