Komunikaty PR

ZNAMY ZWYCIĘZCÓW AKCJI MURAL

2020-02-12  |  01:00
Biuro prasowe

Praca uczniów ze szkoły w Nowej Sarzynie w województwie podkarpackim zdobyła nagrodę główną w konkursie plastycznym „Akcja Mural – odkryj w sobie muralowca!”. Zaprojektowany na bazie zwycięskiego konceptu mural pojawi się już w czerwcu na ścianie budynku w Warszawie przy pl. Zawiszy. Zgłoszono 1954 prac przygotowanych przez 19 151 uczniów i nauczycieli. Konkurs zorganizował Urząd Transportu Kolejowego w ramach Kampanii Kolejowe ABC

13 stycznia odbyło się posiedzenie komisji jurorskiej „Akcji Mural” – konkursu dla uczniów klas III-VI szkół podstawowych. Zadaniem dla zespołów było przygotowanie projektu muralu promującego bezpieczeństwo na obszarach kolejowych. Przed członkami jury stanęło niezwykle trudne zadanie, ponieważ poziom wielu zgłoszonych prac był niezwykle wysoki.

– Niezmiernie się cieszymy, że aż tylu uczniów z całej Polski wzięło udział w „Akcji Mural”. Wybór zwycięskiej pracy był bardzo trudny. Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby uczestników ani tak wielu prac wykonanych na bardzo wysokim poziomie. Za nami naprawdę trudna analiza i dyskusja. Dla członków jury niezmiernie ważne było to, aby zwycięska praca nie tylko dobrze prezentowała się na dużej powierzchni ściany, ale przede wszystkim miała walor edukacyjny. Gratuluję wszystkim, którzy podjęli się tego wyzwania – mówił po zakończeniu prac jury dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

„Akcja Mural” jest jednym z działań Kampanii Kolejowe ABC realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Do konkursu wpłynęły łącznie 1954 prace plastyczne. Projekty przygotowało łącznie 18 442 uczniów szkół podstawowych z klas III-VI pod nadzorem 709 opiekunów i nauczycieli z aż 707 szkół i placówek z całej Polski.

– Dzieci uczą się w prosty i niewymuszony sposób, tak przyswajają sobie także zasady funkcjonowania w społeczeństwie. Uczą się wszędzie i zawsze. Naturalną ciekawość świata mają po prostu w sobie. Aby wyzwolić całe pokłady kreatywności, pasji, wystarczy dać im czas i stworzyć warunki. Można to zauważyć, porównując poziom zgłoszonych prac. Wiele z nich zaskoczyło nas kreatywnością i pomysłowością dzieci – podsumowała zgłoszone prace dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.

Jurorzy najwyżej ocenili pracę plastyczną, która wyróżniała się pod względem estetycznym i edukacyjnym, charakteryzowała się oryginalnością oraz pomysłowością autorów. Zwycięzcami „Akcji Mural” zostali uczniowie klasy VI C z Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie. W konkursie przyznano także pięć wyróżnień, które trafiły do: uczniów z klasy VI A ze Szkoły Podstawowej nr 124 im. S. Jachowicza w Warszawie, klasy VI ze Szkoły Podstawowej w Dunkowej, klasy VI G ze Szkoły Podstawowej w Nowej Iwicznej, klasy VI C ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu oraz klasy V ze Szkoły Podstawowej im. Ks. Twardowskiego w Szkotowie.

Zwycięska szkoła otrzymuje nagrodę główną w postaci wykonania przez muralowców wielkoformatowego muralu na podstawie przesłanej pracy plastycznej, wyjazd na zieloną szkołę dla zwycięskiego zespołu oraz 20 000 zł na odmalowanie pomieszczeń szkolnych. Szkoły wyróżnione w konkursie otrzymają nagrody w wysokości po 5 000 zł każda – na odmalowanie wybranego pomieszczenia szkolnego. Wszyscy uczestnicy konkursu dostaną pamiątkowe dyplomy oraz edukacyjne książeczki Kampanii Kolejowe ABC.

Odsłonięcie muralu odbędzie się już 21 czerwca 2020 r. przy pl. Zawiszy w Warszawie. Na bazie zwycięskiej pracy plastycznej artyści muralowcy, Bartosz Podlewski i Lucy Fidos, przygotowują projekt muralu, który będzie eksponowany do końca 2020 roku.

W skład jury konkursu „Akcji Mural” weszli: dr inż. Ignacy Góra – Prezes UTK, Radosław Pacewicz
– Wiceprezes UTK, Natalia Krapacz – Naczelnik Wydziału Edukacji i Promocji UTK, dr Aleksandra Piotrowska – psycholog dziecięcy, artyści muralowcy Bartosz Podlewski i Lucy Fidos oraz bohater Kampanii Kolejowe ABC – nosorożec Rogatek.

Więcej informacji o „Akcji Mural” można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/akcjamural/

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.