Komunikaty PR

ZNAMY ZWYCIĘZCÓW AKCJI MURAL

2020-02-12  |  01:00
Biuro prasowe

Praca uczniów ze szkoły w Nowej Sarzynie w województwie podkarpackim zdobyła nagrodę główną w konkursie plastycznym „Akcja Mural – odkryj w sobie muralowca!”. Zaprojektowany na bazie zwycięskiego konceptu mural pojawi się już w czerwcu na ścianie budynku w Warszawie przy pl. Zawiszy. Zgłoszono 1954 prac przygotowanych przez 19 151 uczniów i nauczycieli. Konkurs zorganizował Urząd Transportu Kolejowego w ramach Kampanii Kolejowe ABC

13 stycznia odbyło się posiedzenie komisji jurorskiej „Akcji Mural” – konkursu dla uczniów klas III-VI szkół podstawowych. Zadaniem dla zespołów było przygotowanie projektu muralu promującego bezpieczeństwo na obszarach kolejowych. Przed członkami jury stanęło niezwykle trudne zadanie, ponieważ poziom wielu zgłoszonych prac był niezwykle wysoki.

– Niezmiernie się cieszymy, że aż tylu uczniów z całej Polski wzięło udział w „Akcji Mural”. Wybór zwycięskiej pracy był bardzo trudny. Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby uczestników ani tak wielu prac wykonanych na bardzo wysokim poziomie. Za nami naprawdę trudna analiza i dyskusja. Dla członków jury niezmiernie ważne było to, aby zwycięska praca nie tylko dobrze prezentowała się na dużej powierzchni ściany, ale przede wszystkim miała walor edukacyjny. Gratuluję wszystkim, którzy podjęli się tego wyzwania – mówił po zakończeniu prac jury dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

„Akcja Mural” jest jednym z działań Kampanii Kolejowe ABC realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Do konkursu wpłynęły łącznie 1954 prace plastyczne. Projekty przygotowało łącznie 18 442 uczniów szkół podstawowych z klas III-VI pod nadzorem 709 opiekunów i nauczycieli z aż 707 szkół i placówek z całej Polski.

– Dzieci uczą się w prosty i niewymuszony sposób, tak przyswajają sobie także zasady funkcjonowania w społeczeństwie. Uczą się wszędzie i zawsze. Naturalną ciekawość świata mają po prostu w sobie. Aby wyzwolić całe pokłady kreatywności, pasji, wystarczy dać im czas i stworzyć warunki. Można to zauważyć, porównując poziom zgłoszonych prac. Wiele z nich zaskoczyło nas kreatywnością i pomysłowością dzieci – podsumowała zgłoszone prace dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.

Jurorzy najwyżej ocenili pracę plastyczną, która wyróżniała się pod względem estetycznym i edukacyjnym, charakteryzowała się oryginalnością oraz pomysłowością autorów. Zwycięzcami „Akcji Mural” zostali uczniowie klasy VI C z Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie. W konkursie przyznano także pięć wyróżnień, które trafiły do: uczniów z klasy VI A ze Szkoły Podstawowej nr 124 im. S. Jachowicza w Warszawie, klasy VI ze Szkoły Podstawowej w Dunkowej, klasy VI G ze Szkoły Podstawowej w Nowej Iwicznej, klasy VI C ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu oraz klasy V ze Szkoły Podstawowej im. Ks. Twardowskiego w Szkotowie.

Zwycięska szkoła otrzymuje nagrodę główną w postaci wykonania przez muralowców wielkoformatowego muralu na podstawie przesłanej pracy plastycznej, wyjazd na zieloną szkołę dla zwycięskiego zespołu oraz 20 000 zł na odmalowanie pomieszczeń szkolnych. Szkoły wyróżnione w konkursie otrzymają nagrody w wysokości po 5 000 zł każda – na odmalowanie wybranego pomieszczenia szkolnego. Wszyscy uczestnicy konkursu dostaną pamiątkowe dyplomy oraz edukacyjne książeczki Kampanii Kolejowe ABC.

Odsłonięcie muralu odbędzie się już 21 czerwca 2020 r. przy pl. Zawiszy w Warszawie. Na bazie zwycięskiej pracy plastycznej artyści muralowcy, Bartosz Podlewski i Lucy Fidos, przygotowują projekt muralu, który będzie eksponowany do końca 2020 roku.

W skład jury konkursu „Akcji Mural” weszli: dr inż. Ignacy Góra – Prezes UTK, Radosław Pacewicz
– Wiceprezes UTK, Natalia Krapacz – Naczelnik Wydziału Edukacji i Promocji UTK, dr Aleksandra Piotrowska – psycholog dziecięcy, artyści muralowcy Bartosz Podlewski i Lucy Fidos oraz bohater Kampanii Kolejowe ABC – nosorożec Rogatek.

Więcej informacji o „Akcji Mural” można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/akcjamural/

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.