Efektywna ochrona sygnalistów przyjazna dla firmowego budżetu
Od 25 września br. podmioty publiczne i prywatne zatrudniające powyżej 50 pracowników oraz wszystkie organizacje finansowe bez względu na liczbę zatrudnionych są zobowiązane wdrożyć kanał do przyjmowania poufnych zgłoszeń nieprawidłowości w firmie. W odpowiedzi na ten wymóg whiblo – zaawansowana aplikacja stworzona przez firmę braf.tech, umożliwiająca zarządzanie zgłoszeniami naruszeń – została wzbogacona o nowy pakiet Mała Firma przeznaczony dla małych i średnich organizacji.
Kluczowe zalety pakietu Mała Firma
Whiblo to innowacyjne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiające efektywne oraz ekonomiczne wdrożenie systemów ochrony sygnalistów. Cały proces implementacji, włącznie z akceptacją regulaminu i umowy powierzenia danych, odbywa się w pełni cyfrowo i automatycznie. Pakiet pozwala na pełne wdrożenie systemu sygnalistów za jedyne 129 zł miesięcznie przy subskrypcji na 1 rok. Klienci mogą elastycznie wybierać okres korzystania z usługi na dowolną liczbę miesięcy. Mała Firma, trzeci już pakiet whiblo, obejmuje: profil jednego koordynatora, możliwość dostosowania kolorystyki narzędzia, instrukcję obsługi, 5 GB bazy danych oraz szablon Procedury Zgłoszeń Wewnętrznych dla subskrypcji na 6 i 12 miesięcy.
Pakiet Mała Firma został stworzony z myślą o potrzebach małych organizacji, które stoją przed wyzwaniem wdrożenia przepisów dla sygnalistów w krótkim czasie. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu przedsiębiorców czas i koszty są kluczowe, dlatego oferujemy kompleksowe rozwiązanie dostępne od ręki, bezpieczne, proste do wdrożenia i obsługi, w najniższej cenie na polskim rynku. Nasze narzędzie umożliwia nawet najmniejszym podmiotom pełne dostosowanie się do nowych wymogów prawnych bez obciążania budżetu i angażowania dodatkowych zasobów – podkreśla Rafał Barański, współtwórca whiblo, prezes braf.tech.
Idealne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Pakiet powstał przede wszystkim z myślą o firmach zatrudniających poniżej 50 pracowników, które chcą wdrożyć efektywny kanał przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów. System doskonale sprawdza się także w przedsiębiorstwach liczących do 250 pracowników oraz wszystkich podmiotach finansowych, dla których wdrożenie takich rozwiązań jest obligatoryjne. Platforma stanowi optymalne rozwiązanie dla jednostek publicznych dysponujących ograniczonym budżetem, umożliwiając im pełne dostosowanie się do wymogów prawnych przy zachowaniu kontroli nad kosztami. Dodatkowo w ramach pakietu, klienci mogą kupić za symboliczną złotówkę komplet dokumentacji niezbędnej do wdrożenia odpowiednich procedur w organizacji. Użytkownicy w tej cenie otrzymają również krótki poradnik RODO, który precyzyjnie opisuje wszystkie obowiązki związane z przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, wzór klauzuli obowiązku informacyjnego oraz wskazówki, jak z niego korzystać. Dokument został przygotowany przez kancelarię prawną Tomasza Osieja.
O whiblo
Whiblo to zaawansowana aplikacja, umożliwiająca bezpieczne zarządzanie anonimowymi zgłoszeniami naruszeń prawa i niepożądanych sytuacji wewnątrz organizacji. Narzędzie zapewnia bezpieczeństwo oraz pełną anonimowość użytkowników, jest zgodne z obowiązującymi przepisami: dyrektywą Unii Europejskiej o ochronie sygnalistów oraz polskimi przepisami dotyczącymi AML i RODO. Bezpieczeństwo whiblo zostało potwierdzone przez rygorystyczne testy penetracyjne. Każdy klient otrzymuje wydzieloną bazę danych oraz osobne klucze, do jej zabezpieczenia, co gwarantuje najwyższy poziom ochrony i poufności informacji. Dodatkowo whiblo działa w modelu SaaS, co ułatwia implementację bez obciążania infrastruktury IT. Obecnie z systemu korzysta m.in. UOKiK, LPP, Panattoni, Comarch czy Polska Grupa Lotnicza. Dla potrzeb większych organizacji dostępne są bardziej rozbudowane pakiety Standard i Premium.
Więcej informacji na temat nowego pakietu whiblo firmy braf.tech można znaleźć na stronie https://kup.whiblo.pl/pl/

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.