Efektywna ochrona sygnalistów przyjazna dla firmowego budżetu
Od 25 września br. podmioty publiczne i prywatne zatrudniające powyżej 50 pracowników oraz wszystkie organizacje finansowe bez względu na liczbę zatrudnionych są zobowiązane wdrożyć kanał do przyjmowania poufnych zgłoszeń nieprawidłowości w firmie. W odpowiedzi na ten wymóg whiblo – zaawansowana aplikacja stworzona przez firmę braf.tech, umożliwiająca zarządzanie zgłoszeniami naruszeń – została wzbogacona o nowy pakiet Mała Firma przeznaczony dla małych i średnich organizacji.
Kluczowe zalety pakietu Mała Firma
Whiblo to innowacyjne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiające efektywne oraz ekonomiczne wdrożenie systemów ochrony sygnalistów. Cały proces implementacji, włącznie z akceptacją regulaminu i umowy powierzenia danych, odbywa się w pełni cyfrowo i automatycznie. Pakiet pozwala na pełne wdrożenie systemu sygnalistów za jedyne 129 zł miesięcznie przy subskrypcji na 1 rok. Klienci mogą elastycznie wybierać okres korzystania z usługi na dowolną liczbę miesięcy. Mała Firma, trzeci już pakiet whiblo, obejmuje: profil jednego koordynatora, możliwość dostosowania kolorystyki narzędzia, instrukcję obsługi, 5 GB bazy danych oraz szablon Procedury Zgłoszeń Wewnętrznych dla subskrypcji na 6 i 12 miesięcy.
Pakiet Mała Firma został stworzony z myślą o potrzebach małych organizacji, które stoją przed wyzwaniem wdrożenia przepisów dla sygnalistów w krótkim czasie. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu przedsiębiorców czas i koszty są kluczowe, dlatego oferujemy kompleksowe rozwiązanie dostępne od ręki, bezpieczne, proste do wdrożenia i obsługi, w najniższej cenie na polskim rynku. Nasze narzędzie umożliwia nawet najmniejszym podmiotom pełne dostosowanie się do nowych wymogów prawnych bez obciążania budżetu i angażowania dodatkowych zasobów – podkreśla Rafał Barański, współtwórca whiblo, prezes braf.tech.
Idealne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Pakiet powstał przede wszystkim z myślą o firmach zatrudniających poniżej 50 pracowników, które chcą wdrożyć efektywny kanał przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów. System doskonale sprawdza się także w przedsiębiorstwach liczących do 250 pracowników oraz wszystkich podmiotach finansowych, dla których wdrożenie takich rozwiązań jest obligatoryjne. Platforma stanowi optymalne rozwiązanie dla jednostek publicznych dysponujących ograniczonym budżetem, umożliwiając im pełne dostosowanie się do wymogów prawnych przy zachowaniu kontroli nad kosztami. Dodatkowo w ramach pakietu, klienci mogą kupić za symboliczną złotówkę komplet dokumentacji niezbędnej do wdrożenia odpowiednich procedur w organizacji. Użytkownicy w tej cenie otrzymają również krótki poradnik RODO, który precyzyjnie opisuje wszystkie obowiązki związane z przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, wzór klauzuli obowiązku informacyjnego oraz wskazówki, jak z niego korzystać. Dokument został przygotowany przez kancelarię prawną Tomasza Osieja.
O whiblo
Whiblo to zaawansowana aplikacja, umożliwiająca bezpieczne zarządzanie anonimowymi zgłoszeniami naruszeń prawa i niepożądanych sytuacji wewnątrz organizacji. Narzędzie zapewnia bezpieczeństwo oraz pełną anonimowość użytkowników, jest zgodne z obowiązującymi przepisami: dyrektywą Unii Europejskiej o ochronie sygnalistów oraz polskimi przepisami dotyczącymi AML i RODO. Bezpieczeństwo whiblo zostało potwierdzone przez rygorystyczne testy penetracyjne. Każdy klient otrzymuje wydzieloną bazę danych oraz osobne klucze, do jej zabezpieczenia, co gwarantuje najwyższy poziom ochrony i poufności informacji. Dodatkowo whiblo działa w modelu SaaS, co ułatwia implementację bez obciążania infrastruktury IT. Obecnie z systemu korzysta m.in. UOKiK, LPP, Panattoni, Comarch czy Polska Grupa Lotnicza. Dla potrzeb większych organizacji dostępne są bardziej rozbudowane pakiety Standard i Premium.
Więcej informacji na temat nowego pakietu whiblo firmy braf.tech można znaleźć na stronie https://kup.whiblo.pl/pl/
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.