Komunikaty PR

Eko-inwestycje na dużym plusie

2020-04-23  |  15:05
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Santander Leasing w całym pierwszym kwartale 2020 r. sfinansował eko-inwestycje o łącznej wartości 107 mln zł, tj. +27 proc. r/r. W tym na szczególną uwagę zasługuje kategoria pojazdów hybrydowych i elektrycznych, gdzie wzrost osiągnął +352 proc. r/r oraz panele słoneczne +346 proc. r/r.

 

- Pierwsze trzy miesiące 2020 r. to dla nas, poza dobrymi wynikami dla wszystkich kategorii środków, dodatkowo świetne wiadomości jeśli chodzi o osiągnięte wyniki w realizowaniu „zielonych inwestycji”. Dla nas jako dla pionierów finansowania tego rynku w Polsce, segment pojazdów niskoemisyjnych to szczególnie istotny dla nas obszar. W podziale na pojazdy elektryczne i hybrydowe osiągnęliśmy imponujące wyniki, odpowiednio +214 proc. i +372 proc. r/r. stanowiąc blisko 38 proc. udziału w realizowanych przez nas “zielonych inwestycjach” – podkreśla Daniel Mrozek, dyrektor partnerstwa strategicznego i marketingu Santander Leasing.


Wynik osiągnięty przez Santander Leasing odzwierciedla również tendencję rynkową. Zgodnie z danymi pochodzącymi z Licznika Elektromobilności opracowanego w 21 kwietnia br. przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w Polsce na koniec marca było zarejestrowanych łącznie 10 701 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W I kwartale 2020 r. liczba rejestracji samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in wyniosła 1 705 sztuk – co stanowi wzrost aż o 86 proc. niż w analogicznym okresie 2019 r.

Rośnie udział pozostałych „zielonych inwestycji”

Ekologiczne środki trwałe rok do roku zmieniają układ portfela firm leasingowych realizujących „zielone inwestycje” w Polsce. Jak w drugiej połowie 2019 r. wskazywali analitycy Santander Leasing cytując wnioski z badania „Leasing Index” ponad 50 proc. firm podejmowało działania mające na celu zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego, aż 53 proc. prowadziło segregację odpadów w trosce o ochronę środowiska, a kolejne 29 proc. firm zatrudniających do 49 osób rozważało w kolejnych miesiącach inwestycje w ekologiczny i efektywny energetycznie sprzęt.

- Trend jest jednoznaczny. Konsekwentnie na co dzień  uczestniczymy w modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie poprawy efektywności energetycznej. Wchodzimy także w inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego, a więc uzupełniamy nasz portfel o kolejne środki trwałe. Stąd też nasza decyzja, aby z początkiem lutego br. rozszerzyć naszą ofertę o finansowanie szerokiej gamy instalacji fotowoltaicznych. Wynik jest jednoznaczny – pierwszy kwartał br. zamknęliśmy wzrostem finansowania solarów słonecznych +346 proc. r/r. – mówi Daniel Mrozek. - Zdajemy sobie sprawę, że pierwsze trzy miesiące były wyjątkowe i kolejne z pewnością nie przyniosą tak imponujących wzrostów, niemniej jednak cieszy fakt, że polscy przedsiębiorcy tak świadomie podchodzą o ekologicznych inwestycji – podsumowuje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę
Gospodarka SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB
2024-12-20 | 08:00

SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB

SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, umacnia swój pozytywny wpływ na lokalne gospodarki. Firma zleciła firmie doradczej Oxford Economics
Gospodarka Pierwszy Kreuzberg Kraft Kebap poza stolicą – Chajzer postawił na Manufakturę
2024-12-19 | 15:06

Pierwszy Kreuzberg Kraft Kebap poza stolicą – Chajzer postawił na Manufakturę

Łódź to pierwsze miasto poza Warszawą, w którym rozwijająca się sieć Kreuzberg Kraft Kebap Filipa Chajzera znalazła swoją lokalizację. Foodtruck

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.