Ekspansja i nowe najmy w Gdański Business Center
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał nowe umowy najmu w należącym do jego portfolio Gdański Business Center, na łącznie ponad 3300 mkw. powierzchni biurowej. Obecny najemca – firma RSM Poland, postanowiła przedłużyć najem na kolejne lata, jednocześnie dobierając dodatkową powierzchnię. Ponadto, nowymi najemcami kompleksu położonego przy ul. Inflanckiej w Warszawie, zostały firmy Story House Egmont oraz Aviva Service Excellence Centre.
Firma RSM Poland, będąca częścią sieci niezależnych firm doradczych i audytorskich, która posiada ponad 820 biur w 120 krajach i zatrudnia 64 000 specjalistów na świecie, przedłużyła umowę najmu w kompleksie i wynajęła dodatkową powierzchnię, zajmując tym samym łącznie niemal 1600 mkw.
Nowym najemcą kompleksu Gdański Business Center zostało natomiast wydawnictwo Story House Egmont, będące częścią skandynawskiej grupy medialnej. Obecnie Story House Egmont jest jednym z największych w kraju wydawców czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży. Polski oddział powstał w 1990 roku. Story House Egmont zdecydował się na najem 925 mkw. powierzchni biurowej, który rozpocznie się 1 sierpnia 2024 roku.
Kolejny z nowych najemców, Aviva Service Excellence Centre działa w Polsce od 13 lat i oferuje usługi eksperckie w zakresie aktuariatu, IT, data science, CISO, finansów oraz ryzyka.
– Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasz kompleks biurowy Gdański Business Center rozszerzył swoją współpracę z nowymi najemcami. Jest to potwierdzenie atrakcyjności naszej lokalizacji oraz wysokiej jakości usług, które oferujemy. Nowi najemcy to dynamicznie rozwijające się firmy reprezentujące różne branże, co świadczy o multidyscyplinarnym charakterze naszego kompleksu – powiedziała Anna Piątek, Asset Manager, Savills Investment Management w Polsce.
– Przedłużenie, w tym powiększenie umowy z istniejącym najemcą, jest dowodem na to, że nasze przestrzenie biurowe spełniają najwyższe standardy i są miejscem, gdzie biznes intensywnie się rozwija. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie owocna i długoterminowa, przynosząc korzyści wszystkim stronom – skomentowała Julia Racewicz, Head of Asset Management, Office & Logistics, Savills Investment Management w Polsce
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy, który wchodzi w skład portfolio Savills Investment Management, oferując łącznie 101 000 mkw. powierzchni. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centra medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Allianz, KPMG, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, Provident, Philip Morris, Euronet, Nielsen czy Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent oraz certyfikatem dostępności „Obiekt bez barier” została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.