Ekspansja i nowe najmy w Gdański Business Center
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał nowe umowy najmu w należącym do jego portfolio Gdański Business Center, na łącznie ponad 3300 mkw. powierzchni biurowej. Obecny najemca – firma RSM Poland, postanowiła przedłużyć najem na kolejne lata, jednocześnie dobierając dodatkową powierzchnię. Ponadto, nowymi najemcami kompleksu położonego przy ul. Inflanckiej w Warszawie, zostały firmy Story House Egmont oraz Aviva Service Excellence Centre.
Firma RSM Poland, będąca częścią sieci niezależnych firm doradczych i audytorskich, która posiada ponad 820 biur w 120 krajach i zatrudnia 64 000 specjalistów na świecie, przedłużyła umowę najmu w kompleksie i wynajęła dodatkową powierzchnię, zajmując tym samym łącznie niemal 1600 mkw.
Nowym najemcą kompleksu Gdański Business Center zostało natomiast wydawnictwo Story House Egmont, będące częścią skandynawskiej grupy medialnej. Obecnie Story House Egmont jest jednym z największych w kraju wydawców czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży. Polski oddział powstał w 1990 roku. Story House Egmont zdecydował się na najem 925 mkw. powierzchni biurowej, który rozpocznie się 1 sierpnia 2024 roku.
Kolejny z nowych najemców, Aviva Service Excellence Centre działa w Polsce od 13 lat i oferuje usługi eksperckie w zakresie aktuariatu, IT, data science, CISO, finansów oraz ryzyka.
– Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasz kompleks biurowy Gdański Business Center rozszerzył swoją współpracę z nowymi najemcami. Jest to potwierdzenie atrakcyjności naszej lokalizacji oraz wysokiej jakości usług, które oferujemy. Nowi najemcy to dynamicznie rozwijające się firmy reprezentujące różne branże, co świadczy o multidyscyplinarnym charakterze naszego kompleksu – powiedziała Anna Piątek, Asset Manager, Savills Investment Management w Polsce.
– Przedłużenie, w tym powiększenie umowy z istniejącym najemcą, jest dowodem na to, że nasze przestrzenie biurowe spełniają najwyższe standardy i są miejscem, gdzie biznes intensywnie się rozwija. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie owocna i długoterminowa, przynosząc korzyści wszystkim stronom – skomentowała Julia Racewicz, Head of Asset Management, Office & Logistics, Savills Investment Management w Polsce
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy, który wchodzi w skład portfolio Savills Investment Management, oferując łącznie 101 000 mkw. powierzchni. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centra medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Allianz, KPMG, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, Provident, Philip Morris, Euronet, Nielsen czy Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent oraz certyfikatem dostępności „Obiekt bez barier” została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.