Komunikaty PR

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

2024-12-18  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Bielkiewicz
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania inf.pras. ( 0.07 MB )

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego wzrostu wyraźnie zwolniła. Rosnące koszty produkcji, problemy z infrastrukturą oraz zmieniające się warunki gospodarcze miały istotny wpływ na decyzje konsumentów i producentów. Zupełnie odwrotnie jest w przypadku sektora mikromobilności - ten notuje regularne wzrosty. Coraz więcej konsumentów wybiera lżejsze i bardziej ekonomiczne pojazdy elektryczne, co świadczy o ich praktyczności i dopasowaniu do współczesnych potrzeb transportowych. Firma Electroride, producent lekkich pojazdów elektrycznych, podsumowuje trendy, które ukształtowały mijający rok.

 

2024 rok był wymagający dla rynku samochodów elektrycznych w Europie. Według danych ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association)[1] w mijającym roku sprzedaż samochodów elektrycznych na starym kontynencie spadła o 4,9% w porównaniu z rokiem 2023. Zmniejszenie się popytu w takich krajach jak Niemcy, gdzie sprzedaż zmalała o ponad 26%, miało znaczenie dla całego regionu. W Polsce rynek samochodów elektrycznych nadal rośnie, chociaż tempo wzrostu jest wolniejsze niż w poprzednich latach.

 

– Mimo długoterminowych trendów wskazujących na wzrost zainteresowania elektromobilnością, na spadek sprzedaży miało wpływ kilka czynników. Jednym z największych wyzwań były rosnące koszty produkcji wynikające z drożejących komponentów do budowy akumulatorów, takich jak lit czy nikiel, a także ze wzrostu cen energii. Wszystko to przełożyło się na finalne koszty zakupu, co zniechęcało potencjalnych nabywców. Nie można również pominąć problemu infrastrukturalnego. Pomimo unijnych regulacji wymuszających rozwój sieci ładowarek, ich liczba w Polsce nadal jest niewystarczająca, by sprostać zapotrzebowaniu. Ten brak odpowiedniej infrastruktury ładowania ogranicza funkcjonalność samochodów elektrycznych, szczególnie w mniej zurbanizowanych obszarach, a tym samym zmniejsza ich atrakcyjność w oczach potencjalnych użytkowników – wylicza Maciej Płatek, prezes zarządu Electroride. 

 

W Polsce liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do 8 184[2], co stanowiło 43% wzrost w stosunku do ubiegłego roku, mimo to wciąż nie spełnia potrzeb użytkowników pojazdów elektrycznych.

 

Mikromobilność się broni

 

Choć elektromobilność w Europie przeżywa spore trudności, segment mikromobilności opiera się im bez problemu i notuje dynamiczny rozwój. W Polsce oraz w Europie rośnie zainteresowanie lekkimi pojazdami elektrycznymi, takimi jak skutery czy minicary trzy- i czterokołowe. Według danych z raportu Polskiego Stowarzyszenie Nowej Mobilności[3], liczba zarejestrowanych elektrycznych mikrocarów i innych pojazdów z tej kategorii wzrosła aż o 63% r/r. Powody tego wzrostu są proste: niższe koszty zakupu i eksploatacji w porównaniu z samochodami elektrycznymi, brak potrzeby rozbudowanej infrastruktury ładowania oraz łatwość użytkowania tego rodzaju pojazdów.

 

Mimo wyzwań rynkowych firma Electroride, producent lekkich pojazdów elektrycznych trzy- i czterokołowych, kolejny rok z rzędu notuje wzrost sprzedaży.

 

Rok 2024 był dla nas niezwykle dynamiczny i pełen pozytywnych zmian. Stabilny wzrost sprzedaży na poziomie 15% r./r. potwierdza, że Polacy coraz chętniej wybierają ekologiczne i nowoczesne rozwiązania w codziennym transporcie. Zauważamy, że trzykołowy model Futuri 3 jest najczęściej wybierany przez osoby w wieku 40-50 lat. To zmiana w porównaniu z latami ubiegłymi, gdy główną grupę docelową stanowiły osoby w wieku 50-60 lat. Ten trend pokazuje, że lekkie pojazdy elektryczne stają się popularne w coraz młodszych grupach wiekowych, co otwiera nowe możliwości rozwoju rynku. Model Fasti 4 z kolei, nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem silversów, którzy są bardzo aktywną grupą społeczną, ceniącą sobie niezależność, wygodę i możliwość swobodnego poruszania się. Co więcej, dostrzegamy ekscytujący trend – nasze pojazdy zaczynają być doceniane również przez nastolatków i młodych dorosłych, którzy szukają alternatywy dla tradycyjnych środków transportu – tłumaczy Maciej Płatek, prezes zarządu Electroride.

 

Perspektywy na przyszłość

 

Wyzwania, z którymi mierzyła się branża elektromobilności w tym roku będą oddziaływać na kolejne lata. Wśród nich kluczowe znaczenie mają regulacje unijne, które wymuszają na producentach rozszerzenie oferty o bardziej ekologiczne modele, a na państwach członkowskich rozwój infrastruktury ładowania. Istotna będzie również konieczność dostosowywania się do zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy oczekują coraz bardziej praktycznych i przystępnych cenowo rozwiązań transportowych.

 

– Wyraźnie widać, że alternatywne środki transportu, takie jak lekkie pojazdy elektryczne, odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu przyszłości mobilności miejskiej. Rosnąca popularność tych pojazdów oraz ich coraz większy udział w rynku wskazują, że krajobraz miast będzie stopniowo dostosowywał się do tych nowych rozwiązań, oferując więcej przestrzeni i udogodnień dla użytkowników mikromobilności. Kluczowa jest jednak rozbudowa infrastruktury i dalsza edukacja konsumentów, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój całego segmentu – podsumowuje Maciej Płatek z Electroride.

 

Electroride jest polską, rodzinną firmą założoną w 2017 roku, specjalizującą się w produkcji lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak skutery czy minicary. Jest liderem tego sektora w Polsce, a swoje produkty sprzedaje na terenie całej Unii Europejskiej. Wszystkie modele są zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników, przeznaczone dla szerokiej grupy kierowców. Marka Electroride posiada certyfikat ISO:9001:2015 potwierdzający jej zaangażowanie w zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług oraz podkreślającym ciągłe doskonalenie i innowacyjność. Firma wyróżnia się przyjazną obsługą klienta na każdym etapie zakupowym, oferując pełne wsparcie, gwarancję oraz możliwość serwisowania pojazdów door-to-door.

 


[1] https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-1-1-in-october-2024-year-to-date-battery-electric-sales-4-9/

[2] https://psnm.org/2024/informacja/licznik-elektromobilnosci-polski-rynek-samochodow-elektrycznych-wciaz-na-plusie/

[3] https://psnm.org/2024/informacja/licznik-elektromobilnosci-polski-rynek-samochodow-elektrycznych-wciaz-na-plusie/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.