Komunikaty PR

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

2024-12-18  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Bielkiewicz
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania inf.pras. ( 0.07 MB )

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego wzrostu wyraźnie zwolniła. Rosnące koszty produkcji, problemy z infrastrukturą oraz zmieniające się warunki gospodarcze miały istotny wpływ na decyzje konsumentów i producentów. Zupełnie odwrotnie jest w przypadku sektora mikromobilności - ten notuje regularne wzrosty. Coraz więcej konsumentów wybiera lżejsze i bardziej ekonomiczne pojazdy elektryczne, co świadczy o ich praktyczności i dopasowaniu do współczesnych potrzeb transportowych. Firma Electroride, producent lekkich pojazdów elektrycznych, podsumowuje trendy, które ukształtowały mijający rok.

 

2024 rok był wymagający dla rynku samochodów elektrycznych w Europie. Według danych ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association)[1] w mijającym roku sprzedaż samochodów elektrycznych na starym kontynencie spadła o 4,9% w porównaniu z rokiem 2023. Zmniejszenie się popytu w takich krajach jak Niemcy, gdzie sprzedaż zmalała o ponad 26%, miało znaczenie dla całego regionu. W Polsce rynek samochodów elektrycznych nadal rośnie, chociaż tempo wzrostu jest wolniejsze niż w poprzednich latach.

 

– Mimo długoterminowych trendów wskazujących na wzrost zainteresowania elektromobilnością, na spadek sprzedaży miało wpływ kilka czynników. Jednym z największych wyzwań były rosnące koszty produkcji wynikające z drożejących komponentów do budowy akumulatorów, takich jak lit czy nikiel, a także ze wzrostu cen energii. Wszystko to przełożyło się na finalne koszty zakupu, co zniechęcało potencjalnych nabywców. Nie można również pominąć problemu infrastrukturalnego. Pomimo unijnych regulacji wymuszających rozwój sieci ładowarek, ich liczba w Polsce nadal jest niewystarczająca, by sprostać zapotrzebowaniu. Ten brak odpowiedniej infrastruktury ładowania ogranicza funkcjonalność samochodów elektrycznych, szczególnie w mniej zurbanizowanych obszarach, a tym samym zmniejsza ich atrakcyjność w oczach potencjalnych użytkowników – wylicza Maciej Płatek, prezes zarządu Electroride. 

 

W Polsce liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do 8 184[2], co stanowiło 43% wzrost w stosunku do ubiegłego roku, mimo to wciąż nie spełnia potrzeb użytkowników pojazdów elektrycznych.

 

Mikromobilność się broni

 

Choć elektromobilność w Europie przeżywa spore trudności, segment mikromobilności opiera się im bez problemu i notuje dynamiczny rozwój. W Polsce oraz w Europie rośnie zainteresowanie lekkimi pojazdami elektrycznymi, takimi jak skutery czy minicary trzy- i czterokołowe. Według danych z raportu Polskiego Stowarzyszenie Nowej Mobilności[3], liczba zarejestrowanych elektrycznych mikrocarów i innych pojazdów z tej kategorii wzrosła aż o 63% r/r. Powody tego wzrostu są proste: niższe koszty zakupu i eksploatacji w porównaniu z samochodami elektrycznymi, brak potrzeby rozbudowanej infrastruktury ładowania oraz łatwość użytkowania tego rodzaju pojazdów.

 

Mimo wyzwań rynkowych firma Electroride, producent lekkich pojazdów elektrycznych trzy- i czterokołowych, kolejny rok z rzędu notuje wzrost sprzedaży.

 

Rok 2024 był dla nas niezwykle dynamiczny i pełen pozytywnych zmian. Stabilny wzrost sprzedaży na poziomie 15% r./r. potwierdza, że Polacy coraz chętniej wybierają ekologiczne i nowoczesne rozwiązania w codziennym transporcie. Zauważamy, że trzykołowy model Futuri 3 jest najczęściej wybierany przez osoby w wieku 40-50 lat. To zmiana w porównaniu z latami ubiegłymi, gdy główną grupę docelową stanowiły osoby w wieku 50-60 lat. Ten trend pokazuje, że lekkie pojazdy elektryczne stają się popularne w coraz młodszych grupach wiekowych, co otwiera nowe możliwości rozwoju rynku. Model Fasti 4 z kolei, nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem silversów, którzy są bardzo aktywną grupą społeczną, ceniącą sobie niezależność, wygodę i możliwość swobodnego poruszania się. Co więcej, dostrzegamy ekscytujący trend – nasze pojazdy zaczynają być doceniane również przez nastolatków i młodych dorosłych, którzy szukają alternatywy dla tradycyjnych środków transportu – tłumaczy Maciej Płatek, prezes zarządu Electroride.

 

Perspektywy na przyszłość

 

Wyzwania, z którymi mierzyła się branża elektromobilności w tym roku będą oddziaływać na kolejne lata. Wśród nich kluczowe znaczenie mają regulacje unijne, które wymuszają na producentach rozszerzenie oferty o bardziej ekologiczne modele, a na państwach członkowskich rozwój infrastruktury ładowania. Istotna będzie również konieczność dostosowywania się do zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy oczekują coraz bardziej praktycznych i przystępnych cenowo rozwiązań transportowych.

 

– Wyraźnie widać, że alternatywne środki transportu, takie jak lekkie pojazdy elektryczne, odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu przyszłości mobilności miejskiej. Rosnąca popularność tych pojazdów oraz ich coraz większy udział w rynku wskazują, że krajobraz miast będzie stopniowo dostosowywał się do tych nowych rozwiązań, oferując więcej przestrzeni i udogodnień dla użytkowników mikromobilności. Kluczowa jest jednak rozbudowa infrastruktury i dalsza edukacja konsumentów, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój całego segmentu – podsumowuje Maciej Płatek z Electroride.

 

Electroride jest polską, rodzinną firmą założoną w 2017 roku, specjalizującą się w produkcji lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak skutery czy minicary. Jest liderem tego sektora w Polsce, a swoje produkty sprzedaje na terenie całej Unii Europejskiej. Wszystkie modele są zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników, przeznaczone dla szerokiej grupy kierowców. Marka Electroride posiada certyfikat ISO:9001:2015 potwierdzający jej zaangażowanie w zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług oraz podkreślającym ciągłe doskonalenie i innowacyjność. Firma wyróżnia się przyjazną obsługą klienta na każdym etapie zakupowym, oferując pełne wsparcie, gwarancję oraz możliwość serwisowania pojazdów door-to-door.

 


[1] https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-1-1-in-october-2024-year-to-date-battery-electric-sales-4-9/

[2] https://psnm.org/2024/informacja/licznik-elektromobilnosci-polski-rynek-samochodow-elektrycznych-wciaz-na-plusie/

[3] https://psnm.org/2024/informacja/licznik-elektromobilnosci-polski-rynek-samochodow-elektrycznych-wciaz-na-plusie/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę Biuro prasowe
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing
Motoryzacja SAP Story: podróż Mercedes-Benz Polska od planowania aż po rozliczenia wydatków
2024-12-13 | 09:00

SAP Story: podróż Mercedes-Benz Polska od planowania aż po rozliczenia wydatków

W ostatnich latach branża motoryzacyjna odnotowuje rosnącą potrzebę cyfrowych transformacji. Nie ma wyjścia, jeśli chce sprostać wymogom nowoczesnych systemów zarządzania i lepszej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.