Komunikaty PR

Empik pierwszym marketplace’em w Polsce z certyfikatem Zgodny z GS1

2024-09-23  |  09:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro prasowe GS1 Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org

GS1 Polska z dumą ogłasza, że Empik stał się pierwszym marketplace’em w Polsce, który uzyskał prestiżowy certyfikat „Zgodny z GS1”. Oznacza to, że produkty dostępne na platformie Empik są oznaczone globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Certyfikacja GS1 potwierdza również, że Empik weryfikuje legalność i prawidłowość kodów EAN otrzymywanych od sprzedawców, co zwiększa zaufanie do dostępnych na platformie produktów i oferujących je sprzedawców.

Znak „Zgodny z GS1” przyznawany jest platformom sprzedażowym, które spełniają określone kryteria, w tym m.in. prawidłowo wykorzystują numery GTIN zgodnie ze standardami GS1 oraz aktywnie korzystają z bazy eProdukty w celu weryfikacji legalności numerów. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmuje Zarząd GS1 Polska na podstawie opinii Komisji ds. standardów GS1.

 

W ramach certyfikacji, w systemie EmpikPlace wdrożono zasady walidacji numerów GTIN, zgodne z rekomendacjami GS1. Prawidłowość numerów GTIN jest sprawdzana w globalnej bazie produktów eProdukty [1], w której znajduje się już ponad 550 milionów artykułów. Wszystkie kody kreskowe EAN dostępne na EmpikPlace pochodzą od organizacji GS1, co zapewnia najwyższy standard jakości i zgodności z globalnymi normami.

„Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od lat, teraz przyszedł czas na standaryzację. Cieszymy się, że Empik Group, jako jeden z liderów polskiego e-commerce, zaufał sile standardów. Dzięki zastosowaniu numerów GTIN i systematycznej weryfikacji w bazie eProdukty, Empik zapewnia swoim klientom najwyższy poziom autentyczności i legalności oferowanych produktów, zwiększając komfort i bezpieczeństwo zakupów,” – powiedziała Magdalena Wałęsiak, Manager ds. e-commerce w GS1 Polska.

Empik – jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce

Empik jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Marketplace EmpikPlace działa w ramach empik.com, oferując szeroki asortyment produktów – od książek, przez elektronikę, po kosmetyki i artykuły do domu. Serwis generuje ponad 35 milionów odwiedzin miesięcznie, a z aplikacji mobilnej korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. Do tej pory platforma zrealizowała już przeszło 10 milionów zamówień, co potwierdza jej wiodącą pozycję na rynku.

GS1 – globalne standardy dla świata biznesu

Organizacja GS1 już od ponad 50 lat wyznacza globalne standardy, które umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji. Standardy GS1 są stosowane w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez logistykę, po opiekę zdrowotną, zapewniając efektywną i bezpieczną identyfikację produktów. Dzięki nim zarówno firmy, jak i konsumenci mogą mieć pewność co do autentyczności i jakości towarów. System GS1, jako najpowszechniej stosowany na świecie, codziennie wspiera procesy biznesowe w ponad 150 krajach.

[1] eProdukty to katalog produktowy stworzony przez organizację GS1 – jedyny podmiot nadający prawidłowe i unikalne numery GTIN (kody EAN). Baza eProdukty jest rzetelnym źródłem pozyskiwania danych produktowych. Stanowi podstawę do weryfikowania jakości i poprawności danych gromadzonych w katalogach własnych. Serwis udostępnia kilka podstawowych atrybutów produktowych. Ich fundamentem jest numer GTIN (kod EAN) nadany przez GS1, który umożliwia jednoznaczną identyfikację produktu. Baza danych zawiera setki milionów produktów z całego świata.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro prasowe GS1 Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.