Empik pierwszym marketplace’em w Polsce z certyfikatem Zgodny z GS1
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
GS1 Polska z dumą ogłasza, że Empik stał się pierwszym marketplace’em w Polsce, który uzyskał prestiżowy certyfikat „Zgodny z GS1”. Oznacza to, że produkty dostępne na platformie Empik są oznaczone globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Certyfikacja GS1 potwierdza również, że Empik weryfikuje legalność i prawidłowość kodów EAN otrzymywanych od sprzedawców, co zwiększa zaufanie do dostępnych na platformie produktów i oferujących je sprzedawców.
Znak „Zgodny z GS1” przyznawany jest platformom sprzedażowym, które spełniają określone kryteria, w tym m.in. prawidłowo wykorzystują numery GTIN zgodnie ze standardami GS1 oraz aktywnie korzystają z bazy eProdukty w celu weryfikacji legalności numerów. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmuje Zarząd GS1 Polska na podstawie opinii Komisji ds. standardów GS1.
W ramach certyfikacji, w systemie EmpikPlace wdrożono zasady walidacji numerów GTIN, zgodne z rekomendacjami GS1. Prawidłowość numerów GTIN jest sprawdzana w globalnej bazie produktów eProdukty [1], w której znajduje się już ponad 550 milionów artykułów. Wszystkie kody kreskowe EAN dostępne na EmpikPlace pochodzą od organizacji GS1, co zapewnia najwyższy standard jakości i zgodności z globalnymi normami.
„Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od lat, teraz przyszedł czas na standaryzację. Cieszymy się, że Empik Group, jako jeden z liderów polskiego e-commerce, zaufał sile standardów. Dzięki zastosowaniu numerów GTIN i systematycznej weryfikacji w bazie eProdukty, Empik zapewnia swoim klientom najwyższy poziom autentyczności i legalności oferowanych produktów, zwiększając komfort i bezpieczeństwo zakupów,” – powiedziała Magdalena Wałęsiak, Manager ds. e-commerce w GS1 Polska.
Empik – jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce
Empik jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Marketplace EmpikPlace działa w ramach empik.com, oferując szeroki asortyment produktów – od książek, przez elektronikę, po kosmetyki i artykuły do domu. Serwis generuje ponad 35 milionów odwiedzin miesięcznie, a z aplikacji mobilnej korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. Do tej pory platforma zrealizowała już przeszło 10 milionów zamówień, co potwierdza jej wiodącą pozycję na rynku.
GS1 – globalne standardy dla świata biznesu
Organizacja GS1 już od ponad 50 lat wyznacza globalne standardy, które umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji. Standardy GS1 są stosowane w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez logistykę, po opiekę zdrowotną, zapewniając efektywną i bezpieczną identyfikację produktów. Dzięki nim zarówno firmy, jak i konsumenci mogą mieć pewność co do autentyczności i jakości towarów. System GS1, jako najpowszechniej stosowany na świecie, codziennie wspiera procesy biznesowe w ponad 150 krajach.
[1] eProdukty to katalog produktowy stworzony przez organizację GS1 – jedyny podmiot nadający prawidłowe i unikalne numery GTIN (kody EAN). Baza eProdukty jest rzetelnym źródłem pozyskiwania danych produktowych. Stanowi podstawę do weryfikowania jakości i poprawności danych gromadzonych w katalogach własnych. Serwis udostępnia kilka podstawowych atrybutów produktowych. Ich fundamentem jest numer GTIN (kod EAN) nadany przez GS1, który umożliwia jednoznaczną identyfikację produktu. Baza danych zawiera setki milionów produktów z całego świata.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.