Komunikaty PR

Empik pierwszym marketplace’em w Polsce z certyfikatem Zgodny z GS1

2024-09-23  |  09:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro prasowe GS1 Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org

GS1 Polska z dumą ogłasza, że Empik stał się pierwszym marketplace’em w Polsce, który uzyskał prestiżowy certyfikat „Zgodny z GS1”. Oznacza to, że produkty dostępne na platformie Empik są oznaczone globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Certyfikacja GS1 potwierdza również, że Empik weryfikuje legalność i prawidłowość kodów EAN otrzymywanych od sprzedawców, co zwiększa zaufanie do dostępnych na platformie produktów i oferujących je sprzedawców.

Znak „Zgodny z GS1” przyznawany jest platformom sprzedażowym, które spełniają określone kryteria, w tym m.in. prawidłowo wykorzystują numery GTIN zgodnie ze standardami GS1 oraz aktywnie korzystają z bazy eProdukty w celu weryfikacji legalności numerów. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmuje Zarząd GS1 Polska na podstawie opinii Komisji ds. standardów GS1.

 

W ramach certyfikacji, w systemie EmpikPlace wdrożono zasady walidacji numerów GTIN, zgodne z rekomendacjami GS1. Prawidłowość numerów GTIN jest sprawdzana w globalnej bazie produktów eProdukty [1], w której znajduje się już ponad 550 milionów artykułów. Wszystkie kody kreskowe EAN dostępne na EmpikPlace pochodzą od organizacji GS1, co zapewnia najwyższy standard jakości i zgodności z globalnymi normami.

„Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od lat, teraz przyszedł czas na standaryzację. Cieszymy się, że Empik Group, jako jeden z liderów polskiego e-commerce, zaufał sile standardów. Dzięki zastosowaniu numerów GTIN i systematycznej weryfikacji w bazie eProdukty, Empik zapewnia swoim klientom najwyższy poziom autentyczności i legalności oferowanych produktów, zwiększając komfort i bezpieczeństwo zakupów,” – powiedziała Magdalena Wałęsiak, Manager ds. e-commerce w GS1 Polska.

Empik – jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce

Empik jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Marketplace EmpikPlace działa w ramach empik.com, oferując szeroki asortyment produktów – od książek, przez elektronikę, po kosmetyki i artykuły do domu. Serwis generuje ponad 35 milionów odwiedzin miesięcznie, a z aplikacji mobilnej korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. Do tej pory platforma zrealizowała już przeszło 10 milionów zamówień, co potwierdza jej wiodącą pozycję na rynku.

GS1 – globalne standardy dla świata biznesu

Organizacja GS1 już od ponad 50 lat wyznacza globalne standardy, które umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji. Standardy GS1 są stosowane w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez logistykę, po opiekę zdrowotną, zapewniając efektywną i bezpieczną identyfikację produktów. Dzięki nim zarówno firmy, jak i konsumenci mogą mieć pewność co do autentyczności i jakości towarów. System GS1, jako najpowszechniej stosowany na świecie, codziennie wspiera procesy biznesowe w ponad 150 krajach.

[1] eProdukty to katalog produktowy stworzony przez organizację GS1 – jedyny podmiot nadający prawidłowe i unikalne numery GTIN (kody EAN). Baza eProdukty jest rzetelnym źródłem pozyskiwania danych produktowych. Stanowi podstawę do weryfikowania jakości i poprawności danych gromadzonych w katalogach własnych. Serwis udostępnia kilka podstawowych atrybutów produktowych. Ich fundamentem jest numer GTIN (kod EAN) nadany przez GS1, który umożliwia jednoznaczną identyfikację produktu. Baza danych zawiera setki milionów produktów z całego świata.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro prasowe GS1 Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.