Decathlon optymalizuje zużycie energii elektrycznej
Sescom rozpoczął realizację usługi Energy Management, czyli optymalizacji zużycia energii w 52 sklepach wielkopowierzchniowych należących do francuskiej sieci Decathlon. Poprawa efektywności energetycznej pozwala m.in. ograniczyć koszty działalności oraz zapewnić środki na nowe inwestycje. Taka polityka wpływa również na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 i śladu węglowego. Sescom poprzez wprowadzanie projektów z zakresu efektywności energetycznej w 2021 roku zaoszczędził dla swoich klientów w sumie ponad 6.5 GWh energii.
Firma Sescom obsługuje około tysiąc obiektów w Polsce – od sklepów odzieżowych, poprzez super i hipermarkety, aż po stacje paliw.
– Z siecią Decathlon współpracujemy w zakresie optymalizacji zużycia energii w codziennych praktykach zespołu. Będziemy również optymalizować obiekty od strony regulacji i automatyzacji wyposażenia i instalacji znajdujących się w sklepach. Analizujemy wiele informacji m.in.: koszty mediów, zużycie mediów, dokumentację techniczną obiektów i na tej podstawie udzielamy konkretnych wskazówek, jak osiągnąć najlepszy efekt przy minimum nakładów inwestycyjnych. W sklepach Decathlon nie wykorzystujemy naszego autorskiego systemu telemetrycznego SES Control. Działamy na danych pozyskiwanych z systemu już istniejącego u klienta – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.
Obserwując rynek energetyczny, można spodziewać się, że w ciągu najbliższych lat ceny prądu będą nadal rosnąć. Oznacza to, że koszty związane z utrzymaniem obiektów będą stawały się coraz większym obciążeniem dla przedsiębiorców. Dlatego kwestia optymalizacji zużycia energii i oszczędności, jest obecnie niezwykle ważna.
– Energy Management to oferta usług, których celem jest zmniejszenie kosztów mediów nawet o kilkanaście procent, poprzez narzędzia i działania optymalizujące ich zużycie. Dedykowana jest ona przede wszystkim klientom sieciowym, którzy posiadają znaczną liczbę zbliżonych do siebie pod względem funkcjonalnym obiektów. Usługa pozwala na skuteczną optymalizację kosztów w obiektach naszych klientów, którym pomagamy dobrać optymalne taryfy, wprowadzamy i realizujemy polityki oszczędnościowe, rekomendujemy i przeprowadzamy usprawnienia oraz modernizacje infrastruktury technicznej – mówi Sławomir Habryt, prezes Sescom.
Optymalizacja energetyczna przynosi korzyści ekologiczne, wpływając na redukcję emisji CO2 i śladu węglowego. Stosowanie przez firmy rozwiązań przyjaznych środowisku, stają się wręcz wymogiem zarówno na rynku polskim, jak i światowym. Pomiary i monitorowanie zużycia energii elektrycznej to również dobry sposób zapobiegania awariom oraz weryfikacji efektywności urządzeń i ich harmonogramów prac.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.