IBC SOLAR Poland dołącza do Stowarzyszenia DAFA
Dostawca systemów i rozwiązań fotowoltaicznych IBC SOLAR Poland dołączyła do grona członków Stowarzyszenia Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad DAFA. Firma zaangażowała się też w najnowszą inicjatywę merytoryczną Stowarzyszenia pod hasłem „fotowoltaika na dachach płaskich”.
Instalacje fotowoltaiczne na dachach płaskich to rozwiązanie skierowane przede wszystkim do właścicieli budynków jedno- i wielorodzinnych, ale też przemysłowych i biurowych. Odpowiednio zaprojektowane i wybudowane gwarantują równie wysoką wydajność i żywotność, jak instalacje na dachach skośnych, a mimo to wciąż ustępują im popularnością.
Popularyzacji wiedzy o tego typu instalacjach i dobrych praktyk w zakresie budowy fotowoltaiki na dachach płaskich podejmuje się dostawca kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych z zakresu fotowoltaiki, IBC SOLAR. Firma zrealizowała ponad 8GW projektów na całym świecie i od lat angażuje się w edukację instalatorów i potencjalnych inwestorów instalacji fotowoltaicznych, między innymi poprzez organizację szkoleń i eksperckie wsparcie klientów. W maju 2023 roku została członkiem Stowarzyszenia DAFA.
Jak wskazuje Wojciech Prokopowicz, Managing Director w IBC SOLAR Poland:
IBC SOLAR Poland zdecydowało się ubiegać o uczestnictwo w DAFA, ponieważ widzimy potrzebę edukowania inwestorów, instalatorów i wykonawców. Współpraca ze Stowarzyszeniem pozwala nam docierać z wiedzą bezpośrednio do nich i brać udział w inicjatywach mających realny wpływ na branżę, takich jak nowa grupa robocza tworząca rekomendacje dotyczące instalacji fotowoltaicznych. Co więcej, dołączenie do grona najlepszych w Polsce firm rynku produktów dachowych jest dla nas dużym wyróżnieniem. Włączenie do DAFA poprzedzają rekomendacje i proces weryfikacji nowego członka, dlatego tym bardziej cieszymy się z okazanego zaufania.
DAFA zrzesza wykonawców dachów i producentów oraz dostawców produktów dachowych, działających w zgodzie z najwyższymi standardami technologicznymi dla nowoczesnego budownictwa dachów płaskich i fasad. Celem działalności Stowarzyszenia jest promowanie dobrych praktyk i kultury projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce wśród inwestorów oraz wykonawców, a także ustalanie jednolitych wytycznych i rekomendacji dla obydwu stron współpracy.
Fotowoltaika na dachach płaskich
Do najnowszych działań DAFA, w które wraz z innymi członkami zaangażowało się IBC SOLAR, reprezentowane w zespole ekspertów przez Macieja Drobczyka, Country Managera w IBC SOLAR Poland, należy inicjatywa merytoryczna „fotowoltaika na dachach płaskich”. Została powołana w odpowiedzi na szybko zmieniające się warunki rynkowe i brak literatury technicznej w tym zakresie. W jej ramach grono ekspertów branży prowadzi prace nad opracowaniem rekomendacji skierowanych do wszystkich osób i instytucji zainteresowanych budową instalacji fotowoltaicznych na dachach płaskich. Efektem ma być wydanie zbioru wytycznych, które w przyszłości przyczynią się nie tylko do ujednolicenia sposobu tworzenia takich instalacji i wpłyną pozytywnie na poziom ich bezpieczeństwa.
O IBC SOLAR
IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w dziedzinie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres usług, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także farm fotowoltaicznych. IBC SOLAR jest wykonawcą projektów, a także planuje, wdraża i sprzedaje projekty SOLAR na dużą skalę na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.