IBC SOLAR Poland dołącza do Stowarzyszenia DAFA
Dostawca systemów i rozwiązań fotowoltaicznych IBC SOLAR Poland dołączyła do grona członków Stowarzyszenia Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad DAFA. Firma zaangażowała się też w najnowszą inicjatywę merytoryczną Stowarzyszenia pod hasłem „fotowoltaika na dachach płaskich”.
Instalacje fotowoltaiczne na dachach płaskich to rozwiązanie skierowane przede wszystkim do właścicieli budynków jedno- i wielorodzinnych, ale też przemysłowych i biurowych. Odpowiednio zaprojektowane i wybudowane gwarantują równie wysoką wydajność i żywotność, jak instalacje na dachach skośnych, a mimo to wciąż ustępują im popularnością.
Popularyzacji wiedzy o tego typu instalacjach i dobrych praktyk w zakresie budowy fotowoltaiki na dachach płaskich podejmuje się dostawca kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych z zakresu fotowoltaiki, IBC SOLAR. Firma zrealizowała ponad 8GW projektów na całym świecie i od lat angażuje się w edukację instalatorów i potencjalnych inwestorów instalacji fotowoltaicznych, między innymi poprzez organizację szkoleń i eksperckie wsparcie klientów. W maju 2023 roku została członkiem Stowarzyszenia DAFA.
Jak wskazuje Wojciech Prokopowicz, Managing Director w IBC SOLAR Poland:
IBC SOLAR Poland zdecydowało się ubiegać o uczestnictwo w DAFA, ponieważ widzimy potrzebę edukowania inwestorów, instalatorów i wykonawców. Współpraca ze Stowarzyszeniem pozwala nam docierać z wiedzą bezpośrednio do nich i brać udział w inicjatywach mających realny wpływ na branżę, takich jak nowa grupa robocza tworząca rekomendacje dotyczące instalacji fotowoltaicznych. Co więcej, dołączenie do grona najlepszych w Polsce firm rynku produktów dachowych jest dla nas dużym wyróżnieniem. Włączenie do DAFA poprzedzają rekomendacje i proces weryfikacji nowego członka, dlatego tym bardziej cieszymy się z okazanego zaufania.
DAFA zrzesza wykonawców dachów i producentów oraz dostawców produktów dachowych, działających w zgodzie z najwyższymi standardami technologicznymi dla nowoczesnego budownictwa dachów płaskich i fasad. Celem działalności Stowarzyszenia jest promowanie dobrych praktyk i kultury projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce wśród inwestorów oraz wykonawców, a także ustalanie jednolitych wytycznych i rekomendacji dla obydwu stron współpracy.
Fotowoltaika na dachach płaskich
Do najnowszych działań DAFA, w które wraz z innymi członkami zaangażowało się IBC SOLAR, reprezentowane w zespole ekspertów przez Macieja Drobczyka, Country Managera w IBC SOLAR Poland, należy inicjatywa merytoryczna „fotowoltaika na dachach płaskich”. Została powołana w odpowiedzi na szybko zmieniające się warunki rynkowe i brak literatury technicznej w tym zakresie. W jej ramach grono ekspertów branży prowadzi prace nad opracowaniem rekomendacji skierowanych do wszystkich osób i instytucji zainteresowanych budową instalacji fotowoltaicznych na dachach płaskich. Efektem ma być wydanie zbioru wytycznych, które w przyszłości przyczynią się nie tylko do ujednolicenia sposobu tworzenia takich instalacji i wpłyną pozytywnie na poziom ich bezpieczeństwa.
O IBC SOLAR
IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w dziedzinie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres usług, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także farm fotowoltaicznych. IBC SOLAR jest wykonawcą projektów, a także planuje, wdraża i sprzedaje projekty SOLAR na dużą skalę na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.