IBC SOLAR Poland dołącza do Stowarzyszenia DAFA
Dostawca systemów i rozwiązań fotowoltaicznych IBC SOLAR Poland dołączyła do grona członków Stowarzyszenia Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad DAFA. Firma zaangażowała się też w najnowszą inicjatywę merytoryczną Stowarzyszenia pod hasłem „fotowoltaika na dachach płaskich”.
Instalacje fotowoltaiczne na dachach płaskich to rozwiązanie skierowane przede wszystkim do właścicieli budynków jedno- i wielorodzinnych, ale też przemysłowych i biurowych. Odpowiednio zaprojektowane i wybudowane gwarantują równie wysoką wydajność i żywotność, jak instalacje na dachach skośnych, a mimo to wciąż ustępują im popularnością.
Popularyzacji wiedzy o tego typu instalacjach i dobrych praktyk w zakresie budowy fotowoltaiki na dachach płaskich podejmuje się dostawca kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych z zakresu fotowoltaiki, IBC SOLAR. Firma zrealizowała ponad 8GW projektów na całym świecie i od lat angażuje się w edukację instalatorów i potencjalnych inwestorów instalacji fotowoltaicznych, między innymi poprzez organizację szkoleń i eksperckie wsparcie klientów. W maju 2023 roku została członkiem Stowarzyszenia DAFA.
Jak wskazuje Wojciech Prokopowicz, Managing Director w IBC SOLAR Poland:
IBC SOLAR Poland zdecydowało się ubiegać o uczestnictwo w DAFA, ponieważ widzimy potrzebę edukowania inwestorów, instalatorów i wykonawców. Współpraca ze Stowarzyszeniem pozwala nam docierać z wiedzą bezpośrednio do nich i brać udział w inicjatywach mających realny wpływ na branżę, takich jak nowa grupa robocza tworząca rekomendacje dotyczące instalacji fotowoltaicznych. Co więcej, dołączenie do grona najlepszych w Polsce firm rynku produktów dachowych jest dla nas dużym wyróżnieniem. Włączenie do DAFA poprzedzają rekomendacje i proces weryfikacji nowego członka, dlatego tym bardziej cieszymy się z okazanego zaufania.
DAFA zrzesza wykonawców dachów i producentów oraz dostawców produktów dachowych, działających w zgodzie z najwyższymi standardami technologicznymi dla nowoczesnego budownictwa dachów płaskich i fasad. Celem działalności Stowarzyszenia jest promowanie dobrych praktyk i kultury projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce wśród inwestorów oraz wykonawców, a także ustalanie jednolitych wytycznych i rekomendacji dla obydwu stron współpracy.
Fotowoltaika na dachach płaskich
Do najnowszych działań DAFA, w które wraz z innymi członkami zaangażowało się IBC SOLAR, reprezentowane w zespole ekspertów przez Macieja Drobczyka, Country Managera w IBC SOLAR Poland, należy inicjatywa merytoryczna „fotowoltaika na dachach płaskich”. Została powołana w odpowiedzi na szybko zmieniające się warunki rynkowe i brak literatury technicznej w tym zakresie. W jej ramach grono ekspertów branży prowadzi prace nad opracowaniem rekomendacji skierowanych do wszystkich osób i instytucji zainteresowanych budową instalacji fotowoltaicznych na dachach płaskich. Efektem ma być wydanie zbioru wytycznych, które w przyszłości przyczynią się nie tylko do ujednolicenia sposobu tworzenia takich instalacji i wpłyną pozytywnie na poziom ich bezpieczeństwa.
O IBC SOLAR
IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w dziedzinie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres usług, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także farm fotowoltaicznych. IBC SOLAR jest wykonawcą projektów, a także planuje, wdraża i sprzedaje projekty SOLAR na dużą skalę na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.