Komunikaty PR

IBC SOLAR wprowadza zmiany strategiczne i komunikacyjne

2022-06-06  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )

Podczas największych targów branży PV w Europie IBC SOLAR, światowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie energii słonecznej, zaprezentował nową strategię segmentu biznesowego oraz przedstawił odświeżoną identyfikację wizualną. Wprowadzone zmiany mają zwrócić uwagę na działania marki pod kątem zrównoważonego rozwoju i ekologii. 

Niemiecki producent przygotował się pod względem merytorycznym i komunikacyjnym na nadchodzące wyzwania związane z oczekiwanym dynamicznym rozwojem na rynku energii słonecznej. "Have sun!" pozycjonuje IBC SOLAR jako niezawodnego partnera w korzystaniu z energii przyjaznej dla środowiska.

Nowa deklaracja marki i odświeżona strategia obszarów biznesowych  

Firma IBC SOLAR opracowała nową wizję korporacyjną i rozszerzyła swoje koncepcje strategiczne w trzech obszarach działalności: mieszkaniowym, komercyjnym i przemysłowym oraz parkach słonecznych. Stefan Horstmann, COO w IBC SOLAR wyjaśnia: Wszystkie procesy w firmie zostały przeprojektowane, usprawnione i zoptymalizowane. Wizja firmy brzmi: Tworzymy samowystarczalność energetyczną i zerową emisję z łatwo dostępnej i nieskończonej energii słonecznej - dla świata, w którym warto żyć. Nowo sformułowana deklaracja marki wyraża dążenie IBC SOLAR do zapewnienia wszystkim klientom łatwego i bezproblemowego dostępu do korzystania z energii słonecznej.  

Pod względem komunikacyjnym deklarację tę podsumowują dwa słowa: “Have sun!”. Ten nowy slogan marki sprawia, że niemiecki producent jest postrzegany jako przyjazny i ten, który rozwiązuje problemy. Poprzez swoją wieloznaczność wyraża on następujące idee: 'Wnieś radość do swojego życia dzięki energii słonecznej!' oraz 'Skorzystaj z naszych przemyślanych produktów i usług, aby pomóc Ci to osiągnąć! - dodaje Patrik Danz, CSO w IBC SOLAR. To pozycjonuje firmę jako doświadczonego partnera i lidera jakości, który przeprowadzi klienta przez skomplikowane procesy i wymagania techniczne podczas instalacji rozwiązań z zakresu energii słonecznej. 

Nowy firmowy przekaz jest jasny i przemyślany, a także zgodny z zasadą “mniej znaczy więcej”. Świadczy o pewności siebie, nowoczesności i wybiegającym w przyszłość charakterze. Charakteryzuje się prostą typografią, zredukowanymi elementami graficznymi i dużą ilością białej przestrzeni, która przyciąga uwagę do istotnych treści. Celowo wykorzystuje się autentyczne zdjęcia i obrazy, tak, aby jak najwięcej osób czuło, że są adresatami przekazu. Julius Möhrstedt, udziałowiec spółki, komentuje: Dzięki nowej treści i orientacji wizualnej, IBC SOLAR jest idealnie przygotowany na wszelkie wyzwania biznesowe i komunikacyjne na szybko rozwijającym się rynku energii słonecznej, z jasną wizją, jednoznaczną obietnicą marki, a także nowoczesnym wyglądem. 

Pionier zrównoważonego rozwoju - stoisko targowe “od kołyski do kołyski”  

Firma została założona w 1982 roku przez Udo Möhrstedta. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko stanowią fundamentalną część działalności IBC SOLAR. Poprzez zabudowę na targach Intersolar Europe, firma podkreśliła również swój nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię. Stoisko marki zostało wykonane zgodnie z przyjazną dla środowiska zasadą od kołyski do kołyski (ang. cradle-to-cradle design) i w 98% nadaje się do recyklingu. Proekologiczne podejście wpisuje się w obchody 40-lecia firmy pod hasłem "Pionier zrównoważonego rozwoju". 

Zabudowa została zaprojektowana i wykonana zgodnie z zasadą cradle-to-cradle firmy EPEA GmbH, partnera w dziedzinie innowacji produktów przyjaznych dla środowiska i nadających się do recyklingu. Oznacza to, że większość użytych materiałów po zakończeniu targów może być w pełni przywrócona do obiegu biologicznego i/lub technicznego. Przykłady obejmują stoły produktowe i konferencyjne oraz ściany kabin i lady, które są wykonane z certyfikowanego ekologicznie świerku krajowego. Po wydarzeniu zostaną ono ponownie wykorzystane do ogrodzenia ogrodu dla pszczół w szkole Montessori w Dachau. Użyte rury aluminiowe będą nadal wykorzystywane przy budowie stoiska, a następnie poddane recyklingowi w obiegu technicznym. Użyta farba jest biodegradowalna. Całkowity nakład materiałowy wynosi 4 130 kilogramów, z czego 4 040,5 kilograma nadaje się w całości do recyklingu, a pozostała część pod pewnymi warunkami. Daje to 98-procentową zdolność do ponownego wykorzystania. Decyzja o całkowitej rezygnacji z dodatkowej podłogi ma również wpływ na ekologiczny całokształt.   


O IBC SOLAR

IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w zakresie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres produktów, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także parków słonecznych. W tych dziedzinach IBC SOLAR zajmuje się opracowywaniem projektów i generalnym wykonawstwem, a także planowaniem, realizacją i sprzedażą dużych projektów SOLAR na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.   

Firma IBC SOLAR została założona w 1982 roku w Bad Staffelstein przez Udo Möhrstedta i obecnie jest pionierem w dziedzinie rewolucji energetycznej w ponad 30 krajach. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero Biuro prasowe
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 23:00

Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT

Dlaczego warto rozwijać karierę w energetyce? Mogli się o tym przekonać uczestnicy Targów Pracy na Wojskowej Akademii Technicznej (WAT). Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbywającego się 17 i 18 kwietnia br. Stoen Operator

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.