Komunikaty PR

IBC SOLAR wprowadza zmiany strategiczne i komunikacyjne

2022-06-06  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )

Podczas największych targów branży PV w Europie IBC SOLAR, światowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie energii słonecznej, zaprezentował nową strategię segmentu biznesowego oraz przedstawił odświeżoną identyfikację wizualną. Wprowadzone zmiany mają zwrócić uwagę na działania marki pod kątem zrównoważonego rozwoju i ekologii. 

Niemiecki producent przygotował się pod względem merytorycznym i komunikacyjnym na nadchodzące wyzwania związane z oczekiwanym dynamicznym rozwojem na rynku energii słonecznej. "Have sun!" pozycjonuje IBC SOLAR jako niezawodnego partnera w korzystaniu z energii przyjaznej dla środowiska.

Nowa deklaracja marki i odświeżona strategia obszarów biznesowych  

Firma IBC SOLAR opracowała nową wizję korporacyjną i rozszerzyła swoje koncepcje strategiczne w trzech obszarach działalności: mieszkaniowym, komercyjnym i przemysłowym oraz parkach słonecznych. Stefan Horstmann, COO w IBC SOLAR wyjaśnia: Wszystkie procesy w firmie zostały przeprojektowane, usprawnione i zoptymalizowane. Wizja firmy brzmi: Tworzymy samowystarczalność energetyczną i zerową emisję z łatwo dostępnej i nieskończonej energii słonecznej - dla świata, w którym warto żyć. Nowo sformułowana deklaracja marki wyraża dążenie IBC SOLAR do zapewnienia wszystkim klientom łatwego i bezproblemowego dostępu do korzystania z energii słonecznej.  

Pod względem komunikacyjnym deklarację tę podsumowują dwa słowa: “Have sun!”. Ten nowy slogan marki sprawia, że niemiecki producent jest postrzegany jako przyjazny i ten, który rozwiązuje problemy. Poprzez swoją wieloznaczność wyraża on następujące idee: 'Wnieś radość do swojego życia dzięki energii słonecznej!' oraz 'Skorzystaj z naszych przemyślanych produktów i usług, aby pomóc Ci to osiągnąć! - dodaje Patrik Danz, CSO w IBC SOLAR. To pozycjonuje firmę jako doświadczonego partnera i lidera jakości, który przeprowadzi klienta przez skomplikowane procesy i wymagania techniczne podczas instalacji rozwiązań z zakresu energii słonecznej. 

Nowy firmowy przekaz jest jasny i przemyślany, a także zgodny z zasadą “mniej znaczy więcej”. Świadczy o pewności siebie, nowoczesności i wybiegającym w przyszłość charakterze. Charakteryzuje się prostą typografią, zredukowanymi elementami graficznymi i dużą ilością białej przestrzeni, która przyciąga uwagę do istotnych treści. Celowo wykorzystuje się autentyczne zdjęcia i obrazy, tak, aby jak najwięcej osób czuło, że są adresatami przekazu. Julius Möhrstedt, udziałowiec spółki, komentuje: Dzięki nowej treści i orientacji wizualnej, IBC SOLAR jest idealnie przygotowany na wszelkie wyzwania biznesowe i komunikacyjne na szybko rozwijającym się rynku energii słonecznej, z jasną wizją, jednoznaczną obietnicą marki, a także nowoczesnym wyglądem. 

Pionier zrównoważonego rozwoju - stoisko targowe “od kołyski do kołyski”  

Firma została założona w 1982 roku przez Udo Möhrstedta. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko stanowią fundamentalną część działalności IBC SOLAR. Poprzez zabudowę na targach Intersolar Europe, firma podkreśliła również swój nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię. Stoisko marki zostało wykonane zgodnie z przyjazną dla środowiska zasadą od kołyski do kołyski (ang. cradle-to-cradle design) i w 98% nadaje się do recyklingu. Proekologiczne podejście wpisuje się w obchody 40-lecia firmy pod hasłem "Pionier zrównoważonego rozwoju". 

Zabudowa została zaprojektowana i wykonana zgodnie z zasadą cradle-to-cradle firmy EPEA GmbH, partnera w dziedzinie innowacji produktów przyjaznych dla środowiska i nadających się do recyklingu. Oznacza to, że większość użytych materiałów po zakończeniu targów może być w pełni przywrócona do obiegu biologicznego i/lub technicznego. Przykłady obejmują stoły produktowe i konferencyjne oraz ściany kabin i lady, które są wykonane z certyfikowanego ekologicznie świerku krajowego. Po wydarzeniu zostaną ono ponownie wykorzystane do ogrodzenia ogrodu dla pszczół w szkole Montessori w Dachau. Użyte rury aluminiowe będą nadal wykorzystywane przy budowie stoiska, a następnie poddane recyklingowi w obiegu technicznym. Użyta farba jest biodegradowalna. Całkowity nakład materiałowy wynosi 4 130 kilogramów, z czego 4 040,5 kilograma nadaje się w całości do recyklingu, a pozostała część pod pewnymi warunkami. Daje to 98-procentową zdolność do ponownego wykorzystania. Decyzja o całkowitej rezygnacji z dodatkowej podłogi ma również wpływ na ekologiczny całokształt.   


O IBC SOLAR

IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w zakresie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres produktów, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także parków słonecznych. W tych dziedzinach IBC SOLAR zajmuje się opracowywaniem projektów i generalnym wykonawstwem, a także planowaniem, realizacją i sprzedażą dużych projektów SOLAR na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.   

Firma IBC SOLAR została założona w 1982 roku w Bad Staffelstein przez Udo Möhrstedta i obecnie jest pionierem w dziedzinie rewolucji energetycznej w ponad 30 krajach. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.