IBC SOLAR wprowadza zmiany strategiczne i komunikacyjne
Podczas największych targów branży PV w Europie IBC SOLAR, światowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie energii słonecznej, zaprezentował nową strategię segmentu biznesowego oraz przedstawił odświeżoną identyfikację wizualną. Wprowadzone zmiany mają zwrócić uwagę na działania marki pod kątem zrównoważonego rozwoju i ekologii.
Niemiecki producent przygotował się pod względem merytorycznym i komunikacyjnym na nadchodzące wyzwania związane z oczekiwanym dynamicznym rozwojem na rynku energii słonecznej. "Have sun!" pozycjonuje IBC SOLAR jako niezawodnego partnera w korzystaniu z energii przyjaznej dla środowiska.
Nowa deklaracja marki i odświeżona strategia obszarów biznesowych
Firma IBC SOLAR opracowała nową wizję korporacyjną i rozszerzyła swoje koncepcje strategiczne w trzech obszarach działalności: mieszkaniowym, komercyjnym i przemysłowym oraz parkach słonecznych. Stefan Horstmann, COO w IBC SOLAR wyjaśnia: Wszystkie procesy w firmie zostały przeprojektowane, usprawnione i zoptymalizowane. Wizja firmy brzmi: Tworzymy samowystarczalność energetyczną i zerową emisję z łatwo dostępnej i nieskończonej energii słonecznej - dla świata, w którym warto żyć. Nowo sformułowana deklaracja marki wyraża dążenie IBC SOLAR do zapewnienia wszystkim klientom łatwego i bezproblemowego dostępu do korzystania z energii słonecznej.
Pod względem komunikacyjnym deklarację tę podsumowują dwa słowa: “Have sun!”. Ten nowy slogan marki sprawia, że niemiecki producent jest postrzegany jako przyjazny i ten, który rozwiązuje problemy. Poprzez swoją wieloznaczność wyraża on następujące idee: 'Wnieś radość do swojego życia dzięki energii słonecznej!' oraz 'Skorzystaj z naszych przemyślanych produktów i usług, aby pomóc Ci to osiągnąć! - dodaje Patrik Danz, CSO w IBC SOLAR. To pozycjonuje firmę jako doświadczonego partnera i lidera jakości, który przeprowadzi klienta przez skomplikowane procesy i wymagania techniczne podczas instalacji rozwiązań z zakresu energii słonecznej.
Nowy firmowy przekaz jest jasny i przemyślany, a także zgodny z zasadą “mniej znaczy więcej”. Świadczy o pewności siebie, nowoczesności i wybiegającym w przyszłość charakterze. Charakteryzuje się prostą typografią, zredukowanymi elementami graficznymi i dużą ilością białej przestrzeni, która przyciąga uwagę do istotnych treści. Celowo wykorzystuje się autentyczne zdjęcia i obrazy, tak, aby jak najwięcej osób czuło, że są adresatami przekazu. Julius Möhrstedt, udziałowiec spółki, komentuje: Dzięki nowej treści i orientacji wizualnej, IBC SOLAR jest idealnie przygotowany na wszelkie wyzwania biznesowe i komunikacyjne na szybko rozwijającym się rynku energii słonecznej, z jasną wizją, jednoznaczną obietnicą marki, a także nowoczesnym wyglądem.
Pionier zrównoważonego rozwoju - stoisko targowe “od kołyski do kołyski”
Firma została założona w 1982 roku przez Udo Möhrstedta. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko stanowią fundamentalną część działalności IBC SOLAR. Poprzez zabudowę na targach Intersolar Europe, firma podkreśliła również swój nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię. Stoisko marki zostało wykonane zgodnie z przyjazną dla środowiska zasadą od kołyski do kołyski (ang. cradle-to-cradle design) i w 98% nadaje się do recyklingu. Proekologiczne podejście wpisuje się w obchody 40-lecia firmy pod hasłem "Pionier zrównoważonego rozwoju".
Zabudowa została zaprojektowana i wykonana zgodnie z zasadą cradle-to-cradle firmy EPEA GmbH, partnera w dziedzinie innowacji produktów przyjaznych dla środowiska i nadających się do recyklingu. Oznacza to, że większość użytych materiałów po zakończeniu targów może być w pełni przywrócona do obiegu biologicznego i/lub technicznego. Przykłady obejmują stoły produktowe i konferencyjne oraz ściany kabin i lady, które są wykonane z certyfikowanego ekologicznie świerku krajowego. Po wydarzeniu zostaną ono ponownie wykorzystane do ogrodzenia ogrodu dla pszczół w szkole Montessori w Dachau. Użyte rury aluminiowe będą nadal wykorzystywane przy budowie stoiska, a następnie poddane recyklingowi w obiegu technicznym. Użyta farba jest biodegradowalna. Całkowity nakład materiałowy wynosi 4 130 kilogramów, z czego 4 040,5 kilograma nadaje się w całości do recyklingu, a pozostała część pod pewnymi warunkami. Daje to 98-procentową zdolność do ponownego wykorzystania. Decyzja o całkowitej rezygnacji z dodatkowej podłogi ma również wpływ na ekologiczny całokształt.
O IBC SOLAR
IBC SOLAR jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług energetycznych w zakresie fotowoltaiki i magazynowania energii. Firma oferuje kompletne systemy i obejmuje cały zakres produktów, od planowania po oddanie systemów fotowoltaicznych pod klucz. Oferta obejmuje rozwiązania energetyczne dla domów prywatnych, handlu i przemysłu, a także parków słonecznych. W tych dziedzinach IBC SOLAR zajmuje się opracowywaniem projektów i generalnym wykonawstwem, a także planowaniem, realizacją i sprzedażą dużych projektów SOLAR na całym świecie. IBC SOLAR ściśle współpracuje z siecią partnerów Premium, którzy zapewniają kompetentną i wysokiej jakości instalację systemów na całym świecie.
Firma IBC SOLAR została założona w 1982 roku w Bad Staffelstein przez Udo Möhrstedta i obecnie jest pionierem w dziedzinie rewolucji energetycznej w ponad 30 krajach.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.