Komunikaty PR

E.ON Polska i Elocity wyznaczają nowe standardy na rynku e-mobility

2024-10-28  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.

ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Do pobrania jpeg ( 0.63 MB )

Do grona firm korzystających z rozwiązań technologicznych Elocity dołączył właśnie kolejny partner: spółka E.ON Polska. E.ON Drive to działający na krajowym rynku oddział jednego z czołowych graczy w europejskiej branży elektromobilności. E.ON działa w tym zakresie na 14 europejskich rynkach, a jego inwestycje kojarzone są przede wszystkim z dynamicznym rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie obsługuje ponad 420 000 prywatnych i publicznych punktów ładowania w całej Europie. Na czym polega współpraca obu liderów elektromobilności?

W Polsce E.ON Drive skupia się głównie na współpracy B2B oraz wsparciu rozwoju infrastruktury ładowania, szczególnie dla klientów prywatnych. W obu obszarach przydatne okazuje się doświadczenie zdobyte przede wszystkim w Skandynawii i w Niemczech, a kluczowym aspektem, na którym koncentruje się spółka, jest zarządzanie mocą w nowoczesnych budynkach.

- Z naszych analiz i prognoz wynika, że jedną z barier w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych jest brak dostępnej mocy - wyjaśnia Damian Pazik, Product Manager eMoblity Solutions z E.ON Polska. - Dlatego największy nacisk kładziemy na dynamiczne zarządzanie mocą dla infrastruktury ładowania w oparciu o nasze autorskie rozwiązanie, Dynamic Load Management®. System umożliwia przekierowywanie „wolnej ”mocy w budynku z tych miejsc, w których aktualnie nie jest wykorzystywana, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych na parkingu. Rozwiązuje to sporo problemów z brakiem mocy przyłączeniowej i jej kosztem. Ale przede wszystkim pozwala zwiększyć nawet 5-krotnie dostępną liczbę punktów ładowania na parkingu biurowym - dodaje Damian Pazik.

W praktyce dla klienta B2B oznacza to nie tylko lepszy dostęp do stacji i komfort korzystania z infrastruktury EV, ale rodzi także nowe możliwości biznesowe. Coraz więcej firm buduje stacje ładowania również z myślą o udostępnianiu ich zewnętrznym użytkownikom np. w godzinach, gdy służbowe samochody zakończyły proces ładowania albo są w trasie. W takich wypadkach koniecznie jest wyposażenie stacji ładowania w wygodne opcje płatności za ładowanie.

Sprawdzeni partnerzy gwarancją rozwoju elektromobilności

I właśnie tu ze sprawdzonymi rozwiązaniami przychodzi Elocity. Dzięki współpracy i integracji systemów obu liderów elektromobilności, stacje E.ON Polska zyskują dostęp do szerokiej gamy metod płatności za ładowanie, które Elocity oferuje swoim klientom. Są to płatności za pomocą terminali płatniczych, ale też opcja płatności dokonywana z poziomu strony internetowej po zeskanowaniu kodu QR i oczywiście poprzez intuicyjną aplikację Elocity. Co ważne, kierowcy elektryków korzystający z płatności za pomocą terminali, czy strony internetowej mają możliwość automatycznego generowania faktur VAT za ładowanie.

Wystarczy, że podadzą dane i numer telefonu, a po zakończeniu ładowania otrzymają sms z linkiem do pobrania dokumentu.

Dzięki partnerskiej współpracy stacje obsługiwane w Polsce przez E.ON Drive będą również dostępne dla użytkowników aplikacji Elocity. To jedna z najpopularniejszych aplikacji na rynku e-mobility, która pozwoli dotrzeć spółce do ponad 60 000 użytkowników aut elektrycznych. Tak elastyczne podejście do potrzeb E.ON możliwe jest dzięki autorskiemu software’owi Elocity, który pozwala ściśle dopasować model współpracy.

- Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z Elocity z kilku powodów, wśród których kluczowym była rozbudowana oferta w zakresie możliwych sposobów płatności za ładowanie - wyjaśnia Damian Pazik z firmy E.ON Polska - Kompleksowość rozwiązań i wychodzenie naprzeciw potrzebom użytkowników stacji ładowania i kierowców aut elektrycznych to główne wyróżniki Elocity, które idealnie współgrają z naszą wizją i strategią rozwoju - dodaje Damian Pazik.

Z punktu widzenia klientów, którzy chcą zarabiać na udostępnianiu swoich stacji ładowania, ważne jest nie tylko zapewnienie użytkownikom elektryków różnorodnych form płatności, ale także dostępu do wsparcia technicznego. I tu także E.ON Polska korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Elocity. Mowa o obsłudze kierowców przez Dział wsparcia Klienta, czyli wyspecjalizowany helpdesk działający w trybie 24/7.

- Autorska technologia Elocity, którą rozwijamy od 2017 roku, czyli w zasadzie od początku istnienia polskiego rynku e-mobility, pozwala nam na dużą elastyczność w działaniu. Swoim klientom i partnerom możemy zaoferować zarówno kompleksową obsługę, jak i elementy, których potrzebują, aby rozwijać własne usługi. Tak właśnie jest z E.ON Polska, dla której w praktyce zaprojektowaliśmy rozwiązanie szyte na miarę - mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.

Jak zaznacza Adrian Nocuń dla klientów, którzy chcą udostępniać stacje ładowania aut elektrycznych zewnętrznym użytkownikom ważne jest także to, by dane pochodzące z różnych źródeł ładowania i wszystkich dostępnych form płatności gromadzone były w jednym miejscu.

- To ważna funkcjonalność software’u Elocity i jedna z naszych przewag konkurencyjnych w zakresie zarządzania sprzedażą usług ładowania. Cieszę się, że firmy zorientowane na elektromobilność, takie jak E.ON Polska doceniają nasze rozwiązania - podkreśla CEO Elocity.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elocity sp z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja
Energetyka Walka o władzę: Energia jądrowa i wyścig do zerowej emisji netto
2024-10-28 | 08:00

Walka o władzę: Energia jądrowa i wyścig do zerowej emisji netto

Energia jądrowa powróciła w tym roku do dyskusji na temat zielonej transformacji, ale nadal pozostaje opcją i tematem nieoczywistym, by nie rzec kontrowersyjnym –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw

PGE Polska Grupa Energetyczna oddała właśnie do eksploatacji największą elektrownię gazową w Polsce i jedną z najnowocześniejszych w Europie. Jednostka o mocy 1366 MW brutto jest zlokalizowana w Gryfinie w Zachodniopomorskiem. Dostarczy do sieci 1,4 GW mocy, dzięki czemu pokryje ok. 5 proc. krajowego zapotrzebowania na energię elektryczną, zapewniając dostawy dla ok. 3 mln gospodarstw. – To bardzo ważna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa i namacalny przykład tego, że transformacja energetyczna trwa – mówi wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka.

Bankowość

Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen

Wzrost cen w ostatnich miesiącach przyspieszył. To efekt wyższych cen energii oraz usług. I choć listopad i grudzień mogą przynieść wyhamowanie wzrostów, to około 5-proc. poziom prawdopodobnie będzie się utrzymywać przez całą pierwszą połowę 2025 roku. Zdaniem dr. Jakuba Rybackiego z PIE dopiero w drugiej połowie inflacja może spaść do ok. 3,5 proc. To może oznaczać, że pierwsza obniżka stóp procentowych nie nastąpi na początku roku.

Transport

Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem

Niewłaściwe oświetlenie samochodu może prowadzić do tragicznych w skutkach sytuacji na drogach. To o tyle istotne, że 98 proc. kierowców przyznaje, że bywają oślepiani przez reflektory aut jadących z naprzeciwka – przypominają eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. I zachęcają, żeby w ramach przygotowania samochodu do zimy sprawdzić ustawienie i moc świateł. W najbliższych tygodniach będzie to możliwe bezpłatnie w wybranych punktach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.