EPEC ponownie zaprasza studentów do wzięcia udziału w płatnym programie stażowym
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej rozpoczęło trzecią edycję płatnego programu stażowego dla studentów kierunków technicznych. Uczestnicy projektu otrzymają miesięczne stypendium w wysokości 1205 zł brutto. Nabór potrwa do 30 stycznia br.
W programie stażowym spółki mogą wziąć udział studentki i studenci trzeciego roku studiów inżynierskich lub piątego roku studiów magisterskich (stacjonarnych i niestacjonarnych) na kierunku energetyka, technika cieplna lub inżynieria środowiska.
W ramach programu EPEC oferuje dwa miejsca. Każdy z uczestników otrzyma miesięczne stypendium w wysokości 1205 zł brutto. Zakres stażu obejmuje również miesięczną praktykę w elbląskiej spółce (w siedzibie EPEC w Elblągu), podczas której stażyści będą mieli okazję zobaczyć, jak wygląda praca w EPEC – czym zajmują się poszczególne osoby, jaki mają system pracy – a także się w nią włączyć. W ramach stażu zostaną zaangażowane w przedsięwzięcia i projekty z zakresu ciepłownictwa.
Studenci, oprócz wsparcia finansowego i odbycia miesięcznych praktyk, mogą liczyć pracę w spółce. Decyzja o dalszej współpracy będzie podejmowana na koniec okresu stażowego.
Jak zgłosić się do programu?
Nabór na płatny staż do EPEC odbywa się w dniach 1-30 stycznia 2023 r. W celu zgłoszenia należy pobrać i wypełnić formularz dostępny na stronie www.epec.pl oraz odesłać na adres mailowy staz@epec.elblag.pl. Wyniki zostaną ogłoszone w ciągu maksymalnie 20 dni od zakończenia terminu przyjmowania zgłoszeń.
Szczegółowych informacji udziela Dominika Lang, tel. + 48 501 031 712, email: dlang@epec.elblag.pl.
***
O EPEC
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej odpowiada za dystrybucję ciepła i ciepłej wody do blisko 2 tys. odbiorców w Elblągu. Dysponuje siecią o łącznej długości prawie 200 km, zasilającą 2024 węzły cieplnych. Ponad połowa sieci jest w technologii preizolowanej. Wszystkie węzły ciepłownicze są wyposażone w układy regulacji automatycznej, firma wdrożyła także system zdalnego odczytu liczników ciepła.
W ciągu ostatnich 8 lat przedsiębiorstwo zainwestowało ponad 109 mln zł w modernizację i rozwój sieci, pozyskując na ten cel 20,5 mln złotych ze środków unijnych.
EPEC jest właścicielem ciepłowni węglowej „Dojazdowa” o mocy 40 MW, co pozwala na pokrycie ok. 20-25 proc. zapotrzebowania na energię cieplną.
Przedsiębiorstwo zatrudnia 172 pracowników.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.