Komunikaty PR

Etykiety w branży AGD – najważniejszy nośnik informacji

2022-04-29  |  01:00
Biuro prasowe

Etykiety umieszczane na produktach AGD pozwalają producentom na spełnienie obowiązku prawnego związanego z udostępnieniem klientom niezbędnych informacji o produkcie. Stanowią również istotny element marketingowy w budowaniu wizerunku marki – przykuwająca wzrok etykieta umożliwia przedstawienie parametrów określonego towaru w sposób zachęcający do zakupu.

 

Przepisy wymagają od producentów branży AGD, aby udostępniali swoim odbiorcom niezbędne informacje dotyczące parametrów technicznych urządzenia. Dane te umieszcza się na etykietach energetycznych, ostrzegawczych, informacyjnych czy tabliczkach znamionowych.

 

Etykiety są również wykorzystywane do celów marketingowych. Przyjemna dla oka forma graficzna pozwala w atrakcyjny sposób przekazać odbiorcy informacje, które mają zachęcić go do zakupu produktu.

Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD

Istnieje kilka typów etykiet, które producent obowiązkowo musi umieścić na swoim produkcie lub jego opakowaniu. W takich przypadkach wzór etykiety często jest identyczny (np. etykiety energetyczne i ostrzegawcze) lub bardzo podobny (np. tabliczki znamionowe, etykiety informacyjne).

  • Etykiety energetyczne informują o poziomie zużycia energii elektrycznej, wody oraz stopniu generowanego hałasu.
  • Etykiety informacyjne funkcjonują pod postacią schematów ideowych czy instrukcji montażu. Dają również  jasne wskazówki, w jaki sposób prawidłowo podłączyć urządzenie i skutecznie wykorzystywać jego możliwości. Na przykład etykiety umieszczone na lodówkach wskazują, na której półce najlepiej przechowywać dany produkt, aby jak najdłużej zachował on świeżość.
  • Etykiety produktowe są naklejane bezpośrednio na opakowanie produktu i zawierają m.in. nazwę produktu i producenta, logo, kody kreskowe – wewnętrzne, wykorzystywane w logistyce i EAN-13, z których korzysta się w procesach  sprzedażowych – oraz numery seryjne w postaci liter i kodów paskowych, ułatwiające identyfikację produktu podczas przeprowadzania wewnętrznych procesów logistycznych czy też sprzedażowych.
  • Etykiety — tabliczki znamionowe zawierają informacje charakteryzujące urządzenie takie jak rok produkcji, numer seryjny, moc znamionową czy napięcie zasilające.
  • Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko związane z niewłaściwym użytkowaniem urządzenia.

 

Oprócz rodzaju przekazywanej informacji liczy się również samo wykonanie etykiety.

Informacje zawarte na etykietach powinny być wykonane w sposób, który zapewni im wysoką trwałość. Na przykład tabliczka znamionowa musi bezwzględnie pozostawać czytelna przez cały okres użytkowania urządzenia, a co za tym idzie, być przez wiele lat odporna na wpływ procesów związanych z częstą eksploatacją, wilgocią i detergentami stosowanymi do czyszczenia – tłumaczy Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w Etisoft.

Sposób na wyróżnienie produktu

Etykiety marketingowe są dla producentów sposobem na wyróżnienie swojego produktu. Połączenie atrakcyjnej wizualnie oprawy graficznej i treści, informującej o najważniejszych zaletach artykułu, buduje przewagę konkurencyjną marki i ma na celu przekonanie odbiorcy do zakupu.

 

Umieszczenie danych o produkcie, istotnych z punktu widzenia klienta sprawia, że może on na miejscu porównać parametry kilku produktów i wybrać najlepsze dla siebie urządzenie. Brak widocznej informacji mógłby sprawić, że dany towar w ogóle nie byłby przez niego brany pod uwagę. Stosując estetyczne etykiety marketingowe, producent zwiększa więc swoje szanse na lepszą sprzedaż.

Korzyści wynikające ze stosowania etykiet w branży AGD

Wywiązywanie się z obowiązków prawnych poprzez wykorzystanie trwałych etykiet w produkcji sprzętu AGD to jedno. Estetyczne, czytelne oznakowanie pozwala także budować wizerunek wiarygodnego producenta, który dba o wszystkie potrzeby swoich klientów.

 

Stosowanie obowiązkowych etykiet jest nie tylko sposobem na uniknięcie ewentualnych konsekwencji przez producenta. Etykieta energetyczna to obok ceny jedna z pierwszych rzeczy, której szukają klienci na urządzeniu w markecie. Kupując lodówkę, pralkę czy zmywarkę zwracamy dużą uwagę na aspekty techniczne, w tym zużycie energii elektrycznej i wody. Wysoka klasa energetyczna urządzenia to nie tylko oszczędności związane z jego eksploatacją, ale także mniejsze obciążenie dla środowiska naturalnego. Decydując się na takie produkty pomagamy chronić nasza planetę – zauważa ekspert z Etisoft.

 

Wykorzystanie atrakcyjnych wizualnie etykiet marketingowych daje natomiast szansę na lepszą sprzedaż. Umieszczona na nich estetyczna grafika, rozpoznawalne logo czy też chwytliwe hasło pozwalają błyskawicznie przykuć uwagę odbiorcy i wpłynąć na decyzję o zakupie danego produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.