Europejska premiera filmu „Do prostego człowieka” odbędzie się w Warszawie
Animowana produkcja studia Platige Image znalazła się pośród innych tytułów walczących o laury w prestiżowym Konkursie Filmów Krótkometrażowych.
Film inspirowany wierszem Juliana Tuwima z 1929 r. ujawnia mechanizmy które tłumaczą wojnę jako powszechnie akceptowalną i potrzebną serię wydarzeń. Światowa premiera animacji miała miejsce w sierpniu na festiwalu SIGGRAPH w USA. W pełni wygenerowany komputerowo short pokazuje niekończący się cykl zniszczenia, w którym najdrobniejszy konflikt może stać się iskrą zapalną i eskalować na globalną skalę, a powtarzalność narracji nadaje animacji dodatkowego wydźwięku, zmuszającego do głębszej refleksji. Całości nadaje ton narracja z offu, na którą składają się wersy z wiersza autora pierwowzoru, co dodatkowo wzmacnia wymowę.
- Wiersz Tuwima jest dla mnie genialną próbą uchwycenia schematu poprzedzającego wszelkie działania zbrojne i niestety, pomimo upływu lat, pozostaje on nadal aktualny. – mówi pomysłodawca i reżyser animacji, Cezary Albiński. Żeby trafić przede wszystkim do młodego odbiorcy, zdecydowaliśmy się na dynamiczny montaż i intensywność przekazu, potęgowaną przez muzykę Rafała Żaka – całość może przypominać splot teledysku, newsa telewizyjnego i relacji z parady wojskowej, czyli pokazu siły zbrojnej – dodaje.
Cieszymy się, że europejska premiera filmu będzie mieć miejsce właśnie tutaj, w Warszawie. Liczymy na to, że obraz spotka się z uznaniem międzynarodowej widowni. Krótkie animacje były zawsze naszą mocną stroną. „Do prostego człowieka” ma szansę pójść w ślady „Katedry” Tomka Bagińskiego czy „Paths of Hate” Damiana Nenowa i być jedną z wizytówek młodego polskiego kina animowanego na świecie – ocenił Karol Żbikowski, prezes Platige Image.
W tych samych dniach, co WFF odbywa się także Animest w Rumunii, gdzie “Do prostego człowieka” zostanie pokazane w sekcji “Short Film”.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.