FAIROWN Z NAGRODĄ ASSET FINANCE CONNECT
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl
Fairown, firma fintech która poprzez pomaganie bankom, markom i sprzedawcom detalicznym w oferowaniu produktów w formie usług, poinformowała o zdobyciu nagrody w kategorii rozwoju produktów subskrypcyjnych w konkursie Asset Finance Connect Summer Awards 2022. Na inauguracyjnym wydarzeniu wyróżniono wybitne osoby i organizacje w 23 kategoriach w zakresie finansowania produktów.
Celem Fairown jest ograniczenie nadmiernej ilości odpadów poprzez przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dzięki unikalnej platformie płatniczej Fairown, firmy którym na co dzień przyświeca misja dbania o środowisko, mogą oferować swoje produkty w formie miesięcznych subskrypcji i zarządzać cyklem wprowadzania nowych modeli w zrównoważony sposób. Już ponad 50 000 konsumentów korzysta z usług subskrypcyjnych Fairown, a wśród nich wiele wiodących marek i sprzedawców detalicznych, takich jak Apple, STIHL czy Komplett.
Hendrik Roosna, CEO Fairown na wieść o otrzymaniu nagrody powiedział: „To zaszczyt zostać docenionym przez Asset Finance Connect i porównanym do prawdziwych gigantów świata finansowania. Jesteśmy dumni z tej nagrody i szczęśliwi, że możemy pomagać rosnącej liczbie marek, sprzedawców detalicznych i banków w przechodzeniu na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Najbardziej jednak cieszy nas fakt, że w najbliższej przyszłości rozszerzymy nasze usługi subskrypcyjne na nowe obszary w całej Europie”.
Edward Peck, założyciel Asset Finance Connect, skomentował: „Z przyjemnością wręczamy wyróżnienie firmie Fairown za jej inteligentny i przyjazny dla środowiska produkt, który znalazł się na pierwszym miejscu w kategorii ze sporą konkurencją. Nasi sędziowie uznali, że Fairown oferuje wyrazisty i przekonujący model, która wspomaga gospodarkę o obiegu zamkniętym poprzez świadczenie usług subskrypcyjnych i potencjalnie finansowanie aktywów konsumpcyjnych w systemie 'pay-per-use'. Model ten zdążył już dotrzeć do wielu krajów europejskich i wykazuje bardzo silny początkowy wzrost przychodów. To doskonała okazja dla sprzedawców i finansistów poszukujących nowych źródeł przychodów, a w szerszej perspektywie również pełne wsparcie przy przechodzeniu na zrównoważone modele biznesowe”.
Subskrypcja produktu to znacznie więcej niż tylko metoda płatności. W połączeniu z przewidywalnymi cyklami wprowadzania nowych modeli prowadzi ona do zrównoważonej konsumpcji. Ponieważ produkcja jest najbardziej energochłonną fazą w cyklu życia produktu – aż do 95% – model ten pozwala firmom zmniejszyć ich wpływ na środowisko. Wydłużenie cyklu życia produktów o kilka lat oznacza ograniczenie produkcji nowych produktów, a co za tym idzie szkodliwości dla środowiska naturalnego.
CEO Fairown dodał także: „Ta nagroda to uhonorowanie wspólnej misji, kierownictwa i zaangażowania. Pragniemy pomagać markom i sprzedawcom w stawaniu się bardziej ekologicznymi i wspierać konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji. Dzięki produktom oferowanym w formie usług, jesteśmy w stanie to osiągnąć – poprzez pozyskiwanie starych produktów i dawanie im nowego życia zmniejszamy nasz negatywny wpływ na środowisko”.
Firma Fairown stworzyła kompletny pakiet oprogramowania i usług do zarządzania całym cyklem życia produktu – od zakupu do wygodnego i zrównoważonego wprowadzania nowych modeli. Wszystkie narzędzia potrzebne markom i sprzedawcom detalicznym są dostępne na innowacyjnej platformie Fairown.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.