Komunikaty PR

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

2024-07-04  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski@attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG), które pośrednio już zaczyna dotykać MŚP. Wyniki badania „Leasing Index” w obszarze ekologii zrealizowanego przez Santander Leasing wskazują, że 2/3 przedsiębiorców prowadzi działalność wprowadzając przy tym działania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko.
 

  • Odsetek firm deklarujących, że zachęca pracowników do proekologicznych zachowań wyniósł 73 proc. i wzrósł o 2 pp. w stosunku do wyników z poprzedniego badania z 2021 r.
  • Liczba firm deklarujących prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów i wykorzystujących e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru wzrosła o 5 i 2 pp., a wskazania wyniosły odpowiednio 84 i 66 proc.
  • Odpowiednio 10 i 8 proc. spośród badanych przedsiębiorstw rozważa inwestycje w postaci samochodu hybrydowego czy elektrycznego.

 

-  Z naszych kolejnych już badań w tym obszarze jasno wynika, że zachowania konsumentów i firm ulegają stałej zmianie. W coraz większym stopniu deklarują oni świadomość odpowiedzialności za wpływ na planetę, ale tego też oczekują od ich partnerów biznesowych. Naszą rolą jest reagowanie na zachodzące zmiany pokoleniowe czy też czynniki jakimi kierują się klienci przy wyborze danych usług czy produktów, które niejednokrotnie poza ceną koncentrują się również na aspekcie środowiskowym – wskazuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Tym bardziej cieszy fakt, że odsetek badanych przez nas od lat firm dostrzega problem związany ze środowiskiem i reaguje na niego, w miarę możliwości – dodaje.


Jak wynika z tegorocznego badania „Leasing Index”, w porównaniu do badania z 2021 roku, odsetek badanych firm deklarujących, że stara się minimalizować ilość wytwarzanych odpadów (odpowiedzi „zdecydowanie tak” i „raczej tak”) spadł o 8 pp. Choć nieznacznie, ale jednak wzrósł odsetek firm deklarujących prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów (o 5 pp.) i wykorzystujących e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru (o 2 pp.). Odsetek firm deklarujących zarówno wykorzystanie ekologicznych produktów, półproduktów i materiałów, jak i chęć inwestowania w ekologiczny i efektywny energetycznie sprzęt spadł – kolejno 20 pp. i 10 pp.
w porównaniu do badania przeprowadzonego w 2021 roku. Z kolei poziom zainteresowania inwestycją w panele fotowoltaiczne plasuje się na podobnym poziomie co w 2021 roku - zaledwie 11 proc. firm deklaruje zainteresowanie takimi inwestycjami. W przypadku pojazdów mniej niż 10 proc. małych firm deklaruje,
że rozważa zakup hybrydowego lub elektrycznego samochodu. Poziom zainteresowania nabyciem takich pojazdów nieznacznie spadł w porównaniu do poprzedniego badania z 2021 roku o kolejno 4 pp. i 2 pp.


- To co cieszy to fakt, że leasing wciąż pozostaje najbardziej prawdopodobną zewnętrzną formą finansowania zarówno ekologicznych samochodów, jak i sprzętu. Wśród firm, które rozważają zakup samochodu elektrycznego lub hybrydowego, leasing stanowi pierwszy wybór. Aż 66 proc. przedsiębiorców wskazało tę formę finansowania w przypadku zakupu eko-pojazdów, a z kolei w przypadku maszyn i urządzeń deklaracje firm w tym przypadku wyniosły 47 proc. – podkreśla Mariusz Włodarczyk. – Z pewnością pomogą w realizacji tych inwestycji dane z polskiej gospodarki. Przy praktycznie zerowym wzroście PKB w roku 2023 rynek leasingu urósł o 16 proc. Spodziewane 3 proc. wzrostu PKB w br., wspierane przede wszystkim przez inwestycje i dochody gospodarstw domowych, to zdecydowanie dobry prognostyk na dalsze wzrosty na koniec 2024 r. Tylko w pierwszym kwartale br. inwestycje (biorąc pod uwagę leasing i pożyczkę) wyniosły 26,4 mld zł z dynamiką 14,6 proc. r/r. – dodaje.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.