85 mln użytkowników Klarny może korzystać z elastycznych płatności na Airbnb
Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, nawiązała globalną współpracę na 25 rynkach z platformą internetową Airbnb, w tym również w Polsce. To pierwsze tego typu partnerstwo na naszym rynku e-commerce, które umożliwia płatność za najem krótkoterminowy w opcji „Zapłać w 3 ratach 0%”.
Wygrany przez Klarnę przetarg na obsługę płatności odroczonych dla gości platformy Airbnb to duży krok w rozwoju oferty elastycznych płatności marki w segmencie usług turystycznych.
– Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie wiele korzyści użytkownikom Airbnb i naszym klientom. Wiemy, że możliwość wyboru elastycznych form płatności może znacząco poprawić komfort podróżowania. Cieszymy się więc, że możemy zaoferować opcję trzech rat bez odsetek, co czyni rezerwacje jeszcze wygodniejszymi – podkreślił Matthieu Bondu, Klarna Business Development Lead CEE.
Oferta Klarny „Zapłać w 3 ratach 0%” pozwala na podzielenie kosztów zakupów na 3 raty bez dodatkowych kosztów oraz odsetek (przy spłacie należności na czas). Wystarczy podpiąć kartę płatniczą lub kredytową w momencie płatności i środki o równowartości pierwszej raty pobiorą się automatycznie, a pozostałe dwie raty zostaną pobrane w ciągu 60 dni (co 30 dni każda). Użytkownik przed każdą pobraną płatnością otrzyma powiadomienie. Za pośrednictwem Klarny goście korzystający z Airbnb mogą też zapłacić za rezerwację w całości, w momencie jej dokonywania.
Dane rynkowe pokazują, że konsumenci potrzebują mieć większy wybór, jeśli chodzi o metody płatności za nocleg. Według Payments Journal aż 84 proc. konsumentów wskazało, że chętniej skorzystają z opcji ratalnej lub BNPL, aby zapłacić za swoją podróż.
– Jak wynika z badań, w 2023 roku Polacy wydali na podróże ponad 97 mld zł, co stanowi wzrost o 12,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Prognozy do końca 2024 roku są optymistyczne i wskazują na podtrzymanie wzrostowego trendu. Klarna w Polsce dynamicznie rozwija segment podróży, odnotowując wzrost o 94% w ubiegłym roku i o 184% w roku bieżącym – powiedział Krzysztof Lubiński Senior Analyst w Klarnie.
Klarna jest partnerem Airbnb na 25 rynkach na całym świecie. Poza Polską, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, firma oferuje opcję płatności za nocleg na tej platformie w Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Poza Unią Europejską są to m.in. Stany Zjednoczone, Australia oraz Wielka Brytania.
W segmencie usług turystycznych, na poziomie globalnym Klarna współpracuje m.in. z takimi graczami jak Expedia, Booking.com, Turkish Airlines, Lufthansa, Hotels.com czy FlixBus. Płatności Klarną są dostępne w ponad 600 tys. sklepów internetowych.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.