Komunikaty PR

85 mln użytkowników Klarny może korzystać z elastycznych płatności na Airbnb

2024-09-24  |  13:00
Biuro prasowe

Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, nawiązała globalną współpracę na 25 rynkach z platformą internetową Airbnb, w tym również w Polsce. To pierwsze tego typu partnerstwo na naszym rynku e-commerce, które umożliwia płatność za najem krótkoterminowy w opcji „Zapłać w 3 ratach 0%”.

Wygrany przez Klarnę przetarg na obsługę płatności odroczonych dla gości platformy Airbnb to duży krok w rozwoju oferty elastycznych płatności marki w segmencie usług turystycznych.

Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie wiele korzyści użytkownikom Airbnb i naszym klientom. Wiemy, że możliwość wyboru elastycznych form płatności może znacząco poprawić komfort podróżowania. Cieszymy się więc, że możemy zaoferować opcję trzech rat bez odsetek, co czyni rezerwacje jeszcze wygodniejszymi – podkreślił Matthieu Bondu, Klarna Business Development Lead CEE.

Oferta Klarny „Zapłać w 3 ratach 0%” pozwala na podzielenie kosztów zakupów na 3 raty bez dodatkowych kosztów oraz odsetek (przy spłacie należności na czas). Wystarczy podpiąć kartę płatniczą lub kredytową w momencie płatności i środki o równowartości pierwszej raty pobiorą się automatycznie, a pozostałe dwie raty zostaną pobrane w ciągu 60 dni (co 30 dni każda). Użytkownik przed każdą pobraną płatnością otrzyma powiadomienie. Za pośrednictwem Klarny goście korzystający z Airbnb mogą też zapłacić za rezerwację w całości, w momencie jej dokonywania.

Dane rynkowe pokazują, że konsumenci potrzebują mieć większy wybór, jeśli chodzi o metody płatności za nocleg. Według Payments Journal aż 84 proc. konsumentów wskazało, że chętniej skorzystają z opcji ratalnej lub BNPL, aby zapłacić za swoją podróż. 

– Jak wynika z badań, w 2023 roku Polacy wydali na podróże ponad 97 mld zł, co stanowi wzrost o 12,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Prognozy do końca 2024 roku są optymistyczne i wskazują na podtrzymanie wzrostowego trendu. Klarna w Polsce dynamicznie rozwija segment podróży, odnotowując wzrost o 94% w ubiegłym roku i o 184% w roku bieżącym – powiedział Krzysztof Lubiński Senior Analyst w Klarnie.

Klarna jest partnerem Airbnb na 25 rynkach na całym świecie. Poza Polską, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, firma oferuje opcję płatności za nocleg na tej platformie w Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Poza Unią Europejską są to m.in. Stany Zjednoczone, Australia oraz Wielka Brytania.

W segmencie usług turystycznych, na poziomie globalnym Klarna współpracuje m.in. z takimi graczami jak Expedia, Booking.com, Turkish Airlines, Lufthansa, Hotels.com czy FlixBus. Płatności Klarną są dostępne w ponad 600 tys. sklepów internetowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Finanse Bitget
2025-05-29 | 14:10

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.