Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2024 roku
Pierwsza połowa 2024 roku potwierdza perspektywy wzrostu, jakie grupa Accor prognozowała rok temu, z odnotowanym stabilnym popytem na usługi hotelowe. Wskaźnik RevPAR wzrósł o 6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie w ciągu sześciu miesięcy tego roku grupa odnotowała przychody w wysokości 2 677 mln euro. Dywizja Premium, Midscale i Economy osiągnęła w tym czasie wzrost na poziomie 4%, zaś Luxury & Lifestyle – 22%.
Po raz kolejny w pierwszym półroczu Accor odnotował solidne wyniki, zgodne ze średnioterminową prognozą, którą przedstawiliśmy naszym inwestorom w ubiegłym roku. Świadczy to o sile naszego modelu, dyscyplinie operacyjnej i finansowej zespołów oraz dynamice Grupy i jej marek – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman i CEO Accor. – Aktywność w drugim kwartale pozostała silna we wszystkich regionach i segmentach z przyspieszonym tempem rozwoju dzięki licznym partnerstwom i współpracom. Odnotowane wyniki pozwalają nam podnieść cele na 2024 rok, potwierdzając ambicje całej grupy. Nadchodzące tygodnie upłyną dla nas również pod znakiem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 – jesteśmy dumni, że Accor jest jednym z głównych partnerów tak ponadczasowego wydarzenia.
W pierwszym półroczu 2024 roku grupa odnotowała także wzrost o 13% EBITDA w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wskaźnik ten sięgnął 504 mln euro, co jest wynikiem m.in. ścisłej dyscypliny kosztowej i stabilności odnotowanych przychodów.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Accor otworzył 146 hoteli, oferujących 24 000 pokoi, co oznacza wzrost sieci o 4,1% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na koniec czerwca 2024 roku portfolio grupy tworzyło 5 682 hotele (838 722 pokoje) oraz 1 297 hoteli (z 218 000 pokojami), które otworzą się w najbliższych latach.
O ACCOR
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 700 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach wellness i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 45 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor jest zaangażowany w podejmowanie pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności
lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.