Komunikaty PR

Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2024 roku

2024-07-30  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 0.17 MB )

Pierwsza połowa 2024 roku potwierdza perspektywy wzrostu, jakie grupa Accor prognozowała rok temu, z odnotowanym stabilnym popytem na usługi hotelowe. Wskaźnik RevPAR wzrósł o 6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie w ciągu sześciu miesięcy tego roku grupa odnotowała przychody w wysokości 2 677 mln euro. Dywizja Premium, Midscale i Economy osiągnęła w tym czasie wzrost na poziomie 4%, zaś Luxury & Lifestyle – 22%.

 

Po raz kolejny w pierwszym półroczu Accor odnotował solidne wyniki, zgodne ze średnioterminową prognozą, którą przedstawiliśmy naszym inwestorom w ubiegłym roku. Świadczy to o sile naszego modelu, dyscyplinie operacyjnej i finansowej zespołów oraz dynamice Grupy i jej marek – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman i CEO Accor. – Aktywność w drugim kwartale pozostała silna we wszystkich regionach i segmentach z przyspieszonym tempem rozwoju dzięki licznym partnerstwom i współpracom. Odnotowane wyniki pozwalają nam podnieść cele na 2024 rok, potwierdzając ambicje całej grupy. Nadchodzące tygodnie upłyną dla nas również pod znakiem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 – jesteśmy dumni, że Accor jest jednym z głównych partnerów tak ponadczasowego wydarzenia. 

 

W pierwszym półroczu 2024 roku grupa odnotowała także wzrost o 13% EBITDA w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wskaźnik ten sięgnął 504 mln euro, co jest wynikiem m.in. ścisłej dyscypliny kosztowej i stabilności odnotowanych przychodów.

 

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Accor otworzył 146 hoteli, oferujących 24 000 pokoi, co oznacza wzrost sieci o 4,1% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na koniec czerwca 2024 roku portfolio grupy tworzyło 5 682 hotele (838 722 pokoje) oraz 1 297 hoteli (z 218 000 pokojami), które otworzą się w najbliższych latach.

 

 

O ACCOR

Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 700 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach wellness i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 45 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor jest zaangażowany w podejmowanie pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności

lokalnej oraz różnorodności i integracji.  Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości
Finanse Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii
2025-03-19 | 10:00

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Giełdę określa się często mianem barometru gospodarki, gdyż w dużej mierze oddaje kondycję najważniejszych spółek i ogólne nastroje na rynku. Tym samym, indeksy
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.