Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2024 roku
Pierwsza połowa 2024 roku potwierdza perspektywy wzrostu, jakie grupa Accor prognozowała rok temu, z odnotowanym stabilnym popytem na usługi hotelowe. Wskaźnik RevPAR wzrósł o 6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie w ciągu sześciu miesięcy tego roku grupa odnotowała przychody w wysokości 2 677 mln euro. Dywizja Premium, Midscale i Economy osiągnęła w tym czasie wzrost na poziomie 4%, zaś Luxury & Lifestyle – 22%.
Po raz kolejny w pierwszym półroczu Accor odnotował solidne wyniki, zgodne ze średnioterminową prognozą, którą przedstawiliśmy naszym inwestorom w ubiegłym roku. Świadczy to o sile naszego modelu, dyscyplinie operacyjnej i finansowej zespołów oraz dynamice Grupy i jej marek – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman i CEO Accor. – Aktywność w drugim kwartale pozostała silna we wszystkich regionach i segmentach z przyspieszonym tempem rozwoju dzięki licznym partnerstwom i współpracom. Odnotowane wyniki pozwalają nam podnieść cele na 2024 rok, potwierdzając ambicje całej grupy. Nadchodzące tygodnie upłyną dla nas również pod znakiem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 – jesteśmy dumni, że Accor jest jednym z głównych partnerów tak ponadczasowego wydarzenia.
W pierwszym półroczu 2024 roku grupa odnotowała także wzrost o 13% EBITDA w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wskaźnik ten sięgnął 504 mln euro, co jest wynikiem m.in. ścisłej dyscypliny kosztowej i stabilności odnotowanych przychodów.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Accor otworzył 146 hoteli, oferujących 24 000 pokoi, co oznacza wzrost sieci o 4,1% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na koniec czerwca 2024 roku portfolio grupy tworzyło 5 682 hotele (838 722 pokoje) oraz 1 297 hoteli (z 218 000 pokojami), które otworzą się w najbliższych latach.
O ACCOR
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 700 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach wellness i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 45 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor jest zaangażowany w podejmowanie pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności
lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.
![Rowerowy obraz Polski – czy stoimy przed kolejną rewolucją? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1387524205,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rowerowy obraz Polski – czy stoimy przed kolejną rewolucją?
![Wyzwania dla polskiego biznesu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_859284542,w_270,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyzwania dla polskiego biznesu
![Branża pojazdów elektrycznych: zmiana kierunku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_908512779,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Branża pojazdów elektrycznych: zmiana kierunku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/nexera-dofinansowanie-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.