Accor z wynikami za I półrocze 2021

W mieszanej i hybrydowej rzeczywistości 2021 roku Accor publikuje wyniki finansowe za pierwsze półrocze.
Jak zaznacza Grupa, choć wyniki są niejednorodne na kluczowych rynkach, stale poprawiają się. W pierwszym półroczu 2021 Accor odnotował przychód w wysokości 824 mln euro, a zysk netto grupy powrócił do dodatniego poziomu 67 mln euro. EBITDA na poziomie 120 mln EUR wskazuje na tendencję do ożywienia ze znaczną poprawą w porównaniu do pierwszego półrocza 2020 r.
Jak podkreśla Sebastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor: od maja obserwujemy wyraźne ożywienie - postępujący proces szczepień, ponowne otwieranie granic dają pozytywny impuls dla turystyki w sezonie letnim. W pierwszym półroczu Accor znacząco poprawił wyniki operacyjne. Nadal skutecznie i ostrożnie zarządzaliśmy naszą płynnością i inwestycjami, dzięki czemu jesteśmy elastyczni i przygotowani na pełne ożywienie branży. Jest jeszcze za wcześnie, aby w pełni określić prognozy na koniec roku, ale jesteśmy pewni, że będą pozytywne w niemal wszystkich szerokościach geograficznych.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2019 roku wskaźnik RevPAR spadł o 60%. Liczba ta wynika ze zróżnicowanych sytuacji w poszczególnych krajach. Niektóre regiony odnotowały znaczną poprawę od pierwszego kwartału roku, podczas gdy inne nadal borykały się z ograniczeniami rządowymi związanymi z sytuacją COVID-19.
Jednocześnie, w pierwszej połowie 2021 roku Accor powiększył globalne portfolio o 121 hoteli z 15 000 pokoi. Oznacza to wzrost netto dla całej sieci o prawie 2% w okresie 12 miesięcy. Tempo otwarcia brutto było powolne, w związku z wciąż ostrożnym podejściem właścicieli hoteli do zmian w branży.
Na koniec czerwca 2021 r. Grupa dysponowała portfelem 762 000 pokoi (5 199 hoteli) i stabilnym pipeline 211 000 pokoi (1 203 hotele). Na koniec lipca 2021 r. 93% hoteli Grupy na całym świeci było otwarte.
O ACCOR
Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio marek segmentu luxury, premium, midscale i economy z unikalnymi konceptami. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym blisko 300 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 65 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywę ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitterze, LinkedInie i Instagramie.

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.