BEST przekazuje 600 tys. zł na walkę z epidemią koronawirusa
BEST, jedna z największych firm działających w branży zarządzania wierzytelnościami w Polsce, przekaże 600 tys. zł na wsparcie walki ze skutkami epidemii COVID-19. Pieniądze trafią do szpitali w Gdyni i Elblągu. Część środków zostanie również przekazana samorządowi Gdyni.
BEST przekaże 400 tys. zł na potrzeby Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, a 100 tys. zł trafi do Szpitala Miejskiego w Elblągu im. Św. Jana Pawła II. Placówki medyczne, do których przekazano wsparcie oraz cel darowizny, zostały wskazane odpowiednio przez prezydentów Gdyni i Elbląga. Ze skutkami epidemii walczą nie tylko służby medyczne. Duża odpowiedzialność i koszty zabezpieczenia mieszkańców ponoszą także lokalne samorządy, dlatego BEST zdecydował, że 100 tys. zł przekaże również miastu Gdynia.
– Monitorujemy wydarzenia i zbieramy sygnały o potrzebach szpitali i personelu medycznego w naszym mieście, koordynujemy też działania związane z zapobieganiem epidemii. Mieszkańcy Gdyni zachowują się bardzo odpowiedzialnie, pozostając w domach i ograniczając aktywność na zewnątrz, za co chcę im podziękować – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. – Czuję także dumę z tego, że są u nas przedsiębiorcy gotowi wspierać lokalną wspólnotę w trudnych chwilach. Dziękuję Zarządowi BEST za pomoc – dodał prezydent Szczurek.
– W tych wyjątkowych okolicznościach potrzebna jest społeczna solidarność. Służby medyczne walczą ze skutkami epidemii i nie ustają w wysiłkach, by zachować zdolność leczenia wszystkich pozostałych chorych. Każdy z nas może przyczynić się do tej walki, ograniaczając bezpośrednie kontakty w czasie epidemii. My przeznaczamy 600 tys. zł, które trafią do szpitali w Gdyni i w Elblągu oraz będą częściowo do dyspozycji samorządu Gdyni. Mamy świadomość, że samorządy stoją również na pierwszej linii frontu w walce z tą poważną sytuacją – mówi Krzysztof Borusowski, prezes BEST.
Zarówno Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, jak i Szpital Miejski w Elblągu, są placówkami wyznaczonymi do leczenia chorych zakażonych koronawirusem.
– Obecnie w województwie pomorskim mamy około 125 zakażonych. Niestety możemy się spodziewać, że liczba ta będzie jeszcze rosła, dlatego każde wsparcie jest dla nas bardzo ważne. Dziękujemy Grupie BEST i wszystkim innym darczyńcom. Do mieszkańców regionu apeluję – ograniczajcie kontakty. W przypadku konieczności skorzystania z pomocy medycznej, poinformujcie wcześniej lekarzy i ratowników o ewentualnych objawach choroby – mówi prof.dr.hab.n.med. Marcin Renke z Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni.
– W bardzo trudnym dla wszystkich czasie są ludzie i firmy gotowe podzielić się swoimi zasobami, by wesprzeć nas, a przez to mieszkańców naszego regionu w walce z koronawirusem. Szpital w Elblągu jest przygotowany, by leczyć jednocześnie 137 chorych zakażonych tym wirusem. Dodatkowo przygotowujemy 6 łóżek, w których będziemy leczyć pacjentów chorych psychiatrycznie i zakażonych koronawirusem. Jesteśmy w stanie przyjąć jeszcze 30 pacjentów, w tej sprawie wystąpiliśmy do Ministerstwa Zdrowia o wsparcie finansowe. Od początku epidemii zdiagnozowaliśmy w woj. warmińsko-mazurskim ponad 95 przypadków zakażenia – informuje Małgorzata Adamowicz ze Szpitala Miejskiego im. Św. Jana Pawła II w Elblągu.
BEST jest jedną z największych firm działających w branży zarządania wierzytelnościami w Polsce. Grupa BEST zatrudnia łącznie ponad 600 osób, z czego około 350 w Gdyni i około 250 w Elblągu.
W momencie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce, w firmie zastosowano zalecenia instytucji państwowych związane z ograniczeniami bezpośrednich kontaktów. Obecnie zdecydowana większość pracowników Grupy BEST pracuje zdalnie, w tym także liczny zespół pracowników call center.
BEST S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1997 r.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.