„Białe listy” w Diners Club Polska
Dyrektywa PSD2 nałożyła obowiązek stosowania przy transakcjach kartowych silnego uwierzytelnienia klienta tzw. SCA (ang. Strong Customer Authentication). Jest to jeden ze środków zwiększenia bezpieczeństwa m.in. podczas płatności online. Złożoność technologiczna rozwiązań oraz konieczność dostosowania się do wymogów każdego z uczestników rynku płatności powoduje, że odsetek transakcji internetowych zakończonych niepowodzeniem z powodu braku SCA jest wciąż znaczący. W trosce o komfort swoich klientów Diners Club Polska zdecydowała się wprowadzić tzw. „białe listy”, czyli rejestr zaufanych odbiorców płatności. Rejestr taki pozwala na zaaprobowanie płatności nawet gdy transakcja zostanie zainicjowana przez usługodawcę, który nie stosuje jeszcze silnego uwierzytelnienia.
SCA to dwuskładnikowy sposób weryfikacji, stosowany przed dokonaniem płatności w celu wzmocnienia ochrony przed oszustwami. Posiadacz karty Diners Club może zostać poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji online za pomocą hasła statycznego oraz jednorazowego kodu, wysyłanego smsem na numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w systemie Diners Club Polska. Aby móc korzystać w pełni z płatności internetowych kartą Diners Club wystarczy ją zarejestrować do usługi ProtectBuy w serwisie e-Konto – nadać hasło i potwierdzić numer telefonu.
Może się zdarzyć, że niektóre sklepy lub serwisy internetowe nie mają jeszcze wdrożonego silnego uwierzytelnienia. Diners Club Polska wyszła naprzeciw potrzebom klientów i umożliwiła tworzenie indywidualnych tzw. „białych list”. Wystarczy zgłoszenie do biura Diners Club Polska zaufanych, ulubionych sklepów lub serwisów internetowych, gdzie do tej pory dokonywane były zakupy. Pozwoli to na dokonywanie płatności pomimo braku silnego uwierzytelnienia.
– Silne uwierzytelnienie to ważny środek bezpieczeństwa, który dodatkowo chroni naszych klientów podczas zakupów w Internecie. Wiemy już jednak, że dostosowanie do tego standardu przez wszystkich uczestników rynku zajmie więcej czasu, dlatego zdecydowaliśmy się pomóc naszym klientom zachować możliwość dokonywania zakupów w zaufanych, ulubionych sklepach i serwisach internetowych zanim wdrożą standard SCA. Opcja tworzenia i zmiany tzw. „białej lisy” zaufanych akceptantów jest dostępna dla każdego klienta Diners Club Polska – przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy skontaktować się z naszym biurem mailowo lub telefonicznie. W najbliższej przyszłości będzie można zrobić to już samodzielnie, w usłudze e-Konto. – mówi Paweł Pomianowski, dyrektor generalny Diners Club Polska.
Korzystanie z indywidualnego rejestru zaufanych odbiorców płatności nie jest ograniczone czasowo. Usługa ProtectBuy jest wdrożona m.in. we wszystkich internetowych serwisach usługowo-handlowych obsługiwanych przez First Data Polska SA takich jak Poczta Kwiatowa, X-kom, Limango i wiele innych.
Przypominamy, że kartami Diners Club można płacić w większości największych sieci detalicznych, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl, Żabka, Hebe, Rossmann, Pepco, Castorama, IKEA, Leroy Merlin, sieciach aptek Ziko, Dr Max, DOZ oraz stacjach benzynowych – Orlen, Lotos, BP, Shell czy Amic Energy. Wśród akceptantów są także największe marki technologiczne oraz e-commerce, jak Amazon, AliExpress czy Uber. Kartami Diners Club można zapłacić również za bilety komunikacji miejskiej – w serwisach online i aplikacjach.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.