Coffeedesk - ponad milion złotych z emisji akcji. “To już półmetek".
Warszawa, 9 czerwca 2020. 12 maja 2020, firma Coffeedesk (All Good SA) ruszyła z emisją akcji mających na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Po blisko 4 tygodniach trwania emisji crowdfundingowej, firma pozyskała kapitał wysokości ponad miliona złotych. Co więcej, nadal istnieje możliwość dołączenia do grona jej inwestorów.
Coffeedesk to projekt, który narodził się w 2011 roku z inicjatywy Łukasza Wichłacza, Jacka Gardzielika i Marcina Gardzielika. Firma, o której kilka lat temu słyszało jedynie wąskie grono wielbicieli kawy speciality, dziś zatrudnia ponad 100 osób, a jej przewidywany przychód w 2020 to 70 mln złotych. W 2019 Coffeedesk zrealizował 120 tysięcy zamówień i sprzedał ponad 230 ton kawy, a w marcu 2020 znalazł się na liście 1000 najszybciej rosnących firm w Europie według Financial Times (FT 1000). Teraz plany o międzynarodowej ekspansji realizuje m.in. poprzez emisję akcji o wartości 2 016 000 zł.
- Za nami pierwszy miesiąc kampanii crowdfundingowej a my zebraliśmy już ponad milion złotych. To już półmetek — mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA). - Do tej pory zaufało nam ponad 300 osób, ale nie spoczywamy na laurach. Wciąż można dołączyć do grona naszych inwestorów.
Coffeedesk inwestycje planuje przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowej platformy e-commerce B2C i rozwój międzynarodowy (908 000 zł) oraz na rozwój platformy sprzedażowej B2B (508 000 zł). Ponadto, w planie jest również otwarcie kawiarni z przestrzenią szkoleniowo-treningową (300 000 zł) oraz subskrypcja kawy (300 000 zł).
Naszym głównym celem jest rozwój na rynku krajowym przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel. Należą do nich: sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijająca się, butikowa sieć kawiarni. Nasz drugi cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie CEE, m.in. Węgry, Czechy, Słowacja oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
Crowdfunding udziałowy, jako metoda zbierania kapitału, cieszył się do tej pory w Polsce popularnością głównie wśród firm early-stage. Coffeedesk, jako dojrzały biznes, wnosi do crowdfundingu zupełnie nową jakość. – Bardzo cieszy nas fakt, że zostaliśmy obdarzeni tak ogromnym zaufaniem. Coffeedesk od początku jest firmą nastawioną na ludzi, ceniącą bliskość i dobre relacje z klientami. To właśnie oni, nasi klienci, motywują nas do ciągłego podnoszenia jakości naszych usług i to dzięki nim chcemy dalej się rozwijać – dodaje Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
W pierwszym kwartale 2020, All Good SA, społka-matka Coffeedesk, zwiększyła przychody o 34% do 14,99 mln.
Na osoby zainteresowanie zainwestowaniem w biznes kawowy czekają różnorodne pakiety inwestorskie zaczynające się od kwoty 396 zł za 22 akcje aż po 100 008 zł za 5556 akcji.
Szczegółowe informacje o emisji są dostępne na zainwestuj.coffeedesk.pl.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.