Coffeedesk - ponad milion złotych z emisji akcji. “To już półmetek".
Warszawa, 9 czerwca 2020. 12 maja 2020, firma Coffeedesk (All Good SA) ruszyła z emisją akcji mających na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Po blisko 4 tygodniach trwania emisji crowdfundingowej, firma pozyskała kapitał wysokości ponad miliona złotych. Co więcej, nadal istnieje możliwość dołączenia do grona jej inwestorów.
Coffeedesk to projekt, który narodził się w 2011 roku z inicjatywy Łukasza Wichłacza, Jacka Gardzielika i Marcina Gardzielika. Firma, o której kilka lat temu słyszało jedynie wąskie grono wielbicieli kawy speciality, dziś zatrudnia ponad 100 osób, a jej przewidywany przychód w 2020 to 70 mln złotych. W 2019 Coffeedesk zrealizował 120 tysięcy zamówień i sprzedał ponad 230 ton kawy, a w marcu 2020 znalazł się na liście 1000 najszybciej rosnących firm w Europie według Financial Times (FT 1000). Teraz plany o międzynarodowej ekspansji realizuje m.in. poprzez emisję akcji o wartości 2 016 000 zł.
- Za nami pierwszy miesiąc kampanii crowdfundingowej a my zebraliśmy już ponad milion złotych. To już półmetek — mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA). - Do tej pory zaufało nam ponad 300 osób, ale nie spoczywamy na laurach. Wciąż można dołączyć do grona naszych inwestorów.
Coffeedesk inwestycje planuje przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowej platformy e-commerce B2C i rozwój międzynarodowy (908 000 zł) oraz na rozwój platformy sprzedażowej B2B (508 000 zł). Ponadto, w planie jest również otwarcie kawiarni z przestrzenią szkoleniowo-treningową (300 000 zł) oraz subskrypcja kawy (300 000 zł).
Naszym głównym celem jest rozwój na rynku krajowym przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel. Należą do nich: sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijająca się, butikowa sieć kawiarni. Nasz drugi cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie CEE, m.in. Węgry, Czechy, Słowacja oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
Crowdfunding udziałowy, jako metoda zbierania kapitału, cieszył się do tej pory w Polsce popularnością głównie wśród firm early-stage. Coffeedesk, jako dojrzały biznes, wnosi do crowdfundingu zupełnie nową jakość. – Bardzo cieszy nas fakt, że zostaliśmy obdarzeni tak ogromnym zaufaniem. Coffeedesk od początku jest firmą nastawioną na ludzi, ceniącą bliskość i dobre relacje z klientami. To właśnie oni, nasi klienci, motywują nas do ciągłego podnoszenia jakości naszych usług i to dzięki nim chcemy dalej się rozwijać – dodaje Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
W pierwszym kwartale 2020, All Good SA, społka-matka Coffeedesk, zwiększyła przychody o 34% do 14,99 mln.
Na osoby zainteresowanie zainwestowaniem w biznes kawowy czekają różnorodne pakiety inwestorskie zaczynające się od kwoty 396 zł za 22 akcje aż po 100 008 zł za 5556 akcji.
Szczegółowe informacje o emisji są dostępne na zainwestuj.coffeedesk.pl.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.