Komunikaty PR

Crowdfunding - konferencja emitentów

2020-06-02  |  11:40
Biuro prasowe

Platforma crowdfundingowa Beesfund nie zwalnia tempa. Jak przystało na lidera w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby przeprowadzonych emisji i kwoty zebranej przez emitentów, Beesfund umożliwia zainwestowanie w firmy, które tworzą innowacyjne produkty i narzędzia o szerokim spektrum zastosowania. W jakie projekty aktualnie można zainwestować? O swojej działalności, dalszych planach rozwojowych oraz celach bieżących kampanii crowdfundingowych emitenci opowiedzieli podczas konferencji prasowej.

 

Crowdfunding - co to jest?

Crowdfunding udziałowy to forma inwestycji grupowych. Społeczność finansuje projekt na wczesnym etapie rozwoju (inwestowanie w tego typu projekty i startupy może być bardzo zyskowne, ale jak każda inwestycja wiąże się z ryzykiem), jednak w porównaniu z tradycyjnymi zbiórkami, inwestorzy stają się również akcjonariuszami. Equity crowdfunding to więc sytuacja win-win. Firma będąca emitentem ma szansę na szybszy i bardziej efektywny rozwój, a inwestorzy mogą w przyszłości otrzymać różne korzyści oferowane przez poszczególnych emitentów. Tylko od początku tego roku przeprowadziliśmy 14 emisji, a emitenci zebrali 13 195 543,68 zł – mówił Kuba Kucharski z Beesfund.

 

Kilka słów o emitentach

Beesfund wierzy w potęgę społeczności i dostrzega potrzebę pozyskiwania kapitału na realizację ciekawych pomysłów. Dlatego w ramach swojej platformy proponuje możliwość zainwestowania w biznesy z wielu branż i będących na różnych etapach rozwoju. Podczas konferencji swoje działania zaprezentowały firmy, które aktualnie przeprowadzają emisję akcji właśnie w ramach crowdfundingu.

Agroma – polski dystrybutor zmechanizowanego sprzętu ogrodniczego z ponad 60 letnią tradycją. Głównymi klientami firmy są duzi dystrybutorzy, centra ogrodnicze i sklepy specjalistyczne, które dużą wagę przywiązują do jakości serwisu. Pozyskane środki pozwolą spółce na podjęcie takich działań jak: wprowadzenie nowych grup produktowych, wejście na nowe rynku zbytu, rozwój e-commerce czy wprowadzenie odrębnego brandu dla marketów, program lojalnościowy dla dystrybutorów.

 

Benefit Food to polsko – litewska kooperacja zawiązana w celu wprowadzenia na rynki europejskie pierwszych naturalnych baz do „zdrowszych drinków” The Goblin Craft Mixer.  Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnej do obsługi zamówień eksportowych oraz kampanię promocyjną Goblinwazja obejmującą największe polskie miasta. W ramach kampanii po miastach poruszać się będzie The Goblin BUS promujący markę. Ambicją spółki jest obecność, najpóźniej od 2022 roku, produktów pod markami własnymi na rynkach większości krajów Unii Europejskiej oraz USA.

 

Heroo Mobile – pierwszy i jedyny w Polsce operator telekomunikacyjny tylko dla dzieci. Rewolucyjne rozwiązanie ma pomóc rodzicom uczyć dzieci rozsądnego i konstruktywnego korzystania z telefonu. Heroo Mobile korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Move Telecom SA – jedynego w Polsce operatora MVNE. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na podjęcie działań takich jak m.in.: prace programistyczne, zamówienie kart SIM, wpłata zabezpieczenia przyszłych płatności.

 

House of Glam – polska marka świec zapachowych o kosmetycznej czystości,  będących połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych. Kapitał pozyskany na dalszą ekspansję pozwoli na podjęcie działań takich jak m.in.: rozwój sprzedaży na szwajcarskim rynku oraz przeniesienie doświadczeń na dwa kolejne rynki zagraniczne – czeski i niemiecki, wejście na platformę Amazona na takich rynkach jak niemiecki, skandynawski i brytyjski, dalszy rozwój polskiego rynku oraz zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności.

 

MC2 Innovations – twórcy narzędzia Carrotspot, służącego do wspierania zespołów HR w kluczowych obszarach takich jak motywowanie i nagradzanie pracowników bez konieczności angażowania budżetu, badania organizacji czy przygotowywania wniosków firmowych. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na zapewnienie wkładu własnego do projektu współfinansowanego z NCBR, o wartości 11 mln zł. Projekt ma na celu rozwój platformy Carrotspot, o kolejne moduły i funkcjonalności, odpowiadające na potrzeby rynkowe w Polsce i za granicą.

 

Śląska Grupa Kapitałowa – prężnie rozwijająca się firma z branży nieruchomości, działająca na terenie Górnego Śląska. Spółka jest w czołówce firm, które wyszukują ciekawe nieruchomości, remontują je i wynajmują lub sprzedają, generując na tych transakcjach dochód. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na m.in.: zakup lokali mieszkalnych z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Fakty i mity o hipotece odwróconej Biuro prasowe
2024-07-22 | 09:00

Fakty i mity o hipotece odwróconej

  O hipotece odwróconej krąży dużo stereotypów. Niewiele osób rozróżnia hipotekę odwróconą w modelu sprzedażowym (tzw. rentę dożywotnią)
Finanse Ponad 500 mln finansowania spoza banku. IBI Polska wywraca stolik
2024-07-19 | 16:00

Ponad 500 mln finansowania spoza banku. IBI Polska wywraca stolik

Prezes IBI Polska Itsik Cohen (fot. Filip Naumienko) Czas to pieniądz – to powiedzenie zna każdy, nawet jeśli nie działa w biznesie. Gdy nie mamy pieniędzy, idziemy do
Finanse Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2024 r.
2024-07-18 | 11:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2024 r.

W II kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 3 769 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad 1 300 –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.