Crowdfunding - konferencja emitentów
Platforma crowdfundingowa Beesfund nie zwalnia tempa. Jak przystało na lidera w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby przeprowadzonych emisji i kwoty zebranej przez emitentów, Beesfund umożliwia zainwestowanie w firmy, które tworzą innowacyjne produkty i narzędzia o szerokim spektrum zastosowania. W jakie projekty aktualnie można zainwestować? O swojej działalności, dalszych planach rozwojowych oraz celach bieżących kampanii crowdfundingowych emitenci opowiedzieli podczas konferencji prasowej.
Crowdfunding - co to jest?
Crowdfunding udziałowy to forma inwestycji grupowych. Społeczność finansuje projekt na wczesnym etapie rozwoju (inwestowanie w tego typu projekty i startupy może być bardzo zyskowne, ale jak każda inwestycja wiąże się z ryzykiem), jednak w porównaniu z tradycyjnymi zbiórkami, inwestorzy stają się również akcjonariuszami. Equity crowdfunding to więc sytuacja win-win. Firma będąca emitentem ma szansę na szybszy i bardziej efektywny rozwój, a inwestorzy mogą w przyszłości otrzymać różne korzyści oferowane przez poszczególnych emitentów. Tylko od początku tego roku przeprowadziliśmy 14 emisji, a emitenci zebrali 13 195 543,68 zł – mówił Kuba Kucharski z Beesfund.
Kilka słów o emitentach
Beesfund wierzy w potęgę społeczności i dostrzega potrzebę pozyskiwania kapitału na realizację ciekawych pomysłów. Dlatego w ramach swojej platformy proponuje możliwość zainwestowania w biznesy z wielu branż i będących na różnych etapach rozwoju. Podczas konferencji swoje działania zaprezentowały firmy, które aktualnie przeprowadzają emisję akcji właśnie w ramach crowdfundingu.
Agroma – polski dystrybutor zmechanizowanego sprzętu ogrodniczego z ponad 60 letnią tradycją. Głównymi klientami firmy są duzi dystrybutorzy, centra ogrodnicze i sklepy specjalistyczne, które dużą wagę przywiązują do jakości serwisu. Pozyskane środki pozwolą spółce na podjęcie takich działań jak: wprowadzenie nowych grup produktowych, wejście na nowe rynku zbytu, rozwój e-commerce czy wprowadzenie odrębnego brandu dla marketów, program lojalnościowy dla dystrybutorów.
Benefit Food to polsko – litewska kooperacja zawiązana w celu wprowadzenia na rynki europejskie pierwszych naturalnych baz do „zdrowszych drinków” The Goblin Craft Mixer. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnej do obsługi zamówień eksportowych oraz kampanię promocyjną Goblinwazja obejmującą największe polskie miasta. W ramach kampanii po miastach poruszać się będzie The Goblin BUS promujący markę. Ambicją spółki jest obecność, najpóźniej od 2022 roku, produktów pod markami własnymi na rynkach większości krajów Unii Europejskiej oraz USA.
Heroo Mobile – pierwszy i jedyny w Polsce operator telekomunikacyjny tylko dla dzieci. Rewolucyjne rozwiązanie ma pomóc rodzicom uczyć dzieci rozsądnego i konstruktywnego korzystania z telefonu. Heroo Mobile korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Move Telecom SA – jedynego w Polsce operatora MVNE. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na podjęcie działań takich jak m.in.: prace programistyczne, zamówienie kart SIM, wpłata zabezpieczenia przyszłych płatności.
House of Glam – polska marka świec zapachowych o kosmetycznej czystości, będących połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych. Kapitał pozyskany na dalszą ekspansję pozwoli na podjęcie działań takich jak m.in.: rozwój sprzedaży na szwajcarskim rynku oraz przeniesienie doświadczeń na dwa kolejne rynki zagraniczne – czeski i niemiecki, wejście na platformę Amazona na takich rynkach jak niemiecki, skandynawski i brytyjski, dalszy rozwój polskiego rynku oraz zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności.
MC2 Innovations – twórcy narzędzia Carrotspot, służącego do wspierania zespołów HR w kluczowych obszarach takich jak motywowanie i nagradzanie pracowników bez konieczności angażowania budżetu, badania organizacji czy przygotowywania wniosków firmowych. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na zapewnienie wkładu własnego do projektu współfinansowanego z NCBR, o wartości 11 mln zł. Projekt ma na celu rozwój platformy Carrotspot, o kolejne moduły i funkcjonalności, odpowiadające na potrzeby rynkowe w Polsce i za granicą.
Śląska Grupa Kapitałowa – prężnie rozwijająca się firma z branży nieruchomości, działająca na terenie Górnego Śląska. Spółka jest w czołówce firm, które wyszukują ciekawe nieruchomości, remontują je i wynajmują lub sprzedają, generując na tych transakcjach dochód. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na m.in.: zakup lokali mieszkalnych z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.