Komunikaty PR

Crowdfunding - konferencja emitentów

2020-06-02  |  11:40
Biuro prasowe

Platforma crowdfundingowa Beesfund nie zwalnia tempa. Jak przystało na lidera w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby przeprowadzonych emisji i kwoty zebranej przez emitentów, Beesfund umożliwia zainwestowanie w firmy, które tworzą innowacyjne produkty i narzędzia o szerokim spektrum zastosowania. W jakie projekty aktualnie można zainwestować? O swojej działalności, dalszych planach rozwojowych oraz celach bieżących kampanii crowdfundingowych emitenci opowiedzieli podczas konferencji prasowej.

 

Crowdfunding - co to jest?

Crowdfunding udziałowy to forma inwestycji grupowych. Społeczność finansuje projekt na wczesnym etapie rozwoju (inwestowanie w tego typu projekty i startupy może być bardzo zyskowne, ale jak każda inwestycja wiąże się z ryzykiem), jednak w porównaniu z tradycyjnymi zbiórkami, inwestorzy stają się również akcjonariuszami. Equity crowdfunding to więc sytuacja win-win. Firma będąca emitentem ma szansę na szybszy i bardziej efektywny rozwój, a inwestorzy mogą w przyszłości otrzymać różne korzyści oferowane przez poszczególnych emitentów. Tylko od początku tego roku przeprowadziliśmy 14 emisji, a emitenci zebrali 13 195 543,68 zł – mówił Kuba Kucharski z Beesfund.

 

Kilka słów o emitentach

Beesfund wierzy w potęgę społeczności i dostrzega potrzebę pozyskiwania kapitału na realizację ciekawych pomysłów. Dlatego w ramach swojej platformy proponuje możliwość zainwestowania w biznesy z wielu branż i będących na różnych etapach rozwoju. Podczas konferencji swoje działania zaprezentowały firmy, które aktualnie przeprowadzają emisję akcji właśnie w ramach crowdfundingu.

Agroma – polski dystrybutor zmechanizowanego sprzętu ogrodniczego z ponad 60 letnią tradycją. Głównymi klientami firmy są duzi dystrybutorzy, centra ogrodnicze i sklepy specjalistyczne, które dużą wagę przywiązują do jakości serwisu. Pozyskane środki pozwolą spółce na podjęcie takich działań jak: wprowadzenie nowych grup produktowych, wejście na nowe rynku zbytu, rozwój e-commerce czy wprowadzenie odrębnego brandu dla marketów, program lojalnościowy dla dystrybutorów.

 

Benefit Food to polsko – litewska kooperacja zawiązana w celu wprowadzenia na rynki europejskie pierwszych naturalnych baz do „zdrowszych drinków” The Goblin Craft Mixer.  Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnej do obsługi zamówień eksportowych oraz kampanię promocyjną Goblinwazja obejmującą największe polskie miasta. W ramach kampanii po miastach poruszać się będzie The Goblin BUS promujący markę. Ambicją spółki jest obecność, najpóźniej od 2022 roku, produktów pod markami własnymi na rynkach większości krajów Unii Europejskiej oraz USA.

 

Heroo Mobile – pierwszy i jedyny w Polsce operator telekomunikacyjny tylko dla dzieci. Rewolucyjne rozwiązanie ma pomóc rodzicom uczyć dzieci rozsądnego i konstruktywnego korzystania z telefonu. Heroo Mobile korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Move Telecom SA – jedynego w Polsce operatora MVNE. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na podjęcie działań takich jak m.in.: prace programistyczne, zamówienie kart SIM, wpłata zabezpieczenia przyszłych płatności.

 

House of Glam – polska marka świec zapachowych o kosmetycznej czystości,  będących połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych. Kapitał pozyskany na dalszą ekspansję pozwoli na podjęcie działań takich jak m.in.: rozwój sprzedaży na szwajcarskim rynku oraz przeniesienie doświadczeń na dwa kolejne rynki zagraniczne – czeski i niemiecki, wejście na platformę Amazona na takich rynkach jak niemiecki, skandynawski i brytyjski, dalszy rozwój polskiego rynku oraz zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności.

 

MC2 Innovations – twórcy narzędzia Carrotspot, służącego do wspierania zespołów HR w kluczowych obszarach takich jak motywowanie i nagradzanie pracowników bez konieczności angażowania budżetu, badania organizacji czy przygotowywania wniosków firmowych. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na zapewnienie wkładu własnego do projektu współfinansowanego z NCBR, o wartości 11 mln zł. Projekt ma na celu rozwój platformy Carrotspot, o kolejne moduły i funkcjonalności, odpowiadające na potrzeby rynkowe w Polsce i za granicą.

 

Śląska Grupa Kapitałowa – prężnie rozwijająca się firma z branży nieruchomości, działająca na terenie Górnego Śląska. Spółka jest w czołówce firm, które wyszukują ciekawe nieruchomości, remontują je i wynajmują lub sprzedają, generując na tych transakcjach dochód. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na m.in.: zakup lokali mieszkalnych z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.