Czy inwestując w nieruchomości można zyskać w krótkim czasie?

Jak osiągnąć największy zysk na rynku nieruchomości?
Najpierw warto sobie odpowiedzieć na pytanie, co to znaczy: największy zysk? Dla kogoś może to być największa marża osiągnięta na danej transakcji – np. wydanie na mieszkanie wraz z remontem 400 tys. zł i zarobienie na tym 60 tys. zł w ciągu 5 miesięcy. A może dużym zyskiem należałoby nazwać zainwestowane 400 tys. zł kapitału i zysk w wysokości 40 tys. zł, zarobionych w ciągu kliku dni? Inwestowanie w nieruchomości ma to do siebie, że zysk można osiągnąć na wiele różnych sposobów. Oto kilka historii inwestorów – klientów firmy Horyzont Inwestycji - które są tego najlepszym dowodem.
Wysoki zysk w krótkim czasie
Któż nie chciałby się cieszyć szybkim zarobkiem? Z pewnością cieszył się nim inwestor, który zarobił 126 tys. zł w niespełna miesiąc, inwestując 411 tys. zł w mieszkanie na flipa. Ile wysiłku go to kosztowało? Mieszkanie przed sprzedażą zostało jedynie wysprzątane, ponieważ poprzedni właściciel wcześniej opróżnił je z mebli. Kluczem okazał się trafna koncepcja. - Przygotowaliśmy dla mieszkania koncepcję podziału na mikroapartamenty, która spodobała się jednemu z inwestorów z zagranicy. Wystarczyła jedna prezentacja, by podjął decyzję o zakupie. – podsumowuje Marcin Kuryło, współwłaściciel i mentor w firmie Horyzont Inwestycji.
Czy można jeszcze szybciej?
Wśród historii klientów Horyzont Inwestycji są też takie, w których mieszkanie sprzedało się z bardzo przyzwoitym zyskiem w zaledwie kilka godzin, w ciągu dnia czy dwóch. Jedną z takich inwestycji było mieszkanie przy ul. Wilczej w Warszawie, kupione z przeznaczeniem na gotowiec inwestycyjny, pod klienta, który ściśle określił swoje parametry. Mieszkanie miało być przygotowane pod wynajem długoterminowy, z nastawieniem na studentów. Kupione za 610 tys. zł, sprzedało się po 3 godzinach od wystawienia za 720 tys. zł. Po odliczeniu kosztów około zakupowych, faktyczny zysk wyniósł blisko 100 tys. zł.
5 transakcji w ciągu kwartału
Czy można zrobić 5 transakcji w ciągu zaledwie kwartału? Historia zna i takie przypadki. Jeden z inwestorów kupił w ciągu 3 miesięcy 5 kawalerek – 2 we Wrocławiu, 1 w Krakowie, 1 w Warszawie i 1 pod Warszawą. Jak przebiegała sprzedaż? - Sprzedawaliśmy je „na brudno” – część znalazła nowych właścicieli w zaledwie kilka dni, niektóre w po miesiącu, jednak wszystkie zostały kupione i sprzedane w ciągu jednego kwartału. – tłumaczy Marcin Kuryło.
Homestaging czyni cuda
Mieszkanie na niskim parterze oznacza jedną z najtrudniej zbywalnych nieruchomości. Takie było mieszkanie o powierzchni ok. 20 m2, położone z tyłu kamienicy we Wrocławiu. Składało się z jednego pokoju z aneksem kuchennym i łazienki, bez przedpokoju, a do mieszkania wchodziło się bezpośrednio od podwórka. Oprócz tego, drzwi do mieszkania zamieszczone były niczym w witrynie sklepowej. - Gdy zajęliśmy się tym mieszkaniem, już około roku było w sprzedaży. Zaleciliśmy homestaging oraz wykonanie profesjonalnych zdjęć. Dzięki temu nieruchomość sprzedała się w ciągu miesiąca. – wspomina Marcin Kuryło. - Sprzedaż się udała, ponieważ wyciągnęliśmy z mieszkania wszystkie atuty. Za naszą namową klient wydzierżawił także od miasta kawałek placu przed wejściem do mieszkania i ogrodził go, dzięki czemu powstał maleńki ogródek, który uniemożliwił zerkanie do mieszkania przez witrynę, przez co sprawił, że lokatorzy mogli się czuć u siebie bardziej intymnie. – dodaje.
Jak odnieść sukces na rynku nieruchomości?
Nikt nie urodził się doświadczonym inwestorem. Najpierw trzeba zrozumieć trendy, rynek, skalkulować finanse. Wiedza i dobre przygotowanie pozwalają najlepiej wykorzystać nadarzającą się szansę. Zawsze można także skorzystać z pomocy ekspertów – takich jak ci z Horyzont Inwestycji. Dzięki odpowiednim informacjom i właściwemu zaangażowaniu, znacznie zwiększasz swoje szanse na dokonanie naprawdę zyskownej transakcji.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.