Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?
Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel. Ponadto opiera się na kilku zdefiniowanych regułach. Do wielu traderów takie podejście zdecydowanie przemawia. Czy sprawdzi się także w Twoim przypadku?
Istota grid tradingu
Grid trading to handel, w którym w ustrukturyzowany sposób rozmieszcza się zlecenia kupna i sprzedaży, najczęściej w ustalonych i równomiernych odstępach. Dzięki temu nie musisz określać dominującego kierunku rynku. Tutaj wykorzystujesz bowiem naturalne wahania, które towarzyszą, czy to rynkowi Forex, czy też innemu rodzajowi przestrzeni handlowej.
Co więcej, ustalając zlecenia kupna i sprzedaży, tworzysz siatkę zleceń. Istotą tego podejścia jest względna prostota i wykorzystywanie naturalnych ruchów rynkowych. Gridując, ustawiasz sekwencję zleceń, które są automatycznie uruchamiane, gdy ceny osiągają określony poziomy. Siatki zleceń można ustawić powyżej (w przypadku zlecenia sprzedaży) oraz poniżej ceny rynkowej (zlecenie kupna).
Twoim zadaniem w grid tradingu jest przechwycenie potencjalnych zysków z tych ruchów.
Czy gridowanie się opłaca?
Gridowanie jest wybierane często ze względu na swoją elastyczność. Można je stosować zarówno wtedy, gdy rynek porusza się w trendzie wzrostowym czy spadkowym, jak i bocznym, co przekonuje szczególnie osoby początkujące. Może się wydawać, że grid trading to sposób handlu pozbawiony wad, jednak nie do końca tak to wygląda.
Głównym minusem tego zautomatyzowanego podejścia jest konieczność odpowiedniego zarządzania ryzykiem. Bez tego trader może wiele stracić. Konieczne jest tu także stosowanie zleceń stop loss czy take profit dla transakcji. Jeśli pominiesz ten krok, nawet z początku dochodowe transakcje mogą zacząć przynosić straty, np. na skutek odwrócenia się rynku.
Dla kogo grid trading?
Gridowanie, czyli handel wykorzystujący siatkę zleceń, docenią przede wszystkim ci, którzy chcą próbować osiągać niewielki, ale powtarzalny zysk na walorach o zwiększonych zmiennościach. Aby takie podejście się sprawdzało, trader musi dookreślić szereg parametrów (np. zamknięcie pozycji na zysku lub stracie), tak aby nie utracić całego zainwestowanego kapitału.
Plusy grid tradingu to elastyczność oraz zautomatyzowane podejście. Do minusów zalicza się natomiast spore ryzyko strat, dość dużą złożoność przy ustalaniu reguł i filtrów handlu, a także mimo wszystko pewną presję psychologiczną – szczególnie w okresach zwiększonej zmienności. Żadna transakcja – w tym także wykonywana w ramach gridowania – nie gwarantuje nawet niewielkiego sukcesu. Zawsze możliwa jest utrata przynajmniej części zainwestowanych środków.
Grid trading to jeden ze sposobów obecności na rynku. Jeśli chcesz poznać inne metody handlu – sprawdź bezpieczną platformę AvaTrade School. Tu znajdziesz szereg bezpłatnych materiałów edukacyjnych, konto demonstracyjne, a także dostęp do nagrań, które w jasny sposób przedstawią Ci tajniki tradingu!
Powyższa informacja stanowi publikację handlową i jest upowszechniana w celu promocji usług świadczonych przez Ava Trade EU Ltd.
Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami obciążonymi wysokim ryzykiem szybkiej utraty pieniędzy na skutek stosowania dźwigni finansowej. 63% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze, obracając kontraktami CFD za pośrednictwem tego usługodawcy. Powinieneś rozważyć, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na podjęcie wysokiego ryzyka utraty swoich pieniędzy.
Źródło informacji: AVA TRADE
Materiał promocyjny
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm
Na pierwszy ogień deregulacji w Unii Europejskiej poszły przepisy dotyczące sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Obowiązki w tym zakresie będą, zgodnie z planem KE, się koncentrowały na największych podmiotach, co stanowi duże ułatwienie dla średnich podmiotów i małych firm w łańcuchach dostaw, ale też może zmienić proces dochodzenia do neutralności klimatycznej w UE. Raportowanie wpływu na środowisko rzeczywiście wiąże się z dużym wysiłkiem i kosztami, czego firmy się obawiają, ale z drugiej strony coraz więcej podmiotów widzi w tym cenne narzędzie do analizy i dodatkową wartość.
Telekomunikacja
Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.
Konsument
Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność

Alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną wśród polskiej młodzieży substancją psychoaktywną, choć jego spożycie przez nastolatków znacznie spadło w ciągu trzech ostatnich dekad. Wciąż spory odsetek 15–16-latków uważa, że alkohol jest dla nich łatwo dostępny, ale o ile w przypadku piwa spadek w tym obszarze jest znaczący, o tyle w przypadku wódki delikatny trend spadkowy został w ostatnim badaniu zahamowany. Dostępność zaczyna się jednak nie w sklepie, ale już w domu. Co piąty rodzic jest w tej kwestii na tyle liberalny, że godzi się na spożywanie alkoholu przez dziecko w swojej obecności.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.