Komunikaty PR

Eko-pojazdy na dużym plusie

2020-02-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Santander Leasing w całym 2019 r. sfinansował eko-pojazdy o łącznej wartości 170 mln zł, co daje dynamikę 112 proc. r/r. Z tego względu Spółka zdecydowała się na przedłużenie promocyjnej oferty finansowania pojazdów elektrycznych 100 proc. oraz uzupełnienie oferty na finansowanie aut hybrydowych 103 proc.

- Spółka od 10 lat wpisuje się w dynamiczny rozwój tego segmentu i rozwija ofertę finansowania eko-pojazdów. Finansowanie aut niskoemisyjnych to jeden z filarów naszej strategii, która zakłada zaangażowanie w działania proekologiczne. Realizowane przez przedsiębiorców w tym zakresie inwestycje stanowią potwierdzenie słuszności naszej decyzji – tłumaczy Daniel Mrozek, dyrektor departamentu partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing. – Zgodnie z naszą prognozą z początku 2018 r. dynamika finansowania pojazdów z segmentu EKO w perspektywie do 2 lat miała się podwajać. Na całym świecie coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, a my pomagamy polskim przedsiębiorcom w realizacji eko-inwestycji – dodaje Daniel Mrozek.

Eko-leasing w pędzącym trendzie

Jak wskazują wnioski z „Barometru Nowej Mobilności 2019/2020” przygotowanego przez PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) już 28 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat. 76 proc. z nich uzależnia decyzję o zakupie od otrzymania dopłaty, które są zaplanowane na 2020 r. Dla przypomnienia, z badania Leasing Index opublikowanego w połowie 2019 r. przez Santander Leasing zaledwie 4 proc. badanych firm planowało zakup auta elektrycznego, a 6 proc. – hybrydowego. Ale
aż 41 proc. małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.

Oferta rynku w segmencie eko-aut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2019 r. liczba samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach przekroczyła 10 tys. sztuk. Łączna liczba samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, z hybrydami typu plug-in oraz jednym egzemplarzem modelu zasilanego wodorem wynosi 10 232 szt. Dla porównania, jak wskazywało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w 2017 r. z salonów wyjechało zaledwie 439 takich pojazdów. Na popularyzację „elektryków” wpływają też czynniki czysto praktyczne. Sieć punktów ładowania co prawda dopiero się rozwija, ale miejsc, gdzie samochód można podłączyć do prądu każdego roku przybywa. Pod koniec listopada br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 764 punkty). Przypomnijmy, że przyjętą Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że do końca 2020 r. ma funkcjonować w sumie 6 000 punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy.

Śmiało mogę postawić tezę, że swoista eko-rewolucja na finansowanie segmentu pojazdów przez firmy leasingowe stała się faktem. Teraz przed nami decyzja czy i jak nadal wspierać przedsiębiorców w zakresie podtrzymania tego trendu. Stąd też zdecydowaliśmy się wprowadzić w styczniu br. kolejną ofertę promocyjną. Przedsiębiorcy, którzy chcą sfinansować auto elektryczne lub hybrydowe do końca 2020 r. mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 103 proc. W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy - podkreśla Daniel Mrozek.


Powyższa propozycja promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania eko-inwestycji. Już kilka lat temu, bo w 2010 r. Spółka jako pierwsza firma leasingowa wprowadziła finansowanie pojazdów elektrycznych w Polsce. 2017 r. Santander Leasing sfinansował elektryczne autobusy dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzył współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Z początkiem 2018 r. Spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Dodatkowo w grudniu 2019 r. Santander Leasing podpisał kolejną umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR). Wsparcie w wysokości 340 mln zł (80 mln Euro) zostało przeznaczone na finansowanie inwestycji w projekty mające na celu zrównoważone zużycie energii oraz zmniejszenie emisji CO2 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Polacy czytają, ale księgarnie toną w długach Biuro prasowe
2024-12-02 | 10:10

Polacy czytają, ale księgarnie toną w długach

Wyniki najnowszego „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy wskazują, że czytelnictwo w
Finanse Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych
2024-11-29 | 13:00

Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych

  Biura rachunkowe pełnią kluczową rolę w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw. Świadcząc usługi związane z księgowością, stykają się z wieloma wyzwaniami prawnymi i
Finanse Technologia prawą ręką przedsiębiorcy - 5 narzędzi opartych na AI
2024-11-27 | 14:40

Technologia prawą ręką przedsiębiorcy - 5 narzędzi opartych na AI

Technologia prawą ręką przedsiębiorcy - 5 narzędzi opartych na AI, które usprawniają prowadzenie firmy W erze cyfrowej transformacji przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.