Eko-pojazdy na dużym plusie
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing w całym 2019 r. sfinansował eko-pojazdy o łącznej wartości 170 mln zł, co daje dynamikę 112 proc. r/r. Z tego względu Spółka zdecydowała się na przedłużenie promocyjnej oferty finansowania pojazdów elektrycznych 100 proc. oraz uzupełnienie oferty na finansowanie aut hybrydowych 103 proc.
- Spółka od 10 lat wpisuje się w dynamiczny rozwój tego segmentu i rozwija ofertę finansowania eko-pojazdów. Finansowanie aut niskoemisyjnych to jeden z filarów naszej strategii, która zakłada zaangażowanie w działania proekologiczne. Realizowane przez przedsiębiorców w tym zakresie inwestycje stanowią potwierdzenie słuszności naszej decyzji – tłumaczy Daniel Mrozek, dyrektor departamentu partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing. – Zgodnie z naszą prognozą z początku 2018 r. dynamika finansowania pojazdów z segmentu EKO w perspektywie do 2 lat miała się podwajać. Na całym świecie coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, a my pomagamy polskim przedsiębiorcom w realizacji eko-inwestycji – dodaje Daniel Mrozek.
Eko-leasing w pędzącym trendzie
Jak wskazują wnioski z „Barometru Nowej Mobilności 2019/2020” przygotowanego przez PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) już 28 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat. 76 proc. z nich uzależnia decyzję o zakupie od otrzymania dopłaty, które są zaplanowane na 2020 r. Dla przypomnienia, z badania Leasing Index opublikowanego w połowie 2019 r. przez Santander Leasing zaledwie 4 proc. badanych firm planowało zakup auta elektrycznego, a 6 proc. – hybrydowego. Ale
aż 41 proc. małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.
Oferta rynku w segmencie eko-aut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2019 r. liczba samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach przekroczyła 10 tys. sztuk. Łączna liczba samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, z hybrydami typu plug-in oraz jednym egzemplarzem modelu zasilanego wodorem wynosi 10 232 szt. Dla porównania, jak wskazywało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w 2017 r. z salonów wyjechało zaledwie 439 takich pojazdów. Na popularyzację „elektryków” wpływają też czynniki czysto praktyczne. Sieć punktów ładowania co prawda dopiero się rozwija, ale miejsc, gdzie samochód można podłączyć do prądu każdego roku przybywa. Pod koniec listopada br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 764 punkty). Przypomnijmy, że przyjętą Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że do końca 2020 r. ma funkcjonować w sumie 6 000 punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy.
– Śmiało mogę postawić tezę, że swoista eko-rewolucja na finansowanie segmentu pojazdów przez firmy leasingowe stała się faktem. Teraz przed nami decyzja czy i jak nadal wspierać przedsiębiorców w zakresie podtrzymania tego trendu. Stąd też zdecydowaliśmy się wprowadzić w styczniu br. kolejną ofertę promocyjną. Przedsiębiorcy, którzy chcą sfinansować auto elektryczne lub hybrydowe do końca 2020 r. mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 103 proc. W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy - podkreśla Daniel Mrozek.
Powyższa propozycja promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania eko-inwestycji. Już kilka lat temu, bo w 2010 r. Spółka jako pierwsza firma leasingowa wprowadziła finansowanie pojazdów elektrycznych w Polsce. 2017 r. Santander Leasing sfinansował elektryczne autobusy dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzył współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Z początkiem 2018 r. Spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Dodatkowo w grudniu 2019 r. Santander Leasing podpisał kolejną umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR). Wsparcie w wysokości 340 mln zł (80 mln Euro) zostało przeznaczone na finansowanie inwestycji w projekty mające na celu zrównoważone zużycie energii oraz zmniejszenie emisji CO2 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.