Eko-pojazdy na dużym plusie
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing w całym 2019 r. sfinansował eko-pojazdy o łącznej wartości 170 mln zł, co daje dynamikę 112 proc. r/r. Z tego względu Spółka zdecydowała się na przedłużenie promocyjnej oferty finansowania pojazdów elektrycznych 100 proc. oraz uzupełnienie oferty na finansowanie aut hybrydowych 103 proc.
- Spółka od 10 lat wpisuje się w dynamiczny rozwój tego segmentu i rozwija ofertę finansowania eko-pojazdów. Finansowanie aut niskoemisyjnych to jeden z filarów naszej strategii, która zakłada zaangażowanie w działania proekologiczne. Realizowane przez przedsiębiorców w tym zakresie inwestycje stanowią potwierdzenie słuszności naszej decyzji – tłumaczy Daniel Mrozek, dyrektor departamentu partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing. – Zgodnie z naszą prognozą z początku 2018 r. dynamika finansowania pojazdów z segmentu EKO w perspektywie do 2 lat miała się podwajać. Na całym świecie coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, a my pomagamy polskim przedsiębiorcom w realizacji eko-inwestycji – dodaje Daniel Mrozek.
Eko-leasing w pędzącym trendzie
Jak wskazują wnioski z „Barometru Nowej Mobilności 2019/2020” przygotowanego przez PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) już 28 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat. 76 proc. z nich uzależnia decyzję o zakupie od otrzymania dopłaty, które są zaplanowane na 2020 r. Dla przypomnienia, z badania Leasing Index opublikowanego w połowie 2019 r. przez Santander Leasing zaledwie 4 proc. badanych firm planowało zakup auta elektrycznego, a 6 proc. – hybrydowego. Ale
aż 41 proc. małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.
Oferta rynku w segmencie eko-aut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2019 r. liczba samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach przekroczyła 10 tys. sztuk. Łączna liczba samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, z hybrydami typu plug-in oraz jednym egzemplarzem modelu zasilanego wodorem wynosi 10 232 szt. Dla porównania, jak wskazywało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w 2017 r. z salonów wyjechało zaledwie 439 takich pojazdów. Na popularyzację „elektryków” wpływają też czynniki czysto praktyczne. Sieć punktów ładowania co prawda dopiero się rozwija, ale miejsc, gdzie samochód można podłączyć do prądu każdego roku przybywa. Pod koniec listopada br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 764 punkty). Przypomnijmy, że przyjętą Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że do końca 2020 r. ma funkcjonować w sumie 6 000 punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy.
– Śmiało mogę postawić tezę, że swoista eko-rewolucja na finansowanie segmentu pojazdów przez firmy leasingowe stała się faktem. Teraz przed nami decyzja czy i jak nadal wspierać przedsiębiorców w zakresie podtrzymania tego trendu. Stąd też zdecydowaliśmy się wprowadzić w styczniu br. kolejną ofertę promocyjną. Przedsiębiorcy, którzy chcą sfinansować auto elektryczne lub hybrydowe do końca 2020 r. mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 103 proc. W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy - podkreśla Daniel Mrozek.
Powyższa propozycja promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania eko-inwestycji. Już kilka lat temu, bo w 2010 r. Spółka jako pierwsza firma leasingowa wprowadziła finansowanie pojazdów elektrycznych w Polsce. 2017 r. Santander Leasing sfinansował elektryczne autobusy dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzył współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Z początkiem 2018 r. Spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Dodatkowo w grudniu 2019 r. Santander Leasing podpisał kolejną umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR). Wsparcie w wysokości 340 mln zł (80 mln Euro) zostało przeznaczone na finansowanie inwestycji w projekty mające na celu zrównoważone zużycie energii oraz zmniejszenie emisji CO2 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.