Eko-pojazdy na dużym plusie
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing w całym 2019 r. sfinansował eko-pojazdy o łącznej wartości 170 mln zł, co daje dynamikę 112 proc. r/r. Z tego względu Spółka zdecydowała się na przedłużenie promocyjnej oferty finansowania pojazdów elektrycznych 100 proc. oraz uzupełnienie oferty na finansowanie aut hybrydowych 103 proc.
- Spółka od 10 lat wpisuje się w dynamiczny rozwój tego segmentu i rozwija ofertę finansowania eko-pojazdów. Finansowanie aut niskoemisyjnych to jeden z filarów naszej strategii, która zakłada zaangażowanie w działania proekologiczne. Realizowane przez przedsiębiorców w tym zakresie inwestycje stanowią potwierdzenie słuszności naszej decyzji – tłumaczy Daniel Mrozek, dyrektor departamentu partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing. – Zgodnie z naszą prognozą z początku 2018 r. dynamika finansowania pojazdów z segmentu EKO w perspektywie do 2 lat miała się podwajać. Na całym świecie coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, a my pomagamy polskim przedsiębiorcom w realizacji eko-inwestycji – dodaje Daniel Mrozek.
Eko-leasing w pędzącym trendzie
Jak wskazują wnioski z „Barometru Nowej Mobilności 2019/2020” przygotowanego przez PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) już 28 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat. 76 proc. z nich uzależnia decyzję o zakupie od otrzymania dopłaty, które są zaplanowane na 2020 r. Dla przypomnienia, z badania Leasing Index opublikowanego w połowie 2019 r. przez Santander Leasing zaledwie 4 proc. badanych firm planowało zakup auta elektrycznego, a 6 proc. – hybrydowego. Ale
aż 41 proc. małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.
Oferta rynku w segmencie eko-aut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2019 r. liczba samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach przekroczyła 10 tys. sztuk. Łączna liczba samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, z hybrydami typu plug-in oraz jednym egzemplarzem modelu zasilanego wodorem wynosi 10 232 szt. Dla porównania, jak wskazywało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w 2017 r. z salonów wyjechało zaledwie 439 takich pojazdów. Na popularyzację „elektryków” wpływają też czynniki czysto praktyczne. Sieć punktów ładowania co prawda dopiero się rozwija, ale miejsc, gdzie samochód można podłączyć do prądu każdego roku przybywa. Pod koniec listopada br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 764 punkty). Przypomnijmy, że przyjętą Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że do końca 2020 r. ma funkcjonować w sumie 6 000 punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy.
– Śmiało mogę postawić tezę, że swoista eko-rewolucja na finansowanie segmentu pojazdów przez firmy leasingowe stała się faktem. Teraz przed nami decyzja czy i jak nadal wspierać przedsiębiorców w zakresie podtrzymania tego trendu. Stąd też zdecydowaliśmy się wprowadzić w styczniu br. kolejną ofertę promocyjną. Przedsiębiorcy, którzy chcą sfinansować auto elektryczne lub hybrydowe do końca 2020 r. mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 103 proc. W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy - podkreśla Daniel Mrozek.
Powyższa propozycja promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania eko-inwestycji. Już kilka lat temu, bo w 2010 r. Spółka jako pierwsza firma leasingowa wprowadziła finansowanie pojazdów elektrycznych w Polsce. 2017 r. Santander Leasing sfinansował elektryczne autobusy dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzył współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Z początkiem 2018 r. Spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Dodatkowo w grudniu 2019 r. Santander Leasing podpisał kolejną umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR). Wsparcie w wysokości 340 mln zł (80 mln Euro) zostało przeznaczone na finansowanie inwestycji w projekty mające na celu zrównoważone zużycie energii oraz zmniejszenie emisji CO2 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.