ERGO Hestia sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży
Grupa ANG
Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl
ERGO Hestia dołączyła do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Celem inicjatywy jest promowanie najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami.
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt zainicjowany przez instytucje finansowe, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Powstał, by podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach z klientem, edukować otoczenie rynkowe i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. To pierwsza taka współpraca firm, którym zależy na poprawie jakości usług finansowych. Jej inicjatorami są Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Audytorem projektu jest firma KPMG.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy się w gronie Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. To dodatkowa rekomendacja potwierdzająca skuteczność naszych działań, dzięki którym jesteśmy dla klienta partnerem godnym zaufania. Deklaracja jest dla konsumenta wskazówką co do firm, które odpowiedzialność wobec swoich klientów stawiają na pierwszym miejscu. Wiemy, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej, często jest długoterminowe i dotyczy całej jego rodziny. To niezwykle ważne, by z drugiej strony stała firma, która działa w sposób etyczny
i rozważny” – zaznacza Mario Zamarripa, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w ERGO Hestii.
W proces dołączenia do Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży były zaangażowane trzy biura ERGO Hestii: Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju – na czele z Mario Zamarripą, Biuro Sprzedaży – Szkolenia z Anną Ralcewicz oraz Biuro Zarządzania Jakością pod przewodnictwem Joanny Makarewicz.
„Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży tworzy ramy odpowiedzialności firm z branży finansowej wobec odbiorców jej produktów. Dla konsumenta to swoista rekomendacja spółek, które budując ofertę produktów finansowych, kierują się przede wszystkim odpowiedzialnością za swoich klientów. Więcej, mają świadomość, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej bardzo często jest długoterminowe i dotyczy nie tylko jego, ale także całej rodziny. Dlatego Sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży nie może zostać każdy. By dołączyć do tego elitarnego grona Grupa ERGO Hestia musiała pomyślnie przejść audyt, gdzie weryfikacji zostało poddanych ponad 100 wskaźników, w tym zasady i reguły, którymi towarzystwo ubezpieczeń kieruje się w codziennej pracy z klientami, ale nie tylko. Sprawdzono między innymi ofertę produktową i jej dostosowanie do tego, by była dostępna dla każdego” – podsumowuje Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Federacji Konsumentów.
Deklaracja to ponad 100 wskaźników, dotykających 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Szczególne znaczenie w Deklaracji mają prostota i przejrzystość produktów finansowych, dopasowanie do rzeczywistych potrzeb klienta, dialog z konsumentami i ich edukacja oraz godziwość cen.
„Dołączenie Grupy ERGO Hestia do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży stanowi ważny moment nie tylko z perspektywy w branży ubezpieczeniowej, ale także całego sektora finansowego. Dlaczego? Bo jako przedstawiciele tego sektora możemy połączyć siły, aby instytucje finansowe i ich produkty finansowe rzeczywiście odpowiadały na potrzeby współczesnego świata. Od branży finansowej oczekuje się dużo, gdyż jej wpływ na życie ludzi jest bardzo znaczący. Stąd tak ważne są inicjatywy, które nie tylko minimalizują ryzyko negatywnego wpływu, ale przede wszystkim pozwalają na zwiększanie pozytywnego” – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG, współpomysłodawca powstania Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży.
Więcej informacji na temat Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży:
https://odpowiedzialnasprzedaz.pl
Treść deklaracji:
https://odpowiedzialnasprzedaz.pl/wp-content/uploads/2019/11/Deklaracja_6_11.pdf

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.