Komunikaty PR

Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce

2024-07-30  |  21:00
Biuro prasowe
Kontakt
KAROLINA SIUDYŁA
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS

WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl

Kancelaria Finansowa LEX prowadzi licznik fundacji rodzinnych dzięki któremu możliwe jest szczegółowe śledzenie trendów związanych fundacjami rodzinnymi w Polsce. 

Fundacja rodzinna to rozwiązanie, które ma spełnić dwa fundamentalne cele – zapewnić ciągłość biznesu oraz ochronę majątku. Realizacji tych zadań towarzyszy przekazanie majątku w sposób uporządkowany i zgodny z wartościami rodzinnym. 

Fundacja rodzinna w Polsce zyskuje na popularności. Ponad rok temu w życie weszło prawo umożliwiające ustanowienie fundacji rodzinnej, a od tego momentu prawie 1200 fundacji zostało zarejestrowanych i złożono ponad 2000 wniosków o rejestrację. Oznacza to, że czekają na rozpatrzenie kolejne wnioski o wpis do rejestru fundacji rodzinnych nowych podmiotów. 

 

Fundacja rodzinna jest wyjątkową instytucją  o całkowicie prywatnym charakterze, która ma za zadanie gromadzenie mienia, zarządzania nim w interesie beneficjentów oraz spełniania świadczeń na rzecz beneficjentów. 

 

Dzięki fundacji rodzinnej można zdefiniować, w jaki sposób skarbiec rodziny będzie zarządzany i jak ma służyć kolejnym pokoleniom. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy chcą zapewnić ciągłość działalności firmy po swoim odejściu.

 

- Czekaliśmy bardzo długo na uchwalenie ustawy o fundacji rodzinnej, ale biorąc udział w pracach nad ustawą chyba nikt z ekspertów nie zakładał tak dużej popularności fundacji rodzinnej. To świadczy wyłącznie o tym, że fundacja spełnia swoje zadanie, a potrzeba zabezpieczenia biznesu i majątku jest bardzo wyraźna wśród polskich przedsiębiorców – mówi doktor nauk prawnych Małgorzatą Rejmer, Nestorka w Kancelarii Finansowej LEX specjalizującej się w obsłudze i doradztwie firmom rodzinnym. – Trend ten jest tak wyraźny i ciekawy, że zdecydowaliśmy się na uruchomienie licznika fundacji rodzinnych – dodaje.

Licznik zawiera informacje o zarejestrowanych fundacja rodzinnych i złożonych wnioskach. Uwzględnia także liczbę fundacji rodzinnych wykreślonych z rejestru oraz odmów w rejestracji, ale są to w tej chwili zdarzenia marginalne.  

Fundacje rodzinne pozwalają na osiągnięcie pewnego stopnia anonimowości w kwestii zarządzania majątkiem, co może być istotne dla przedsiębiorców. Dużą zaletą fundacji rodzinnych jest również możliwość ograniczenia odpowiedzialności  przed ewentualnymi roszczeniami wierzycieli bądź sporami rodzinnymi. Wspomniane kwestie nie stanowią przeszkody jednak w gromadzeniu danych o fundacjach rodzinnych i ich analizie. Licznik fundacji rodzinnych nie obejmuje bowiem danych, o konkretnych fundatorach ale zbiorowe dane statystyczne. 

-  Sami od prawie ćwierć wielu prowadzimy projekty sukcesyjne. Interesujące jest  dla nas także spojrzenie globalne. Wierzymy, że fundacje rodzinne na stałe wpasują się w krajobraz polskiej gospodarki. Tym bardziej ciekawe jest jak dalej będzie przebiegł ten proces i jakie trendy mogą się jeszcze zarysować poza widocznym już ogromnym zainteresowaniem na samym początku – mówi doktor nauk prawnych, radca prawny Dawid Rejmer, Sukcesor w Kancelarii Finansowej LEX. Fundacja rodzinna to nie tylko sposób na zapewnienie kontynuacji działalności pojedynczych przedsiębiorstwa, ale także zapewnienia warunków do rozwoju całej gospodarki – dodaje. 

Kancelaria Finansowa LEX od lat specjalizuje się w pomaganiu przedsiębiorcom w budowaniu bezpiecznego biznesu na lata – takiego, który skutecznie zostanie przekazany następnemu pokoleniu i będzie źródłem rodzinnej satysfakcji i korzyści przez lata. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.