Komunikaty PR

Inwestowanie w pandemii – jak bezpiecznie angażować swoje środki?

2021-03-05  |  16:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Paulina Wojciechowska, ekspertka EVIG Alfa Venture Capital

 

Czas pandemii to z jednej strony okres dużej niepewności w zakresie gospodarowania środkami finansowymi, a jednocześnie również czas, w którym wiele osób pomnożyło swój kapitał. Sposobów inwestowania w pandemii jest co najmniej kilka i można podzielić je na różne grupy zależnie od skłonności do ryzyka danego inwestora.

Pierwsza z tych grup to inwestycje w ujęciu klasycznym, czyli obligacje, lokaty, depozyty bankowe, generalnie rozwiązania, które hipotetycznie zapewniają największe bezpieczeństwo. Jednak ze względu na niskie stopy procentowe nie jest to zbyt lukratywne źródło lokowania swojego kapitału. Kolejnym atrakcyjnym obszarem inwestycji, cechującym się stosunkowo wysokim poziomem bezpieczeństwa, są nieruchomości, których ceny z roku na rok wzrastają. Mowa tu zarówno o inwestycjach w nieruchomości komercyjne, jak również w nieruchomości mieszkalne. Tyle w teorii, ponieważ rok 2020 dobitnie pokazał jak negatywne skutki dla rynku wynajmu krótkoterminowego mogą mieć obostrzenia w wielu krajach powiązane bezpośrednio z pandemią.

Kolejnym niezwykle interesującym obszarem, ale cechującym się wysokim poziomem ryzyka są inwestycje w instrumenty finansowe takie jak giełda czy kryptowaluty. Obszary te pozwalają pomnożyć swój kapitał, nawet w stosunkowo krótkim czasie, ale wymagają przy tym specjalistycznej wiedzy związanej z zasadami inwestowania w tego typu aktywa.

2020 rok i czas pandemii pokazał także, że niezwykle atrakcyjnym i wartym uwagi obszarem inwestycyjnym – należy jednak podkreślić, że z najwyższym poziomem ryzyka – są inwestycje w młode rozwijające się przedsiębiorstwa technologiczne – startupy. W tym zakresie dzieje się w ostatnich miesiącach i latach bardzo wiele, a kolejne kampanie crowdfundingowe czy rundy inwestycyjne pokazują coraz większą skłonność inwestorów do lokowania swoich pieniędzy w tego typu przedsięwzięcia. Dodatkowo rosnąca ilość startupów zmierzających do grona Unicornów, czyli młodych przedsiębiorstw wycenianych na co najmniej 1 miliard dolarów, pokazuje, że na startupach rzeczywiście można zarabiać.

Bez wątpienia w Polsce startupy również stają się coraz bardziej popularne. Przekłada się to na większe zainteresowanie w oczach inwestorów. Rok 2021 może być niezwykle ciekawy pod względem inwestycji w tego typu przedsięwzięcia. Potwierdzeniem tego są wyniki za 2020 rok, które pokazały, że pandemia nie wpłynęła negatywnie na finansowanie młodych technologicznych spółek, a wręcz odwrotnie – istotnie poprawiła dostęp kapitału dla tego typu przedsięwzięć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.