Komunikaty PR

Jak Polacy korzystają z narzędzi ułatwiających dostęp do świata cyfrowych usług?

2024-07-16  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.23 MB )

Kontakty z administracją publiczną (43 proc.), usługi użyteczności publicznej (26 proc.) i usługi finansowe
(22 proc.) – to właśnie w tych sytuacjach użytkownicy bankowości internetowej najchętniej korzystają
z potwierdzania tożsamości.
Wyniki najnowszej edycji badania KIR i Związku Banków Polskich* świadczą
o tym, że Polacy doceniają zalety digitalizacji, a w codziennym życiu coraz częściej wybierają cyfrową ścieżkę dostępu do usług zdalnych.

Rozwój usług cyfrowych przekłada się na rosnącą rolę identyfikacji elektronicznej. Dowodzą tego m.in. wyniki badania, przeprowadzonego przez ZBP i KIR w kwietniu 2024 r. Powszechnie wykorzystywaną w Polsce usługą potwierdzania tożsamości online jest mojeID, które umożliwia zdalne uwierzytelnienie klienta z wykorzystaniem bankowości elektronicznej.

Cyfrowe usługi wykorzystywane na co dzień

Użytkownicy bankowości internetowej w Polsce najczęściej wykorzystują elektroniczne potwierdzanie tożsamości w kontaktach online z administracją publiczną (43%), w usługach użyteczności publicznej (26%),
w usługach finansowych (22%) i medycznych (21%), podczas robienia zakupów internetowych (22%), a także przy zakupie polis i dostępie do już posiadanych produktów ubezpieczeniowych (18 proc.). Respondenci wskazali również obszary, w których chcieliby używać potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem serwisu bankowego. Najwięcej osób wskazało na zakupy wymagające weryfikacji tożsamości (44 proc.), zawieranie umów (35 proc.), autoryzację dyspozycji i oświadczeń (33 proc.), a także na logowanie do serwisów (26 proc.).

Uwierzytelnianie za pomocą mojeID jest jednym z najbezpieczniejszych rozwiązań dostępnych na rynku. Wpływa to na rosnące zaufanie zarówno wśród usługodawców i dostawców tożsamości, jak i użytkowników. mojeID stało się kluczowym elementem transformacji cyfrowej, wyznaczając standardy w zakresie bezpieczeństwa i wygody zdalnego potwierdzania tożsamości. Dzięki powszechnej dostępności, zmieniło także sposób komunikacji
z administracją publiczną i tryb korzystania z usług świadczonych online.

mojeID wspiera rozwój usług cyfrowych

W ciągu 5 lat od wprowadzenia na rynek, usługa mojeID odnotowała spektakularny wzrost wykorzystania przez użytkowników bankowości elektronicznej. Od początku funkcjonowania mojeID Polacy skorzystali z tej metody uwierzytelniania ponad 350 milionów razy. W 2023 roku średnia dzienna liczba uwierzytelnień wyniosła około 290 tysięcy, a w rekordowym dniu odnotowano aż 1,4 miliona potwierdzeń tożsamości.

Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są fundamentem cyfrowej gospodarki. Coraz więcej aspektów naszego życia przenosimy do sfery online, dlatego kluczowe jest zapewnienie bezpiecznych i wiarygodnych metod potwierdzania tożsamości. Rozwiązania takie jak mojeID nie tylko zwiększają wygodę użytkowników, ale także stymulują rozwój gospodarki. Jesteśmy dumni, że dzięki mojeID możemy być katalizatorem cyfrowej transformacji, dostarczając usługi, które budują zaufanie w świecie online i przyczyniają się do wzrostu gospodarczego – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usług identyfikacji i Ognivo w KIR.

E-tożsamość – zdalna i powszechna

mojeID jest obecnie dostępne dla około 98 proc. użytkowników bankowości elektronicznej, czyli ponad
22 milionów użytkowników. Usługa jest oferowana przez 11 banków komercyjnych, około 500 banków spółdzielczych oraz SKOK im. F. Stefczyka. Ponad 60 komercyjnych dostawców usług wykorzystuje mojeID
w procesach wymagających zdalnego uwierzytelnienia klienta.

W e-administracji, mojeID umożliwia logowanie do usług świadczonych przez ponad 1600 podmiotów i serwisów sektora publicznego, m.in.: ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe online, w tym np. składać wnioski, deklaracje podatkowe, rejestrować pojazdy. mojeID wspiera również procesy związane z zakładaniem i wykorzystywaniem Profilu Zaufanego oraz aktywowaniem aplikacji mObywatel.

 

* Badanie ośrodka Minds & Roses, kwiecień 2024, N=1000

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.