Joanna Kijas-Janiszowska nową CFO IKEA Retail w Polsce
Joanna Kijas-Janiszowska, praktyk z niemal 20-letnim doświadczeniem w obszarze finansów, w tym zarządzania spółkami o dużej wartości, została w kwietniu br. Chief Financial Officer IKEA w Polsce.
Jako CFO w IKEA, Kijas-Janiszowska odpowiadać będzie za kształtowanie i realizację strategii finansowej firmy, w tym m.in. za obszar finansów, controllingu, dział prawny i ryzyka. Joanna Kijas-Janiszowska ma niemal 20-letnie doświadczenie w tworzeniu złożonych organizacji i w zarządzaniu ich finansami. Przez ponad 15 lat zajmowała stanowiska CFO i CEO w spółkach z branży gazowej i energetycznej, w spółkach posiadających aktywa o znacznej wartości oraz spółkach handlowych, m.in.: Hermes Energy Group S.A, Operator Systemu Magazynowania oraz PGNiG SA.
Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Posiada certyfikaty ACCA (Association of Chartered Certified Auditors) i CIA (Certified Internal Auditor). Ma bogate praktyczne doświadczenie w obszarze zarządzania strategicznego i finansowego, audytów wewnętrznych, restrukturyzacji, zarządzania i zgodności z przepisami, konsorcjalnego finansowania banków, księgowości, kontrolingu i podatków. W pracy zawodowej liczą się dla niej ludzie i chciałaby, aby jej praca przynosiła zmiany na lepsze.
Prywatnie żona oraz mama dwójki wspaniałych dzieci.
W IKEA Joanna Kijas-Janiszowska zastąpiła Iwonę Szczękę.
Rzeźba trendem inwestycyjnym. Prace Małgorzaty Radomskiej ujmują kolekcjonerów
Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji
W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.