Komunikaty PR

Kantory internetowe zwiększyły obroty w 2020 r.

2021-01-29  |  13:21
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna
Katarzyna

Poznań
61-608 Poznan
ka|interia.pl| |ka|interia.pl
+48 111 111 111
interia.pl
Do pobrania png ( 0.26 MB )

Pandemia mocno osłabiła gospodarkę, a miniony rok dla wielu branż był dramatyczny. Mocno odbiło się to na kursach walutowych, a zmienność kursów zawsze powoduje zwiększone obroty w kantorach. Branża ta w tym roku, jako jedna z nielicznych, mocno zyskała.

 

Currency One, spółka, która prowadzi najstarsze i jedne z największych serwisów wymiany walut Walutomat i InternetowyKantor.pl, podsumowała miniony rok. 

 

Liczby w górę

 

- Przyrost obrotów i rejestracji w naszych serwisach na poziomie odpowiednio 30 proc. i 24 proc. był w porównaniu do 2019 r. znaczący - mówi Piotr Kurczewski, prezes Currency One. - Jak pokazują nasze dane, właściwie wszystkie wartości zwiększyły swoje parametry. Polacy więcej i częściej wysyłali waluty za granicę, a o 15 proc. zwiększyła się wartość średniej transakcji wymiany waluty. Klienci też chętniej korzystali z nowych metod wpłat, o czym świadczy ponad 40-procentowy przyrost transakcji dokonywanych przez Przelewy24.

 

Trend dla branży

 

Czy liczby przedstawione przez Walutomat i InternetowyKantor.pl, na rynku kantorów internetowych, liczącym kilkadziesiąt podmiotów, są odzwierciedleniem całego sektora?

- Platformy należące do Currency One mają tak duży udział w rynku, że na ich podstawie można obserwować pewne trendy wspólne dla całej branży - tłumaczy Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy Currency One.

 

Kursy determinują obroty

 

Wzrosty branżowe spowodowane były dramatycznymi wydarzeniami na świecie, związanymi z walką z pandemią, które to wpłynęły na zmiany kursów walut. Zmienność ta w dużej mierze decyduje o obrotach na rynku forex.

- Tak duże wahania kursów walut ostatni raz oglądaliśmy w 2015 roku. Największy obrót walutami przypadł na pierwsze dni pandemii, kiedy zapowiadano w Polsce lockdown - dodaje Maciej Przygórzewski. - Warto zaznaczyć, że na wzrost obrotów w serwisach Currency One miało także znaczenie otwarcie dla klientów biznesowych nowej usługi jaką jest Open API.

Branża kantorów internetowych od ponad 10 lat świetnie sobie radzi na polskim rynku. Eksperci szacują, że rocznie obrót jej oscyluje teraz w granicach 45-55 mld zł (nie licząc bankowych kantorów online). Pierwszymi serwisami oferującymi usługi wymiany walut były właśnie Walutomat i InternetowyKantor.pl. Obecnie w tych serwisach zarejestrowanych jest ponad 700 000 klientów.


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Katarzyna
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.