Komunikaty PR

Kantory internetowe zwiększyły obroty w 2020 r.

2021-01-29  |  13:21
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Moszko-Stachowska
Katarzyna Stachowska

Poznan
61-608 Poznan
biuro|solopr.pl| |biuro|solopr.pl
794200744
solopr.pl
Do pobrania png ( 0.26 MB )

Pandemia mocno osłabiła gospodarkę, a miniony rok dla wielu branż był dramatyczny. Mocno odbiło się to na kursach walutowych, a zmienność kursów zawsze powoduje zwiększone obroty w kantorach. Branża ta w tym roku, jako jedna z nielicznych, mocno zyskała.

 

Currency One, spółka, która prowadzi najstarsze i jedne z największych serwisów wymiany walut Walutomat i InternetowyKantor.pl, podsumowała miniony rok. 

 

Liczby w górę

 

- Przyrost obrotów i rejestracji w naszych serwisach na poziomie odpowiednio 30 proc. i 24 proc. był w porównaniu do 2019 r. znaczący - mówi Piotr Kurczewski, prezes Currency One. - Jak pokazują nasze dane, właściwie wszystkie wartości zwiększyły swoje parametry. Polacy więcej i częściej wysyłali waluty za granicę, a o 15 proc. zwiększyła się wartość średniej transakcji wymiany waluty. Klienci też chętniej korzystali z nowych metod wpłat, o czym świadczy ponad 40-procentowy przyrost transakcji dokonywanych przez Przelewy24.

 

Trend dla branży

 

Czy liczby przedstawione przez Walutomat i InternetowyKantor.pl, na rynku kantorów internetowych, liczącym kilkadziesiąt podmiotów, są odzwierciedleniem całego sektora?

- Platformy należące do Currency One mają tak duży udział w rynku, że na ich podstawie można obserwować pewne trendy wspólne dla całej branży - tłumaczy Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy Currency One.

 

Kursy determinują obroty

 

Wzrosty branżowe spowodowane były dramatycznymi wydarzeniami na świecie, związanymi z walką z pandemią, które to wpłynęły na zmiany kursów walut. Zmienność ta w dużej mierze decyduje o obrotach na rynku forex.

- Tak duże wahania kursów walut ostatni raz oglądaliśmy w 2015 roku. Największy obrót walutami przypadł na pierwsze dni pandemii, kiedy zapowiadano w Polsce lockdown - dodaje Maciej Przygórzewski. - Warto zaznaczyć, że na wzrost obrotów w serwisach Currency One miało także znaczenie otwarcie dla klientów biznesowych nowej usługi jaką jest Open API.

Branża kantorów internetowych od ponad 10 lat świetnie sobie radzi na polskim rynku. Eksperci szacują, że rocznie obrót jej oscyluje teraz w granicach 45-55 mld zł (nie licząc bankowych kantorów online). Pierwszymi serwisami oferującymi usługi wymiany walut były właśnie Walutomat i InternetowyKantor.pl. Obecnie w tych serwisach zarejestrowanych jest ponad 700 000 klientów.


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Polacy wybierają bezpieczne inwestycje w obliczu sytuacji geopolitycznej Biuro prasowe
2024-03-29 | 13:00

Polacy wybierają bezpieczne inwestycje w obliczu sytuacji geopolitycznej

Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na bezpieczne inwestycje. Wzrost inflacji oraz niepewność geopolityczna skłaniają do poszukiwania form lokowania kapitału o niższym ryzyku i większej
Finanse 1,5 proc. podatku ma wielką moc. Małopolskie firmy wspierają potrzebujących
2024-03-29 | 10:34

1,5 proc. podatku ma wielką moc. Małopolskie firmy wspierają potrzebujących

Chociaż czas na rozliczenie podatku mamy do końca kwietnia, wielu z nas już teraz zastanawia się, w jaki sposób może najlepiej spożytkować swoje 1,5 proc. i wesprzeć
Finanse Poradnik podatnika: rozliczenie 1,5 proc. - jak zrobić to mądrze?
2024-03-29 | 10:32

Poradnik podatnika: rozliczenie 1,5 proc. - jak zrobić to mądrze?

Każdy polski podatnik, który płaci podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT), może przekazać 1,5 proc. swojego podatku na wybraną przez siebie organizację pożytku publicznego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.