Kogifi Digital prezentuje wyniki finansowe za I półrocze
Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Kogifi Digital – wrocławska spółka specjalizująca się w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw – wypracowała w I półroczu 2020 przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł, a także zanotowała zysk netto na poziomie 0,5 mln zł. Przedstawiciele spółki prognozują, że do końca roku przychody ze sprzedaży wzrosną do ok. 16 mln zł netto – to ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2019, kiedy wskaźnik ten wyniósł 5,09 mln zł netto.
Mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią koronawirusa spółka Kogifi, podobnie jak większość przedstawicieli branży IT, wyszła z potencjalnego kryzysu obronną ręką. Pierwsze półrocze kończy z przychodami ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł netto, co daje niemal pięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (1,02 mln zł netto), a także z zyskiem netto w wysokości 0,5 mln zł (wzrost o 366 proc. proc. r/r). – Niemal połowa naszych przychodów jest generowana przez wdrożenia systemów e-commerce np. Adobe Magento, a także przez projektowanie i wdrażanie platform CMS takich jak Sitecore czy Adobe oraz intranetów korporacyjnych w oparciu o Microsoft SharePoint. Kolejne 20 proc. przychodów to efekt utrzymywania wdrożeń w modelu 24/7 wedle standardu ITIL oraz wspierania klientów w generowaniu sprzedaży poprzez kanały online. Pandemia „zapewniła” wielu firmom przyspieszoną lekcję z transformacji cyfrowej. Spowodowała galopujący rozwój e-commerce, a także zmusiła wiele biznesów do błyskawicznego przejścia na tryb pracy zdalnej oraz udoskonalenia narzędzi komunikacji. Stąd spory rozwój świadomości przedsiębiorców odnośnie konieczności inwestycji w nowe technologie i w efekcie – wzrost zainteresowania naszą ofertą – mówi Tomasz Gibas, szef sprzedaży w Kogifi Digital.
Pomyślne perspektywy na kolejne miesiące
Przedstawiciele Kogifi spodziewają się optymistycznego scenariusza, jeśli chodzi o zamknięcie roku, zakładając przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 16 mln zł netto. – W nadchodzącym, 2021 roku liczymy na dalsze wzrosty, naszym celem jest zwiększenie sprzedaży do poziomu 27 mln zł netto - dodaje Tomasz Gibas. Głównym katalizatorem rozwoju w kolejnych miesiącach ma być ekspansja spółki na rynkach DACH, w Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, gdzie spółka ma już swoje przedstawicielstwo.
W ostatnim czasie Kogifi Digital wydzieliła wyspecjalizowane spółki Kogifi Automation oraz Aidar Digital. Pierwsza z nich zajmuje się projektami z zakresu automatyzacji i robotyzacji przemysłu w Polsce, a także wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Spółka współpracuje z branżowymi partnerami jak Advantech, Elmodis oraz Fanuc. Kogifi Automation dostarcza zintegrowane stanowiska obsługujące maszyny oraz procesy firmowe. Spółka korzystając z doświadczenia w IT oferuje polskim fabrykom wsparcie w rozwoju i utrzymaniu systemów informatycznych, w tym platformy ERP SAP. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.
Z kolei Aidar Digital to spółka sprzedająca licencję SaaS produktu wspierającego treningi oraz zdalne wsparcie w fabrykach przy wykorzystaniu technologii AR/VR. Wśród klientów spółki można wymienić m.in. fabrykę silników Mercedesa w Jaworze oraz kilka innych fabryk w Polsce. Kogifi Digital pracowało nad produktem przez ostanie trzy lata inwestując w rozwój technologii. W tym roku planuje pozyskanie inwestora na dalszy rozwój produktu i ekspansję międzynarodową. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.
Kogifi Digital jest partnerem transformacji cyfrowej oferującym usługi klientom w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej, Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie e-commerce, platform zarządzania treścią CMS, platform zarządzania relacjami z klientami CRM oraz systemów ERP. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, utrzymuje wdrożone systemy oferując wsparcie w modelu 24/7. Firma pomaga klientom w systematycznym zwiększaniu sprzedaży w Internecie poprzez rozwój świadomości cyfrowej organizacji oraz wdrażania sprawdzonych praktyk z dziedziny transformacji cyfrowej. Do klientów firmy należą między innymi: Alcatel Lucent Enterprise, British Council, Fanuc Polska, Mercedes-Benz Polska czy Orbico Style.
Wyzwania dla polskiego biznesu
Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.