Komunikaty PR

Kwalifikowane podpisy elektroniczne dla klientów Santander Leasing

2021-12-15  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maciek Sokołowski
Attention Marketing

Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Santander Leasing wdrożył projekt paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign. Tym samym chce zabezpieczyć 73 tys. klientów Spółki i 35 tys. zawieranych co roku umów.

 

Projekt, który wyróżniał się skalą przedsięwzięcia pod względem technologicznym i operacyjnym obejmował wdrożenie usług Asseco Data Systems, m.in.: kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign wraz z kwalifikowanym znacznikiem czasu do podpisywania umów w portalu eBOK oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej do automatycznego pieczętowania umów. Zastosowanie powyższych rozwiązań pozwoliło na zachowanie poufności podpisywanych dokumentów, zgodnie z wymaganiami standardów i przepisów prawa. Wszystkie prace prowadzone były w zwinnej metodyce. Projekt został zrealizowany w 12 miesięcy i zakończył się we wrześniu 2021 r. Aby doradcy leasingowi mogli wydawać klientom kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, musieli uzyskać uprawnienia operatora biznesowego Punktu Potwierdzania Tożsamości (PPT). W tym celu zostały przeprowadzone szkolenia online w Akademii Asseco. Dzięki nim w ciągu trzech miesięcy uprawnienia uzyskało 279 osób z Santander Leasing.

 

– W Santander Leasing od zawsze proponujemy naszym klientom nowoczesne rozwiązania, ważna też dla nas jest wysoka jakość tych usług oraz współpraca oparta na zaufaniu. Dlatego jednym z naszych priorytetów była digitalizacja i uproszczenie procesu podpisywania umów leasingowych. Szczególnie dzisiaj takie rozwiązania są niezwykle istotne. Dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów, ograniczamy ich bezpośredni kontakt do minimum, ale równocześnie zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja nie może zatrzymywać biznesu. Nasi klienci stale się rozwijają, a dzięki cyfryzacji procesów leasingowych możemy im to ułatwiać – powiedział Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing.


Jak wygląda proces podpisania umów leasingowych po zrealizowanym wdrożeniu? Zanim klient podpisze umowę leasingu, składa elektroniczny wniosek o SimplySign, a jego tożsamość może zostać potwierdzona na dwa sposoby:

  • przez doradcę - operatora PPT podczas jednorazowego spotkania osobistego,
  • przy wykorzystaniu identyfikacji elektronicznej (eID Santander), która pozwala na automatyczną weryfikację tożsamości klienta za pośrednictwem osobistego konta bankowego w Santander Bank Polska. Dzięki temu fizyczne spotkanie z doradcą nie jest konieczne.

Po otrzymaniu certyfikatu i aktywacji usługi SimplySign, klient Santander Leasing sygnuje dokumenty leasingowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym w portalu eBOK24.


Kluczowe korzyści


Santander Leasing wprowadzając nowe rozwiązanie, zdjął z klientów konieczność zdobycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie. Umożliwił im podpisywanie umów w dogodnym dla siebie czasie oraz miejscu, tym samym podniósł atrakcyjność oferty oraz wyszedł naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki wdrożeniu Santander Leasing może zdalnie obsługiwać i realizować kontrakty. Pozwala to nie tylko na utrzymanie działania kluczowych procesów biznesowych w okresie ograniczeń pandemicznych, ale również na zwiększenie efektywności doradców, skrócenie czasu obsługi i zdecydowany wzrost jej jakości. Projekt stanowi istotny krok w dalszej digitalizacji procesów obsługi klienta Santander Leasing zarówno na etapie zawierania umowy, jak i obsługi posprzedażowej. Zwiększa dostęp do cyfrowych usług w portalu eBOK24, z którego korzysta już 69 tys. użytkowników. Daje też gwarancję bezpieczeństwa danych i dokumentów, które nie wychodzą poza sieć wewnętrzną.

 

– Obecnie do zawarcia umowy leasingu w formie elektronicznej wystarczy tylko jedno spotkanie pracownika z klientem lub wcale w zależności od wyboru kanału obsługi klienta. Sam proces aktywacji podpisu kwalifikowanego odbywa się na urządzeniu klienta, tablecie lub laptopie. Usługi są świadczone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia eIDAS, a kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu – wskazuje Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych, Asseco Data Systems.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Biuro prasowe
2024-05-09 | 14:20

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Reforma systemu finansów samorządowych, zmiany w podatkach, inwestycje i zarządzanie budżetami. Już za
Finanse W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
2024-05-08 | 14:00

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy Finanse samorządów, zmiany klimatu, wykorzystanie nowych technologii, służba zdrowia i obrona cywilna –
Finanse Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej
2024-05-07 | 14:30

Pożyczka online odpowiedzią na brak poduszki finansowej

W życiu każdego z nas może nadejść moment, w którym z dnia na dzień potrzebna będzie większa ilość gotówki. Jeśli ktoś zadbał o to, aby dysponować poduszką finansową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.