Kwalifikowane podpisy elektroniczne dla klientów Santander Leasing
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing wdrożył projekt paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign. Tym samym chce zabezpieczyć 73 tys. klientów Spółki i 35 tys. zawieranych co roku umów.
Projekt, który wyróżniał się skalą przedsięwzięcia pod względem technologicznym i operacyjnym obejmował wdrożenie usług Asseco Data Systems, m.in.: kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign wraz z kwalifikowanym znacznikiem czasu do podpisywania umów w portalu eBOK oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej do automatycznego pieczętowania umów. Zastosowanie powyższych rozwiązań pozwoliło na zachowanie poufności podpisywanych dokumentów, zgodnie z wymaganiami standardów i przepisów prawa. Wszystkie prace prowadzone były w zwinnej metodyce. Projekt został zrealizowany w 12 miesięcy i zakończył się we wrześniu 2021 r. Aby doradcy leasingowi mogli wydawać klientom kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, musieli uzyskać uprawnienia operatora biznesowego Punktu Potwierdzania Tożsamości (PPT). W tym celu zostały przeprowadzone szkolenia online w Akademii Asseco. Dzięki nim w ciągu trzech miesięcy uprawnienia uzyskało 279 osób z Santander Leasing.
– W Santander Leasing od zawsze proponujemy naszym klientom nowoczesne rozwiązania, ważna też dla nas jest wysoka jakość tych usług oraz współpraca oparta na zaufaniu. Dlatego jednym z naszych priorytetów była digitalizacja i uproszczenie procesu podpisywania umów leasingowych. Szczególnie dzisiaj takie rozwiązania są niezwykle istotne. Dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów, ograniczamy ich bezpośredni kontakt do minimum, ale równocześnie zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja nie może zatrzymywać biznesu. Nasi klienci stale się rozwijają, a dzięki cyfryzacji procesów leasingowych możemy im to ułatwiać – powiedział Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing.
Jak wygląda proces podpisania umów leasingowych po zrealizowanym wdrożeniu? Zanim klient podpisze umowę leasingu, składa elektroniczny wniosek o SimplySign, a jego tożsamość może zostać potwierdzona na dwa sposoby:
- przez doradcę - operatora PPT podczas jednorazowego spotkania osobistego,
- przy wykorzystaniu identyfikacji elektronicznej (eID Santander), która pozwala na automatyczną weryfikację tożsamości klienta za pośrednictwem osobistego konta bankowego w Santander Bank Polska. Dzięki temu fizyczne spotkanie z doradcą nie jest konieczne.
Po otrzymaniu certyfikatu i aktywacji usługi SimplySign, klient Santander Leasing sygnuje dokumenty leasingowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym w portalu eBOK24.
Kluczowe korzyści
Santander Leasing wprowadzając nowe rozwiązanie, zdjął z klientów konieczność zdobycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie. Umożliwił im podpisywanie umów w dogodnym dla siebie czasie oraz miejscu, tym samym podniósł atrakcyjność oferty oraz wyszedł naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki wdrożeniu Santander Leasing może zdalnie obsługiwać i realizować kontrakty. Pozwala to nie tylko na utrzymanie działania kluczowych procesów biznesowych w okresie ograniczeń pandemicznych, ale również na zwiększenie efektywności doradców, skrócenie czasu obsługi i zdecydowany wzrost jej jakości. Projekt stanowi istotny krok w dalszej digitalizacji procesów obsługi klienta Santander Leasing zarówno na etapie zawierania umowy, jak i obsługi posprzedażowej. Zwiększa dostęp do cyfrowych usług w portalu eBOK24, z którego korzysta już 69 tys. użytkowników. Daje też gwarancję bezpieczeństwa danych i dokumentów, które nie wychodzą poza sieć wewnętrzną.
– Obecnie do zawarcia umowy leasingu w formie elektronicznej wystarczy tylko jedno spotkanie pracownika z klientem lub wcale w zależności od wyboru kanału obsługi klienta. Sam proces aktywacji podpisu kwalifikowanego odbywa się na urządzeniu klienta, tablecie lub laptopie. Usługi są świadczone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia eIDAS, a kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu – wskazuje Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych, Asseco Data Systems.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.