Kwalifikowane podpisy elektroniczne dla klientów Santander Leasing
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing wdrożył projekt paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign. Tym samym chce zabezpieczyć 73 tys. klientów Spółki i 35 tys. zawieranych co roku umów.
Projekt, który wyróżniał się skalą przedsięwzięcia pod względem technologicznym i operacyjnym obejmował wdrożenie usług Asseco Data Systems, m.in.: kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign wraz z kwalifikowanym znacznikiem czasu do podpisywania umów w portalu eBOK oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej do automatycznego pieczętowania umów. Zastosowanie powyższych rozwiązań pozwoliło na zachowanie poufności podpisywanych dokumentów, zgodnie z wymaganiami standardów i przepisów prawa. Wszystkie prace prowadzone były w zwinnej metodyce. Projekt został zrealizowany w 12 miesięcy i zakończył się we wrześniu 2021 r. Aby doradcy leasingowi mogli wydawać klientom kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, musieli uzyskać uprawnienia operatora biznesowego Punktu Potwierdzania Tożsamości (PPT). W tym celu zostały przeprowadzone szkolenia online w Akademii Asseco. Dzięki nim w ciągu trzech miesięcy uprawnienia uzyskało 279 osób z Santander Leasing.
– W Santander Leasing od zawsze proponujemy naszym klientom nowoczesne rozwiązania, ważna też dla nas jest wysoka jakość tych usług oraz współpraca oparta na zaufaniu. Dlatego jednym z naszych priorytetów była digitalizacja i uproszczenie procesu podpisywania umów leasingowych. Szczególnie dzisiaj takie rozwiązania są niezwykle istotne. Dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów, ograniczamy ich bezpośredni kontakt do minimum, ale równocześnie zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja nie może zatrzymywać biznesu. Nasi klienci stale się rozwijają, a dzięki cyfryzacji procesów leasingowych możemy im to ułatwiać – powiedział Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing.
Jak wygląda proces podpisania umów leasingowych po zrealizowanym wdrożeniu? Zanim klient podpisze umowę leasingu, składa elektroniczny wniosek o SimplySign, a jego tożsamość może zostać potwierdzona na dwa sposoby:
- przez doradcę - operatora PPT podczas jednorazowego spotkania osobistego,
- przy wykorzystaniu identyfikacji elektronicznej (eID Santander), która pozwala na automatyczną weryfikację tożsamości klienta za pośrednictwem osobistego konta bankowego w Santander Bank Polska. Dzięki temu fizyczne spotkanie z doradcą nie jest konieczne.
Po otrzymaniu certyfikatu i aktywacji usługi SimplySign, klient Santander Leasing sygnuje dokumenty leasingowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym w portalu eBOK24.
Kluczowe korzyści
Santander Leasing wprowadzając nowe rozwiązanie, zdjął z klientów konieczność zdobycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie. Umożliwił im podpisywanie umów w dogodnym dla siebie czasie oraz miejscu, tym samym podniósł atrakcyjność oferty oraz wyszedł naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki wdrożeniu Santander Leasing może zdalnie obsługiwać i realizować kontrakty. Pozwala to nie tylko na utrzymanie działania kluczowych procesów biznesowych w okresie ograniczeń pandemicznych, ale również na zwiększenie efektywności doradców, skrócenie czasu obsługi i zdecydowany wzrost jej jakości. Projekt stanowi istotny krok w dalszej digitalizacji procesów obsługi klienta Santander Leasing zarówno na etapie zawierania umowy, jak i obsługi posprzedażowej. Zwiększa dostęp do cyfrowych usług w portalu eBOK24, z którego korzysta już 69 tys. użytkowników. Daje też gwarancję bezpieczeństwa danych i dokumentów, które nie wychodzą poza sieć wewnętrzną.
– Obecnie do zawarcia umowy leasingu w formie elektronicznej wystarczy tylko jedno spotkanie pracownika z klientem lub wcale w zależności od wyboru kanału obsługi klienta. Sam proces aktywacji podpisu kwalifikowanego odbywa się na urządzeniu klienta, tablecie lub laptopie. Usługi są świadczone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia eIDAS, a kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu – wskazuje Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych, Asseco Data Systems.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.