Luxoft Poland wraz z partnerem strategicznym Murex wdraża system MX.3 dla PZU
Zespół projektowy składający się z przedstawicieli Luxoft Poland, Murex i PZU zakończył z sukcesem wdrożenie systemu MX.3 dla PZU SA, PZU ŻYCIE SA oraz TFI PZU SA.
Wprowadzone globalne rozwiązanie technologiczne to najwyższy światowy standard w zarządzaniu aktywami – obsługuje kompleksowo procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU. Narzędzie to, oparte o system Murex (MX.3), zostało wdrożone w ramach projektu
o nazwie „Wall Street”. Umożliwia ono m.in. śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka, zarządzenie portfelem w czasie rzeczywistym, zapewniając przy tym zgodność ze standardami
i regulacjami rynkowymi. Rozwiązanie zapewnia także szybszy przepływ informacji pomiędzy departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji i minimalizuje ryzyko operacyjne.
Głównym celem wdrożenia nowej infrastruktury miały być automatyzacja oraz dostosowanie istniejących procesów, głównie w obszarach Front Office, Back Office, Treasury, Risk i Compliance, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości procesów zarządzania ze standardami rynkowymi
i regulacyjnymi. Po analizie, najbardziej adekwatnym rozwiązaniem do potrzeb Grupy PZU okazał się system MX.3, który w rezultacie zostal wdrożony we wrześniu 2020 roku. Projekt „Wall Street” zapewnił Grupie PZU rozwiązanie typu front-to-back-to-risk, wspierające re-platforming poprzedniego ekosystemu IT PZU.
O kulisach projektu opowiada Sylwia Majcher, Principal Project Management Officer z zespołu Luxoft Poland.
– Wdrożenie rozwiązania MX.3 w Grupie PZU było wymagającym, ale zarazem bardzo ciekawym przedsięwzięciem. Specyficzne procesy, niezbędne do obsługi funduszy, wymagały licznych modyfikacji i dostosowania rozwiązań systemu MX.3. Wdrożenie tak dużego projektu, w dobie pojawienia sie trudnosci związanych z COVID-19, było sporym wyzwaniem. W szczególności okazało się nim przeprowadzenie przygotowań do ‘Go-live’, jak też samego ‘Go-Live’ w trybie zdalnym. Skuteczna implementacja systemu MX.3 to efekt ścisłej i owocnej współpracy z naszym strategicznym partnerem, firmą Murex, oraz zespołem projektowym po stronie naszego kluczowego klienta – Grupy PZU. Dostosowanie rozwiązania do potrzeb klienta, sukces wdrożeniowy, ale również stworzenie relacji między zaangażowanymi stronami potwierdza wysoki poziom kompetencji i jakości usług firmy Luxoft w tym obszarze biznesowym – podsumowuje Sylwia Majcher.
Jak podkreśla Tomasz Kulik – członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse – realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii firmy w obszarze inwestycji.
– Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera
w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów.
Zmiana szczególnie pozytywnie wpłynie na konkurencyjność TFI PZU na rodzimym rynku, gdzie jakość i szybkość przekazywanych informacji jest ważnym kryterium współpracy z klientami. Dodatkowo, korzystanie z nowoczesnej infrastruktury podniesie wiarygodność Grupy PZU na zagranicznych rynkach i pozwoli na efektywną obsługę portfela klientów spoza Polski.
– Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi. Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych – wyjaśnia prezes TFI PZU Robert Kubin.
O znaczeniu projektu „Wall Street” dla Luxoft opowiada także Ihyeeddine Elfeki, Head of Banking & Capital Markets EMEA w Luxoft.
– PZU jest dla nas kluczowym klientem i zajmuje strategiczną pozycję w portfelu naszych projektów, które realizujemy z Polski. Polskę postrzegamy jako perspektywiczną i główną lokalizację dla budowy Centrum Informatycznego Usług Finansowych.
– Utworzenie Globalnego Centrum Realizacji Projektów w Warszawie (Global Delivery Center) zakończyło się sukcesem, niemniej jednak cały czas kontynuujemy jego rozwój. Ponad 140 wysoce wykwalifikowanych konsultantów systemów IT, specjalizujących sie w obszarach Investment Banking, Core Banking, Wealth Management i Risk oraz Liquidity pracuje nad realizacją międzynarodowych
i lokalnych projektów. PZU jest naszym pierwszym lokalnym klientem, co pozwoliło nam zbudować solidny fundament i podkreślić nasze możliwości realizacji projektów wdrożeniowych również na polskim rynku – dodaje Artur Pawłowicz, Dyrektor Biura Luxoft Banking & Capital Markets.
Wdrożenie rozwiązania to także sukces pod kątem realizacji tak kompleksowego projektu w czasie pandemii.
– Mimo trudnych warunków związanych ze zmianą organizacji pracy, wymuszoną przez Covid-19, prace nad projektem przebiegały zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor odpowiedzialny za projekt „Wall Street” Piotr Frankiewicz. – W kluczowych etapach projektowych brało udział blisko 200 osób zarówno z Polski, jak i Wielkiej Brytanii czy Francji, komunikując się ze sobą wyłącznie zdalnie – podsumowuje.

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.