Komunikaty PR

Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko

2024-12-06  |  09:00
Biuro prasowe

Mennica Polska, po raz pierwszy w swojej historii, wybiła monetę, zaprojektowaną przez małego artystę. Autorem projektu jest 6-letni Filip ze Skierniewic – zwycięzca konkursu „Oczami dziecka”. Do sprzedaży, która rozpoczyna się 5 grudnia br., trafi 300 egzemplarzy monety. Dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany przez Mennicę na rzecz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”.          

Mennica Polska zorganizowała konkurs na projekt monety przyszłości „oczami dziecka”. Uczestnikami byli uczniowie przedszkola Nr 14 w Płocku, którzy poprzez rysunki mogli wyrazić swoją wizję przyszłości. Zwycięski projekt Filipa (6 lat) ze Skierniewic przedstawia robota na Księżycu, machającego w stronę Ziemi. Dzieło młodego artysty zostało wiernie przełożone na projekt monety i wybite w czystym srebrze.

Nadrzędną ideą konkursu było oddanie dzieciom głosu. Chcieliśmy, by najmłodsi twórcy pokazali nam swoją wizję przyszłości. Efekty konkursu przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Młodzi artyści zaskoczyli nas bardzo pozytywnie swoją kreatywnością, a projekt Filipa przypomniał nam, że przyszłość należy do dzieci – mówi Katarzyna Budnicka-Filipiuk, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej Zależało nam również na tym, by nasza inicjatywa miała głębszy wymiar – od dzieci, dla dzieci. Dlatego dochód ze sprzedaży monety zostanie przekazany na Fundację Dzieciom „Zdążyć z pomocą” – dodaje.

We współpracy z doświadczonymi ekspertami Mennicy Polskiej, moneta została wybita w czystym srebrze bez ingerencji w wizję małego artysty.

Wszechobecne inspiracje do niestandardowych projektów

Mennica Polska, którą wyróżnia 260 lat doświadczenia, jest jednocześnie uznawana za jedną z najnowocześniejszych mennic na świecie. W jej zaawansowanym technologicznie zakładzie produkcyjnym powstają monety nie tylko na rynek polski, ale również dla banków centralnych
z każdego kontynentu. To w tym miejscu realizowane są śmiałe i oryginalne projekty, które łączą sztukę, historię i kulturę. Mennica Polska jest również autorem pierwszej na świecie monety przestrzennej “Fortuna Redux”. W ostatnim roku zachwyciła natomiast projektem “UFO MP-1766" – pierwszej w historii latającej monety, której premiera miała miejsce w 2024 roku podczas targów World Money Fair w Berlinie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Vivus zmienia się w Vivigo – nowa nazwa, ta sama wygoda i niezawodność Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

Vivus zmienia się w Vivigo – nowa nazwa, ta sama wygoda i niezawodność

Soonly, lider rynku pożyczek online w Polsce, ogłosił rebranding swojej flagowej oferty pożyczkowej. Dotychczasowa marka Vivus, rozpoznawalna przez 84% polskich konsumentów, zmienia
Finanse Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
2024-12-19 | 09:30

Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG

W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, jednym z kluczowych wyzwań pozostają zatory płatnicze. Rozwiązaniem, które nie tylko pomaga w zarządzaniu bieżącymi środkami, ale także
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 08:00

Smartney wprowadza do swojej oferty ubezpieczenia

Smartney wprowadza ubezpieczenia do swojej oferty Smartney, lider rynku lendtech w Polsce wprowadził do swojej oferty nową kategorię produktów - nowoczesne ubezpieczenie. To istotna nowość w ofercie Smartney, który do tej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.