Komunikaty PR

Mercaton ASI stawia na edukację inwestorów

2021-06-24  |  06:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Fundusz Mercaton ASI zaangażował się w działania mające na celu podnoszenie wiedzy na temat rynku kapitałowego i wzrost świadomości inwestycyjnej. Fundusz wpisuje się tym samym w trend profesjonalizacji inwestorów, realizowany już choćby przez KNF przy pomocy kampanii społecznych „Zanim” czy „Inwestuj świadomie”. Z badań wynika bowiem, iż ponad połowa Polaków ma nikły poziom wiedzy na temat form lokowania kapitału i funduszy inwestycyjnych.

Skromny stan wiedzy Polaków potwierdzają oficjalne badania. Z raportu UOKiK[1] „Inwestycje Polaków” przeprowadzonym przez Kantar pod koniec 2018 roku jasno wynika, że choć 40 proc. z nas wie co to są fundusze inwestycyjne, to jedynie co czwarty z tej liczby rozumie czym się one zajmują. Nieco bardziej uniwersalne wnioski, oparte na szerokim przekroju społeczeństwa, wysnuwa analiza GPW. Badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”[2] przeprowadzone w lutym i marcu bieżącego roku na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW wskazuje, że jedynie 12 proc. Polaków określa swój poziom wiedzy finansowej na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Jednocześnie 49 proc. ankietowanych uważa, że ich orientacja w temacie finansów jest mała lub bardzo mała. Generalny wniosek badania, który reprezentuje aż 97 proc. dorosłych Polaków, wskazuje na konieczność organizacji obowiązkowej edukacji finansowej.

Z powyższych przyczyn, ale też własnych obserwacji i doświadczeń, zarządzający Mercaton ASI mocno angażują się w działania edukacyjne, które obok działalności inwestycyjnej, stanowią kluczowy aspekt aktywności Funduszu. Jego eksperci swoją misję edukacyjną realizują m.in. poprzez cykl szkoleń i publikacji kierowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Tematyka dotyczy zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.

W zgodzie ze wspomnianymi ideami Tomasz Nietubyć, główny inwestor Mercaton ASI zaangażował się w szereg projektów mających formę rozmów i szkoleń wideo traktujących o tematyce inwestycyjnej i możliwych kierunkach lokowania kapitału. Ponadto na stronie Funduszu powstała specjalna zakładka Strefa Edukacji, gdzie zarejestrowani inwestorzy otrzymają dodatkowe, ekskluzywne treści.

Mercaton ASI działa w oparciu o środki prywatne, toteż zależy nam na zaangażowaniu inwestora możliwie najbardziej profesjonalnego i świadomego meandrów rynku kapitałowego. Inwestowanie w projekty kategorii impact investing spełniające kryterium społecznego oddziaływania wymaga od nas, jak również naszych partnerów, pełnego zaangażowania wspartego wzajemnym zrozumieniem, kluczowego dla koncepcji inwestycji długoterminowych – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.

W ramach działań edukacyjnych Funduszu podejmowane były już takie tematy, jak np. impact investing, o którym Tomasz Nietubyć rozmawiał z Adrianem Gorzyckim w cyklu publikacji na kanale Przygody Przedsiębiorców. Tajniki skutecznego inwestowania zostały omówione m.in. w kanałach prowadzonych przez Jarosława Kuźniara. Świat inwestycji na rynku niepublicznym ze specjalnym uwzględnieniem rynków, które mają wpływ na społeczeństwo prezentuje natomiast cykl rozmów prowadzonych na kanale Macieja Gnyszki. Tematykę związaną z zaangażowanym inwestowaniem, potencjałem inwestycyjnym poszczególnych branż czy funkcjonowaniem Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej, Mercaton ASI regularnie porusza także w organizowanych przez siebie webinarach.

***

Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/


[1] UOKiK, raport „Inwestycje Polaków”
https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=23748

[2] Warszawski Instytut Bankowości, Fundacja GPW, badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”

https://www.gpw.pl/pub/GPW/pdf/Poziom_wiedzy_finansowej_Polakow.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.