Komunikaty PR

Mercaton ASI stawia na edukację inwestorów

2021-06-24  |  06:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Fundusz Mercaton ASI zaangażował się w działania mające na celu podnoszenie wiedzy na temat rynku kapitałowego i wzrost świadomości inwestycyjnej. Fundusz wpisuje się tym samym w trend profesjonalizacji inwestorów, realizowany już choćby przez KNF przy pomocy kampanii społecznych „Zanim” czy „Inwestuj świadomie”. Z badań wynika bowiem, iż ponad połowa Polaków ma nikły poziom wiedzy na temat form lokowania kapitału i funduszy inwestycyjnych.

Skromny stan wiedzy Polaków potwierdzają oficjalne badania. Z raportu UOKiK[1] „Inwestycje Polaków” przeprowadzonym przez Kantar pod koniec 2018 roku jasno wynika, że choć 40 proc. z nas wie co to są fundusze inwestycyjne, to jedynie co czwarty z tej liczby rozumie czym się one zajmują. Nieco bardziej uniwersalne wnioski, oparte na szerokim przekroju społeczeństwa, wysnuwa analiza GPW. Badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”[2] przeprowadzone w lutym i marcu bieżącego roku na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW wskazuje, że jedynie 12 proc. Polaków określa swój poziom wiedzy finansowej na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Jednocześnie 49 proc. ankietowanych uważa, że ich orientacja w temacie finansów jest mała lub bardzo mała. Generalny wniosek badania, który reprezentuje aż 97 proc. dorosłych Polaków, wskazuje na konieczność organizacji obowiązkowej edukacji finansowej.

Z powyższych przyczyn, ale też własnych obserwacji i doświadczeń, zarządzający Mercaton ASI mocno angażują się w działania edukacyjne, które obok działalności inwestycyjnej, stanowią kluczowy aspekt aktywności Funduszu. Jego eksperci swoją misję edukacyjną realizują m.in. poprzez cykl szkoleń i publikacji kierowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Tematyka dotyczy zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.

W zgodzie ze wspomnianymi ideami Tomasz Nietubyć, główny inwestor Mercaton ASI zaangażował się w szereg projektów mających formę rozmów i szkoleń wideo traktujących o tematyce inwestycyjnej i możliwych kierunkach lokowania kapitału. Ponadto na stronie Funduszu powstała specjalna zakładka Strefa Edukacji, gdzie zarejestrowani inwestorzy otrzymają dodatkowe, ekskluzywne treści.

Mercaton ASI działa w oparciu o środki prywatne, toteż zależy nam na zaangażowaniu inwestora możliwie najbardziej profesjonalnego i świadomego meandrów rynku kapitałowego. Inwestowanie w projekty kategorii impact investing spełniające kryterium społecznego oddziaływania wymaga od nas, jak również naszych partnerów, pełnego zaangażowania wspartego wzajemnym zrozumieniem, kluczowego dla koncepcji inwestycji długoterminowych – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.

W ramach działań edukacyjnych Funduszu podejmowane były już takie tematy, jak np. impact investing, o którym Tomasz Nietubyć rozmawiał z Adrianem Gorzyckim w cyklu publikacji na kanale Przygody Przedsiębiorców. Tajniki skutecznego inwestowania zostały omówione m.in. w kanałach prowadzonych przez Jarosława Kuźniara. Świat inwestycji na rynku niepublicznym ze specjalnym uwzględnieniem rynków, które mają wpływ na społeczeństwo prezentuje natomiast cykl rozmów prowadzonych na kanale Macieja Gnyszki. Tematykę związaną z zaangażowanym inwestowaniem, potencjałem inwestycyjnym poszczególnych branż czy funkcjonowaniem Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej, Mercaton ASI regularnie porusza także w organizowanych przez siebie webinarach.

***

Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/


[1] UOKiK, raport „Inwestycje Polaków”
https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=23748

[2] Warszawski Instytut Bankowości, Fundacja GPW, badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”

https://www.gpw.pl/pub/GPW/pdf/Poziom_wiedzy_finansowej_Polakow.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.