Mercaton ASI zaprasza inwestorów. Oferuje edukację i niebanalne projekty
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Fundusz Mercaton ASI rozpoczyna kolejny etap działania – w ciągu 2 lat zamierza pozyskać kapitał w wysokości 100 mln zł. Inwestorom proponuje zaangażowanie w projekty odpowiadające na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujące potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Wartością dodaną jest działalność edukacyjna Funduszu, opierająca się na profesjonalnych szkoleniach dla inwestorów. Powstały w 2019 roku Mercaton ASI w ubiegłym roku zgromadził ponad 50 inwestorów i rozpoczął pierwsze inwestycje, których łączna wartość to ponad 5 mln zł.
Strategia inwestycyjna oparta o wartości, skoncentrowanie na projektach poprawiających jakość życia, a zarazem wykazujących potencjał do szybkiego wzrostu, profesjonalizm i doświadczenie zespołu zarządzającego – to główne punkty, na których swą ofertę dla inwestorów opiera Mercaton ASI. Zarządzany przez Tomasza Nietubycia i Pawła Obarę Fundusz skupia się przede wszystkim na obszarach takich jak recycling i gaming, ale także FMCG oraz nowoczesnych systemach wsparcia przemysłu. Obok działalności inwestycyjnej, kluczową dla Mercaton ASI kwestią jest misja edukacyjna. Eksperci Funduszu będą ją realizowali poprzez cykl szkoleń i publikacji adresowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Ich tematyka będzie dotyczyła zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.
Ekspercki zespół i zweryfikowani inwestorzy
Zespół zarządzający Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy z wieloletnim stażem. Będący lead inwestorem Tomasz Nietubyć z sukcesem przeprowadził finansowanie takich marek, jak m.in.: Prodigo, Etno Cafe, Doctor Brew, MouseTrap Games czy Ciasto i Farsz, pozyskując z rynku kapitałowego ponad 500 mln złotych. Drugi członek zarządu – Paweł Obara doświadczenie zdobył w globalnych instytucjach finansowych (m.in. Swiss Re, HSBC, J. Safra Sarasin) oraz wdrażając ponad 20 procesów restrukturyzacyjnych, fuzji i przejęć spółek portfelowych w funduszach private equity oraz private debt. W radzie nadzorczej Funduszu zasiedli: Remigiusz Stanisławek, Tomasz Ciosek i Maciej Gnyszka. Zespół uzupełniają specjaliści w zakresie relacji inwestorskich, a także eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania inwestycyjnego Funduszu.
– Zwracamy się do inwestorów, dla których istotne są nie tylko zyski, ale też wywieranie pozytywnego wpływu na świat, w którym żyjemy. Nasza strategia łączy podejście merkantylne z założeniami impact investingu, a inwestycje skupiają się na projektach pożytecznych społecznie i środowiskowo. Stawiamy na profesjonalnych, zweryfikowanych inwestorów. Progiem wejścia jest kwota 50 tys. zł. Jako jedyny fundusz dajemy możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Średni czas trwania inwestycji określamy na 5 lat, z możliwością przedłużenia do lat 7. Za cel stawiamy sobie, by w okresie tym doprowadzić do podwojenia kapitału inwestorów – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.
Potencjał impact investingu
Koncepcja wywierania pozytywnego wpływu poprzez działalność inwestycyjną znana jest już od lat. Na świecie trend ten rozwija się coraz szybciej, w Polsce jeszcze raczkuje. Potencjał inwestowania zaangażowanego społecznie jest jednak ogromny. Według The Global Impact Investing Network (GIIN), która jest największą na świecie instytucją zrzeszającą fundusze impact investment, w 2019 roku światowy rynek impact investingu był wart ponad 500 mld dolarów. W roku 2020 szacunki mówiły już o wartości 715 mld dolarów[1]. Impact investing to dla inwestorów z jednej strony wyraz zaangażowania w poprawę sytuacji na świecie, z drugiej – dywersyfikacja portfela i szansa na niemałe zyski.
– Jeżeli chodzi o podejście Mercaton ASI to w doborze projektów kierujemy się kryterium społecznego oddziaływania, lecz równie mocno perspektywami długoterminowymi oraz potencjałem stopy zwrotu. Skupiamy się na obszarach, w których mamy największe doświadczenie i w których widzimy największy potencjał. Recycling jest branżą potrzebną społecznie, ale też dużą niszą inwestycyjną, z racji tego, że większość odpadów specyficznych nie posiada technologii przetwarzania. Gaming to z kolei jedna z najszybciej rozwijających się branż, a rynek gier – zarówno tych komputerowych, jak i planszowych – ma charakter globalny – mówi Paweł Obara, członek zarządu Mercaton ASI.
Fundusz działa w oparciu o środki prywatne, co pozwala na sprawny proces inwestycyjny i zapewnia dużą elastyczność w realizacji projektów. Mercaton ASI zaprasza do współpracy inwestorów których zweryfikuje jako profesjonalnych na bazie ankiet wypełnianych na etapie wejścia inwestycyjnego. Dlatego oprócz wkładu finansowego wymagane jest spełnianie określonych warunków formalnych.
Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.