Komunikaty PR

Mercaton ASI zaprasza inwestorów. Oferuje edukację i niebanalne projekty

2021-03-10  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Fundusz Mercaton ASI rozpoczyna kolejny etap działania – w ciągu 2 lat zamierza pozyskać kapitał w wysokości 100 mln zł. Inwestorom proponuje zaangażowanie w projekty odpowiadające na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujące potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Wartością dodaną jest działalność edukacyjna Funduszu, opierająca się na profesjonalnych szkoleniach dla inwestorów. Powstały w 2019 roku Mercaton ASI w ubiegłym roku zgromadził ponad 50 inwestorów i rozpoczął pierwsze inwestycje, których łączna wartość to ponad 5 mln zł. 

Strategia inwestycyjna oparta o wartości, skoncentrowanie na projektach poprawiających jakość życia, a zarazem wykazujących potencjał do szybkiego wzrostu, profesjonalizm i doświadczenie zespołu zarządzającego – to główne punkty, na których swą ofertę dla inwestorów opiera Mercaton ASI. Zarządzany przez Tomasza Nietubycia i Pawła Obarę Fundusz skupia się przede wszystkim na obszarach takich jak recycling i gaming, ale także FMCG oraz nowoczesnych systemach wsparcia przemysłu. Obok działalności inwestycyjnej, kluczową dla Mercaton ASI kwestią jest misja edukacyjna. Eksperci Funduszu będą ją realizowali poprzez cykl szkoleń i publikacji adresowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Ich tematyka będzie dotyczyła zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.

Ekspercki zespół i zweryfikowani inwestorzy

Zespół zarządzający Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy z wieloletnim stażem. Będący lead inwestorem Tomasz Nietubyć z sukcesem przeprowadził finansowanie takich marek, jak m.in.: Prodigo, Etno Cafe, Doctor Brew, MouseTrap Games czy Ciasto i Farsz, pozyskując z rynku kapitałowego ponad 500 mln złotych. Drugi członek zarządu – Paweł Obara doświadczenie zdobył w globalnych instytucjach finansowych (m.in. Swiss Re, HSBC, J. Safra Sarasin) oraz wdrażając ponad 20 procesów restrukturyzacyjnych, fuzji i przejęć spółek portfelowych w funduszach private equity oraz private debt. W radzie nadzorczej Funduszu zasiedli: Remigiusz Stanisławek, Tomasz Ciosek i Maciej Gnyszka. Zespół uzupełniają specjaliści w zakresie relacji inwestorskich, a także eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania inwestycyjnego Funduszu.

Zwracamy się do inwestorów, dla których istotne są nie tylko zyski, ale też wywieranie pozytywnego wpływu na świat, w którym żyjemy. Nasza strategia łączy podejście merkantylne z założeniami impact investingu, a inwestycje skupiają się na projektach pożytecznych społecznie i środowiskowo. Stawiamy na profesjonalnych, zweryfikowanych inwestorów. Progiem wejścia jest kwota 50 tys. zł. Jako jedyny fundusz dajemy możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Średni czas trwania inwestycji określamy na 5 lat, z możliwością przedłużenia do lat 7. Za cel stawiamy sobie, by w okresie tym doprowadzić do podwojenia kapitału inwestorów – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.

Potencjał impact investingu

Koncepcja wywierania pozytywnego wpływu poprzez działalność inwestycyjną znana jest już od lat. Na świecie trend ten rozwija się coraz szybciej, w Polsce jeszcze raczkuje. Potencjał inwestowania zaangażowanego społecznie jest jednak ogromny. Według The Global Impact Investing Network (GIIN), która jest największą na świecie instytucją zrzeszającą fundusze impact investment, w 2019 roku światowy rynek impact investingu był wart ponad 500 mld dolarów. W roku 2020 szacunki mówiły już o wartości 715 mld dolarów[1]. Impact investing to dla inwestorów z jednej strony wyraz zaangażowania w poprawę sytuacji na świecie, z drugiej – dywersyfikacja portfela i szansa na niemałe zyski. 

Jeżeli chodzi o podejście Mercaton ASI to w doborze projektów kierujemy się kryterium społecznego oddziaływania, lecz równie mocno perspektywami długoterminowymi oraz potencjałem stopy zwrotu. Skupiamy się na obszarach, w których mamy największe doświadczenie i w których widzimy największy potencjał. Recycling jest branżą potrzebną społecznie, ale też dużą niszą inwestycyjną, z racji tego, że większość odpadów specyficznych nie posiada technologii przetwarzania. Gaming to z kolei jedna z najszybciej rozwijających się branż, a rynek gier – zarówno tych komputerowych, jak i planszowych – ma charakter globalny – mówi Paweł Obara, członek zarządu Mercaton ASI.

Fundusz działa w oparciu o środki prywatne, co pozwala na sprawny proces inwestycyjny i zapewnia dużą elastyczność w realizacji projektów. Mercaton ASI zaprasza do współpracy inwestorów których zweryfikuje jako profesjonalnych na bazie ankiet wypełnianych na etapie wejścia inwestycyjnego. Dlatego oprócz wkładu finansowego wymagane jest spełnianie określonych warunków formalnych.


Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.