Komunikaty PR

MUSCAT rusza po finansowanie społecznościowe

2023-08-31  |  12:25
Do pobrania MUSCAT ( 0.03 MB )

4MOSA S.A., właściciel marki MUSCAT, zapowiada dalszą ekspansję na rynku optycznym. W tym celu spółka podjęła decyzję o przystąpieniu do emisji crowdinvestingowej, aby móc rozwijać sieć salonów sprzedaży i jeszcze bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby klientów. Prowadzona kampania crowdfundingowa ma wesprzeć firmę w dalszym rozwoju.  

 

Wartość segmentu optycznego stale rośnie, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Rynek ten wart jest obecnie w naszym kraju już 5 miliardów złotych1. Rozwój ten nie powinien dziwić, ponieważ coraz więcej osób ma problemy ze wzrokiem - dotyczy to już ponad 72 proc. Polaków2. Według ekspertów Statista.com3, przychody na rynku okularów w 2023 roku wyniosą 141,50 miliardów dolarów, zaś branża będzie rosnąć o 4,37 proc r/r w latach 2023-2027. Do 2031 roku zakładany jest wzrost wartości tego segmentu rynku do 320 mld dolarów

 

Dynamiczny rozwój MUSCAT 

Dawid Winter i Paweł Porucznik, właściciele założonej w 2015 roku marki MUSCAT, sprzedali już ponad 165 000 okularów. Firma posiada własny sklep internetowy, a także 12 stacjonarnych butików w Polsce i jeden w czeskiej Pradze. MUSCAT stawia na kompleksowość usług. Stale rozwija swoją działalność i powiększa portfolio, dostarczając klientom szeroki wybór produktów. W sprzedaży dostępne są okulary damskie, męskie i dziecięce, a także okulary przeciwsłoneczne oraz akcesoria. W ofercie znajduje się także szereg usług, m.in. badanie wzroku, serwis okularów, wsparcie w doborze soczewek kontaktowych online czy możliwość zakupu okularów na raty.  

 

Kompleksowość oferty to jeden z naszych głównych atutów. Klienci doceniają to, jaką oszczędność czasu im oferujemy poprzez zapewnienie pełnej opieki optycznej w naszych salonach. Naszym priorytetem jest obecność na każdym etapie procesu decyzyjnego i zakupowego – od kompetentnej obsługi klienta, rzetelnych badania wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru produktu, aż po wszelkie wsparcie posprzedażowe” - mówi Paweł Porucznik, founder marki MUSCAT. 

Finansowanie spółki 4MOSA S.A. i zapowiadany start emisji 

 

Od 2015 roku spółkę wspiera fundusz seedowy. Poza pierwszymi 200 000 euro pozyskanymi w ten sposób cały rozwój firmy był finansowany z działalności operacyjnej oraz pożyczek. Zapowiadając start kampanii crowdfundingowej, marka dodaje kolejne źródło finansowania i otwiera swoim klientom oraz osobom wspierającym spółkę możliwość inwestycji w MUSCAT.  

 

„Naszym głównym celem jest jeszcze bliższy kontakt z klientami, stąd decyzja o crowdfundingu. Zależy nam na tym, by użytkownicy korzystający z produktów i usług MUSCAT byli jednocześnie ambasadorami naszej marki. Pragniemy zainteresować naszą działalnością szersze grono inwestorów i pokazać im potencjał branży optycznej, uświadamiając, jak istotną rolę pełni ona w życiu milionów ludzi” – mówi Dawid Winter, founder marki MUSCAT. 

 

 

Rozwój marki 

W 2020 roku, mimo trwającej pandemii COVID-19, marce udało się otworzyć 3 nowe butiki MUSCAT. W tym czasie zoptymalizowano także proces zarządzania firmą oraz wprowadzono automatyczną obsługę w sklepie internetowym. Niedługo później, w 2021 roku, MUSCAT otworzył własne laboratorium, które pozwoliło na wewnętrzny montaż soczewek, a tym samym obniżenie ponoszonych przez spółkę kosztów. Uzupełniono także ofertę o usługę badania wzroku w butikach MUSCAT. Dzięki tym działaniom spółka usprawniła proces zakupowy, co zostało zauważone poprzez zwiększony ruch na stronie internetowej marki.  

 

W 2022 roku spółka zoptymalizowała koszty stałe, a także procesy logistyczne, produkcyjne oraz sprzedażowe. W listopadzie 2022 roku 4MOSA S.A. osiągnęła rekordowy wynik finansowy. Spółka rozpoczęła współpracę z nowymi fabrykami, a także znacząco zautomatyzowała proces realizacji zamówień. Oferta produktowa MUSCAT jest stale rozszerzana tak, aby klienci mieli dostęp do jak najszerszego asortymentu, uwzględniającego najnowsze trendy, jak i potrzeby klientów. 

 

W 2022 roku spółka 4MOSA S.A. zanotowała blisko 21 mln zł przychodu, przy wzroście w latach 2020-2021 na poziomie 28,5% rocznie. 

 

Więcej informacji o kampanii na stronie Crowdway.pl. 

_______________________________ 

O Crowdway.pl: 

Crowdway.pl to największa w Polsce platforma crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma 54 zbiórki realizowane przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 100 mln zł. Crowdway.pl jest dwukrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Więcej na: www.crowdway.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.