Komunikaty PR

MUSCAT rusza po finansowanie społecznościowe

2023-08-31  |  12:25
Do pobrania MUSCAT ( 0.03 MB )

4MOSA S.A., właściciel marki MUSCAT, zapowiada dalszą ekspansję na rynku optycznym. W tym celu spółka podjęła decyzję o przystąpieniu do emisji crowdinvestingowej, aby móc rozwijać sieć salonów sprzedaży i jeszcze bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby klientów. Prowadzona kampania crowdfundingowa ma wesprzeć firmę w dalszym rozwoju.  

 

Wartość segmentu optycznego stale rośnie, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Rynek ten wart jest obecnie w naszym kraju już 5 miliardów złotych1. Rozwój ten nie powinien dziwić, ponieważ coraz więcej osób ma problemy ze wzrokiem - dotyczy to już ponad 72 proc. Polaków2. Według ekspertów Statista.com3, przychody na rynku okularów w 2023 roku wyniosą 141,50 miliardów dolarów, zaś branża będzie rosnąć o 4,37 proc r/r w latach 2023-2027. Do 2031 roku zakładany jest wzrost wartości tego segmentu rynku do 320 mld dolarów

 

Dynamiczny rozwój MUSCAT 

Dawid Winter i Paweł Porucznik, właściciele założonej w 2015 roku marki MUSCAT, sprzedali już ponad 165 000 okularów. Firma posiada własny sklep internetowy, a także 12 stacjonarnych butików w Polsce i jeden w czeskiej Pradze. MUSCAT stawia na kompleksowość usług. Stale rozwija swoją działalność i powiększa portfolio, dostarczając klientom szeroki wybór produktów. W sprzedaży dostępne są okulary damskie, męskie i dziecięce, a także okulary przeciwsłoneczne oraz akcesoria. W ofercie znajduje się także szereg usług, m.in. badanie wzroku, serwis okularów, wsparcie w doborze soczewek kontaktowych online czy możliwość zakupu okularów na raty.  

 

Kompleksowość oferty to jeden z naszych głównych atutów. Klienci doceniają to, jaką oszczędność czasu im oferujemy poprzez zapewnienie pełnej opieki optycznej w naszych salonach. Naszym priorytetem jest obecność na każdym etapie procesu decyzyjnego i zakupowego – od kompetentnej obsługi klienta, rzetelnych badania wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru produktu, aż po wszelkie wsparcie posprzedażowe” - mówi Paweł Porucznik, founder marki MUSCAT. 

Finansowanie spółki 4MOSA S.A. i zapowiadany start emisji 

 

Od 2015 roku spółkę wspiera fundusz seedowy. Poza pierwszymi 200 000 euro pozyskanymi w ten sposób cały rozwój firmy był finansowany z działalności operacyjnej oraz pożyczek. Zapowiadając start kampanii crowdfundingowej, marka dodaje kolejne źródło finansowania i otwiera swoim klientom oraz osobom wspierającym spółkę możliwość inwestycji w MUSCAT.  

 

„Naszym głównym celem jest jeszcze bliższy kontakt z klientami, stąd decyzja o crowdfundingu. Zależy nam na tym, by użytkownicy korzystający z produktów i usług MUSCAT byli jednocześnie ambasadorami naszej marki. Pragniemy zainteresować naszą działalnością szersze grono inwestorów i pokazać im potencjał branży optycznej, uświadamiając, jak istotną rolę pełni ona w życiu milionów ludzi” – mówi Dawid Winter, founder marki MUSCAT. 

 

 

Rozwój marki 

W 2020 roku, mimo trwającej pandemii COVID-19, marce udało się otworzyć 3 nowe butiki MUSCAT. W tym czasie zoptymalizowano także proces zarządzania firmą oraz wprowadzono automatyczną obsługę w sklepie internetowym. Niedługo później, w 2021 roku, MUSCAT otworzył własne laboratorium, które pozwoliło na wewnętrzny montaż soczewek, a tym samym obniżenie ponoszonych przez spółkę kosztów. Uzupełniono także ofertę o usługę badania wzroku w butikach MUSCAT. Dzięki tym działaniom spółka usprawniła proces zakupowy, co zostało zauważone poprzez zwiększony ruch na stronie internetowej marki.  

 

W 2022 roku spółka zoptymalizowała koszty stałe, a także procesy logistyczne, produkcyjne oraz sprzedażowe. W listopadzie 2022 roku 4MOSA S.A. osiągnęła rekordowy wynik finansowy. Spółka rozpoczęła współpracę z nowymi fabrykami, a także znacząco zautomatyzowała proces realizacji zamówień. Oferta produktowa MUSCAT jest stale rozszerzana tak, aby klienci mieli dostęp do jak najszerszego asortymentu, uwzględniającego najnowsze trendy, jak i potrzeby klientów. 

 

W 2022 roku spółka 4MOSA S.A. zanotowała blisko 21 mln zł przychodu, przy wzroście w latach 2020-2021 na poziomie 28,5% rocznie. 

 

Więcej informacji o kampanii na stronie Crowdway.pl. 

_______________________________ 

O Crowdway.pl: 

Crowdway.pl to największa w Polsce platforma crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma 54 zbiórki realizowane przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 100 mln zł. Crowdway.pl jest dwukrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Więcej na: www.crowdway.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe
2024-07-04 | 17:30

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG),
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.