Komunikaty PR

MUSCAT rusza po finansowanie społecznościowe

2023-08-31  |  12:25
Do pobrania MUSCAT ( 0.03 MB )

4MOSA S.A., właściciel marki MUSCAT, zapowiada dalszą ekspansję na rynku optycznym. W tym celu spółka podjęła decyzję o przystąpieniu do emisji crowdinvestingowej, aby móc rozwijać sieć salonów sprzedaży i jeszcze bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby klientów. Prowadzona kampania crowdfundingowa ma wesprzeć firmę w dalszym rozwoju.  

 

Wartość segmentu optycznego stale rośnie, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Rynek ten wart jest obecnie w naszym kraju już 5 miliardów złotych1. Rozwój ten nie powinien dziwić, ponieważ coraz więcej osób ma problemy ze wzrokiem - dotyczy to już ponad 72 proc. Polaków2. Według ekspertów Statista.com3, przychody na rynku okularów w 2023 roku wyniosą 141,50 miliardów dolarów, zaś branża będzie rosnąć o 4,37 proc r/r w latach 2023-2027. Do 2031 roku zakładany jest wzrost wartości tego segmentu rynku do 320 mld dolarów

 

Dynamiczny rozwój MUSCAT 

Dawid Winter i Paweł Porucznik, właściciele założonej w 2015 roku marki MUSCAT, sprzedali już ponad 165 000 okularów. Firma posiada własny sklep internetowy, a także 12 stacjonarnych butików w Polsce i jeden w czeskiej Pradze. MUSCAT stawia na kompleksowość usług. Stale rozwija swoją działalność i powiększa portfolio, dostarczając klientom szeroki wybór produktów. W sprzedaży dostępne są okulary damskie, męskie i dziecięce, a także okulary przeciwsłoneczne oraz akcesoria. W ofercie znajduje się także szereg usług, m.in. badanie wzroku, serwis okularów, wsparcie w doborze soczewek kontaktowych online czy możliwość zakupu okularów na raty.  

 

Kompleksowość oferty to jeden z naszych głównych atutów. Klienci doceniają to, jaką oszczędność czasu im oferujemy poprzez zapewnienie pełnej opieki optycznej w naszych salonach. Naszym priorytetem jest obecność na każdym etapie procesu decyzyjnego i zakupowego – od kompetentnej obsługi klienta, rzetelnych badania wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru produktu, aż po wszelkie wsparcie posprzedażowe” - mówi Paweł Porucznik, founder marki MUSCAT. 

Finansowanie spółki 4MOSA S.A. i zapowiadany start emisji 

 

Od 2015 roku spółkę wspiera fundusz seedowy. Poza pierwszymi 200 000 euro pozyskanymi w ten sposób cały rozwój firmy był finansowany z działalności operacyjnej oraz pożyczek. Zapowiadając start kampanii crowdfundingowej, marka dodaje kolejne źródło finansowania i otwiera swoim klientom oraz osobom wspierającym spółkę możliwość inwestycji w MUSCAT.  

 

„Naszym głównym celem jest jeszcze bliższy kontakt z klientami, stąd decyzja o crowdfundingu. Zależy nam na tym, by użytkownicy korzystający z produktów i usług MUSCAT byli jednocześnie ambasadorami naszej marki. Pragniemy zainteresować naszą działalnością szersze grono inwestorów i pokazać im potencjał branży optycznej, uświadamiając, jak istotną rolę pełni ona w życiu milionów ludzi” – mówi Dawid Winter, founder marki MUSCAT. 

 

 

Rozwój marki 

W 2020 roku, mimo trwającej pandemii COVID-19, marce udało się otworzyć 3 nowe butiki MUSCAT. W tym czasie zoptymalizowano także proces zarządzania firmą oraz wprowadzono automatyczną obsługę w sklepie internetowym. Niedługo później, w 2021 roku, MUSCAT otworzył własne laboratorium, które pozwoliło na wewnętrzny montaż soczewek, a tym samym obniżenie ponoszonych przez spółkę kosztów. Uzupełniono także ofertę o usługę badania wzroku w butikach MUSCAT. Dzięki tym działaniom spółka usprawniła proces zakupowy, co zostało zauważone poprzez zwiększony ruch na stronie internetowej marki.  

 

W 2022 roku spółka zoptymalizowała koszty stałe, a także procesy logistyczne, produkcyjne oraz sprzedażowe. W listopadzie 2022 roku 4MOSA S.A. osiągnęła rekordowy wynik finansowy. Spółka rozpoczęła współpracę z nowymi fabrykami, a także znacząco zautomatyzowała proces realizacji zamówień. Oferta produktowa MUSCAT jest stale rozszerzana tak, aby klienci mieli dostęp do jak najszerszego asortymentu, uwzględniającego najnowsze trendy, jak i potrzeby klientów. 

 

W 2022 roku spółka 4MOSA S.A. zanotowała blisko 21 mln zł przychodu, przy wzroście w latach 2020-2021 na poziomie 28,5% rocznie. 

 

Więcej informacji o kampanii na stronie Crowdway.pl. 

_______________________________ 

O Crowdway.pl: 

Crowdway.pl to największa w Polsce platforma crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma 54 zbiórki realizowane przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 100 mln zł. Crowdway.pl jest dwukrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Więcej na: www.crowdway.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.