MUSCAT rusza po finansowanie społecznościowe
4MOSA S.A., właściciel marki MUSCAT, zapowiada dalszą ekspansję na rynku optycznym. W tym celu spółka podjęła decyzję o przystąpieniu do emisji crowdinvestingowej, aby móc rozwijać sieć salonów sprzedaży i jeszcze bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby klientów. Prowadzona kampania crowdfundingowa ma wesprzeć firmę w dalszym rozwoju.
Wartość segmentu optycznego stale rośnie, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Rynek ten wart jest obecnie w naszym kraju już 5 miliardów złotych1. Rozwój ten nie powinien dziwić, ponieważ coraz więcej osób ma problemy ze wzrokiem - dotyczy to już ponad 72 proc. Polaków2. Według ekspertów Statista.com3, przychody na rynku okularów w 2023 roku wyniosą 141,50 miliardów dolarów, zaś branża będzie rosnąć o 4,37 proc r/r w latach 2023-2027. Do 2031 roku zakładany jest wzrost wartości tego segmentu rynku do 320 mld dolarów.
Dynamiczny rozwój MUSCAT
Dawid Winter i Paweł Porucznik, właściciele założonej w 2015 roku marki MUSCAT, sprzedali już ponad 165 000 okularów. Firma posiada własny sklep internetowy, a także 12 stacjonarnych butików w Polsce i jeden w czeskiej Pradze. MUSCAT stawia na kompleksowość usług. Stale rozwija swoją działalność i powiększa portfolio, dostarczając klientom szeroki wybór produktów. W sprzedaży dostępne są okulary damskie, męskie i dziecięce, a także okulary przeciwsłoneczne oraz akcesoria. W ofercie znajduje się także szereg usług, m.in. badanie wzroku, serwis okularów, wsparcie w doborze soczewek kontaktowych online czy możliwość zakupu okularów na raty.
“Kompleksowość oferty to jeden z naszych głównych atutów. Klienci doceniają to, jaką oszczędność czasu im oferujemy poprzez zapewnienie pełnej opieki optycznej w naszych salonach. Naszym priorytetem jest obecność na każdym etapie procesu decyzyjnego i zakupowego – od kompetentnej obsługi klienta, rzetelnych badania wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru produktu, aż po wszelkie wsparcie posprzedażowe” - mówi Paweł Porucznik, founder marki MUSCAT.
Finansowanie spółki 4MOSA S.A. i zapowiadany start emisji
Od 2015 roku spółkę wspiera fundusz seedowy. Poza pierwszymi 200 000 euro pozyskanymi w ten sposób cały rozwój firmy był finansowany z działalności operacyjnej oraz pożyczek. Zapowiadając start kampanii crowdfundingowej, marka dodaje kolejne źródło finansowania i otwiera swoim klientom oraz osobom wspierającym spółkę możliwość inwestycji w MUSCAT.
„Naszym głównym celem jest jeszcze bliższy kontakt z klientami, stąd decyzja o crowdfundingu. Zależy nam na tym, by użytkownicy korzystający z produktów i usług MUSCAT byli jednocześnie ambasadorami naszej marki. Pragniemy zainteresować naszą działalnością szersze grono inwestorów i pokazać im potencjał branży optycznej, uświadamiając, jak istotną rolę pełni ona w życiu milionów ludzi” – mówi Dawid Winter, founder marki MUSCAT.
Rozwój marki
W 2020 roku, mimo trwającej pandemii COVID-19, marce udało się otworzyć 3 nowe butiki MUSCAT. W tym czasie zoptymalizowano także proces zarządzania firmą oraz wprowadzono automatyczną obsługę w sklepie internetowym. Niedługo później, w 2021 roku, MUSCAT otworzył własne laboratorium, które pozwoliło na wewnętrzny montaż soczewek, a tym samym obniżenie ponoszonych przez spółkę kosztów. Uzupełniono także ofertę o usługę badania wzroku w butikach MUSCAT. Dzięki tym działaniom spółka usprawniła proces zakupowy, co zostało zauważone poprzez zwiększony ruch na stronie internetowej marki.
W 2022 roku spółka zoptymalizowała koszty stałe, a także procesy logistyczne, produkcyjne oraz sprzedażowe. W listopadzie 2022 roku 4MOSA S.A. osiągnęła rekordowy wynik finansowy. Spółka rozpoczęła współpracę z nowymi fabrykami, a także znacząco zautomatyzowała proces realizacji zamówień. Oferta produktowa MUSCAT jest stale rozszerzana tak, aby klienci mieli dostęp do jak najszerszego asortymentu, uwzględniającego najnowsze trendy, jak i potrzeby klientów.
W 2022 roku spółka 4MOSA S.A. zanotowała blisko 21 mln zł przychodu, przy wzroście w latach 2020-2021 na poziomie 28,5% rocznie.
Więcej informacji o kampanii na stronie Crowdway.pl.
_______________________________
O Crowdway.pl:
Crowdway.pl to największa w Polsce platforma crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma 54 zbiórki realizowane przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 100 mln zł. Crowdway.pl jest dwukrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Więcej na: www.crowdway.pl

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.