Najbezpieczniejsze w Polsce rozwiązania płatnicze eService z certyfikatem P2PE
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Lider polskiego rynku płatności elektronicznych eService jako pierwszy polski agent rozliczeniowy spełnił wymagania niezbędne do uzyskania certyfikatu potwierdzającego zgodność dostarczanych rozwiązań płatniczych ze standardem PCI P2PE. Certyfikat wydany przez wiodącego międzynarodowego audytora standardów bezpieczeństwa informacji – Sysnet Global Solutions potwierdza, że rozwiązania płatnicze eService spełniają najwyższe, światowe standardy bezpieczeństwa i skutecznie przeciwdziałają kradzieży danych kartowych przetwarzanych w procesie obsługi transakcji. Dla klientów firmy – sprzedawców i usługodawców korzystających z rozwiązań posiadających certyfikat P2PE, oznacza to m.in. uproszczenie procedur i znaczne oszczędności związane niższymi kosztami zapewnienia bezpieczeństwa, gwarantowanego teraz przez eService.
Rozwiązanie Point-to-Point Encryption (P2PE) ma zastosowanie w procesie akceptacji płatności kartowych. Obejmuje ono terminal POS wraz z zainstalowaną na nim aplikacją płatniczą, procesy autoryzacji transakcji płatniczych oraz wiele zaawansowanych mechanizmów kryptograficznych. W uproszczeniu – istota rozwiązania P2PE polega na tym, że dane karty płatniczej są szyfrowane już w chwili ich odczytu na terminalu, a następnie bezpiecznie przesyłane i deszyfrowane w specjalnym, chronionym środowisku informatycznym agenta rozliczeniowego obsługującego transakcję, czyli eService.
„Zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa to ciągły proces, któremu nieodmiennie przyznajemy najwyższy priorytet. Dzięki temu już dziś możemy zaoferować polskim przedsiębiorcom pierwsze na rynku, certyfikowane rozwiązania P2PE, współpracujące z 16 modelami urządzeń płatniczych dostępnych w ofercie eService. W ten sposób po raz kolejny wyznaczamy na rynku nowy standard jakości usług akceptacji kart płatniczych. Co więcej, wraz z nim dajemy naszym klientom możliwość wymiernego obniżenia kosztów funkcjonowania ich systemów płatniczych, kasowych i vendingowych” – powiedziała Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService.
„W ciągu ośmiu miesięcy wspólnie z eService przebyliśmy długą drogę od czystej tablicy w biurze w Warszawie, aż do uzyskania certyfikacji PCI P2PE. Mieliśmy okazję pracować nad z najbardziej ambitnych projektów rozwiązania, które w pierwszym etapie wdrożenia objęło aż kilkanaście różnych urządzeń płatniczych . Super szybkie tempo pracy, pomimo pandemii i idących za tym ograniczeń związanych z poruszaniem się, było możliwe dlatego, że nad rozwiązaniem pracował zespół najwyższej klasy specjalistów. Cieszę się, że mogliśmy wykorzystać nasze międzynarodowe doświadczenie i wspierać eService przy tym projekcie” – powiedział Krzysztof Olejniczak, VP Cyber Risk Services w Sysnet Global Solutions.
Rozwiązania P2PE certyfikowane w eService dotyczą konkretnych modeli terminali, pinpadów, a także urządzeń płatniczych przeznaczonych dla szybko rozwijających się systemów sklepów i automatów samoobsługowych. Wśród nich jako pierwsze certyfikowane zostało 16 modeli urządzeń Ingenico. Obecnie trwają już prace nad certyfikacją rozwiązania dla marki Verifone.
Szybkie i skuteczne wdrożenie nowych rozwiązań P2PE jest zasługą najwyższej klasy specjalistów IT oraz bezpieczeństwa informatycznego eService. Ich wiedza i kompetencje umożliwiły samodzielne przygotowanie oraz sprawną implementację niezbędnych zabezpieczeń i zmian w systemach informatycznych. Firma nie korzystała w tym celu z usług podmiotów zewnętrznych.
Certyfikat P2PE wystawiany jest przez Radę Standardów Bezpieczeństwa Branży Kart Płatniczych (Payment Card Industry Security Standards Council – PCI SSC). To międzynarodowa organizacja powołana w celu definiowania i rozwijania standardów bezpieczeństwa oraz zasobów niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa płatności na całym świecie. Rada została założona w 2006 roku przez pięć najważniejszych organizacji kartowych: American Express, Discover, JCB International oraz Mastercard i Visa.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.