Komunikaty PR

Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej

2021-05-10  |  12:00
Kontakt

W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach, jak jakość produktów, ich unikalność czy szybka dostawa. W końcu Polacy są najbardziej skłonni dopłacić za to, by towar został im szybko dostarczony[1]. Z tego względu inwestowanie w sprawną i skuteczną dostawę powinno być dla e-sklepów bardzo istotne – tym bardziej biorąc pod uwagę, że klienci tego oczekują. Według najnowszych danych, globalny rynek dostaw realizowanych tego samego dnia (ang. same-day delivery) ma osiągnąć wartość 16 739 mln USD do 2027 roku, rosnąc w tempie 19,5% rocznie[2].

Mimo że 67% e-konsumentów w Polsce uważa, że maksymalny czas wysyłki powinien wynosić od 3 do 5 dni, to połowa badanych przyznaje, że szybka dostawa jest dla nich jednym z najważniejszych czynników. Co więcej, obecnie blisko 4 na 10 osób byłoby skłonnych dopłacić za jej przyspieszenie[3]. Jednak jak pokazują dane, odsetek ten z roku na rok systematycznie maleje[4], co wskazuje, że coraz większa grupa klientów przyzwyczaja się do szybkiej wysyłki i uważa, że możliwość natychmiastowego otrzymania towaru powinna być czymś standardowym.

Chcą dostawy... i to szybkiej

Jak się okazuje, jest to trend ogólnoświatowy - ponad dwie trzecie konsumentów zadeklarowało, że dostępność opcji szybkiej wysyłki zachęciłaby ich do złożenia zamówienia online, a ponad jedna trzecia rzeczywiście zamówiła dostawę tego samego dnia u sprzedawcy internetowego w ciągu ostatnich sześciu miesięcy[5]. W świetle tych faktów nie powinno więc dziwić, że spodziewana wielkość globalnego rynku dostaw tego samego dnia ma osiągnąć 16 739 milionów USD do 2027 roku, rosnąc w tempie 19,5% rocznie[6].

W efekcie, e-sklepy rozwijające swoją działalność w Polsce nie powinny lekceważyć siły dostawy tego samego dnia. Inwestycja w nią może bowiem przynieść spore zyski. Sklepy, które chcą skorzystać z tej szansy, powinny działać szybko. I większość z nich zdaje sobie z tego sprawę, ale nie zawsze dysponują budżetem finansowym na niezbędne inwestycje. W ubiegłym roku tylko 15 proc. firm w Polsce odnotowało poprawę w dostępie do finansowania zewnętrznego, a 2 na 10 zaobserwowało znaczący spadek dostępnych możliwości tego typu[7]. Jednocześnie 6 na 10 polskich firm musiało zrezygnować z inwestycji, które zostały zaplanowane przed pandemią[8].

Zapewnienie szybkiej dostawy jest możliwe dzięki szybkim inwestycjom, które umożliwiają nowoczesne fintechy. Jednym z przykładów jest Lidya – fintech z kapitałem amerykańskim i europejskim, działający m.in. w Polsce i Czechach. Firma ta udowodnia, że pożyczanie pieniędzy powinno być proste i szybkie, bo tylko wtedy może pomóc polskim przedsiębiorcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak np. szybki proces wysyłki. Pozyskiwanie środków od Lidya, podobnie jak procedury w e-sklepach są w pełni cyfrowe, a krótkoterminowy, niezabezpieczony kapitał obrotowy wypłacany jest w ciągu 48 godzin. Pomaga to w utrzymaniu optymalnych zapasów w sklepie internetowym

Jak wdrożyć szybką dostawę w Twoim e-sklepie?

  • Upewnij się, że Twój łańcuch dostaw jest zoptymalizowany. Jeśli przyjrzysz się dokładnie procesom logistycznym, może okazać się, że usprawnienie niektórych kwestii skróci ogólny czas dostawy.
  • Wdrażaj nowe technologie w ramach swojego budżetu. Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą pomóc w optymalizacji łańcucha dostaw i dokładniejszym przewidywaniu czasu dostawy.
  • Pozwól swoim klientom wybierać spośród różnych dostawców. Niektórzy mogą działać szybciej, inni mogą dostarczać przesyłki o nietypowych rozmiarach, a pozostali mogą mieć jeszcze inne unikalne kompetencje.
  • Każdy chętnie śledzi status swojej dostawy. Pamiętaj, aby udostępnić klientom odpowiednie linki, dzięki którym będą mogli sami sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się ich paczka.

Warto pamiętać, że im więcej informacji posiadają klienci, tym bardziej są cierpliwi. Jeśli przedsiębiorcy dojdą do wniosku, że nie są w stanie zaoferować darmowej, szybkiej dostawy, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie na swojej stronie zakładki o opłatach. W takim wypadku, gdy klient zdecyduje się na płatną dostawę, będzie mógł zobaczyć, co składa się na jej całkowity koszt.

Jedno jest pewne – MŚP muszą zacząć działać, jeśli chcą wyprzedzić konkurencję.

 


[1] https://www.postnord.com/siteassets/documents/media/publications/e-commerce-in-europe-2020.pdf

[2] https://www.prnewswire.com/in/news-releases/same-day-delivery-market-size-to-hit-16739-million-by-2027-at-cagr-19-5-says-brandessence-market-research-882998377.html

[3] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[4] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[5] https://www.digitalcommerce360.com/2021/03/16/online-shoppers-demand-same-day-delivery/

[6] https://www.prnewswire.com/in/news-releases/same-day-delivery-market-size-to-hit-16739-million-by-2027-at-cagr-19-5-says-brandessence-market-research-882998377.html

[7] Tygodnik PIE 14/2021

[8] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/03/badanie-ey-rok-z-covid

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.