Komunikaty PR

Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej

2021-05-10  |  12:00
Kontakt

W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach, jak jakość produktów, ich unikalność czy szybka dostawa. W końcu Polacy są najbardziej skłonni dopłacić za to, by towar został im szybko dostarczony[1]. Z tego względu inwestowanie w sprawną i skuteczną dostawę powinno być dla e-sklepów bardzo istotne – tym bardziej biorąc pod uwagę, że klienci tego oczekują. Według najnowszych danych, globalny rynek dostaw realizowanych tego samego dnia (ang. same-day delivery) ma osiągnąć wartość 16 739 mln USD do 2027 roku, rosnąc w tempie 19,5% rocznie[2].

Mimo że 67% e-konsumentów w Polsce uważa, że maksymalny czas wysyłki powinien wynosić od 3 do 5 dni, to połowa badanych przyznaje, że szybka dostawa jest dla nich jednym z najważniejszych czynników. Co więcej, obecnie blisko 4 na 10 osób byłoby skłonnych dopłacić za jej przyspieszenie[3]. Jednak jak pokazują dane, odsetek ten z roku na rok systematycznie maleje[4], co wskazuje, że coraz większa grupa klientów przyzwyczaja się do szybkiej wysyłki i uważa, że możliwość natychmiastowego otrzymania towaru powinna być czymś standardowym.

Chcą dostawy... i to szybkiej

Jak się okazuje, jest to trend ogólnoświatowy - ponad dwie trzecie konsumentów zadeklarowało, że dostępność opcji szybkiej wysyłki zachęciłaby ich do złożenia zamówienia online, a ponad jedna trzecia rzeczywiście zamówiła dostawę tego samego dnia u sprzedawcy internetowego w ciągu ostatnich sześciu miesięcy[5]. W świetle tych faktów nie powinno więc dziwić, że spodziewana wielkość globalnego rynku dostaw tego samego dnia ma osiągnąć 16 739 milionów USD do 2027 roku, rosnąc w tempie 19,5% rocznie[6].

W efekcie, e-sklepy rozwijające swoją działalność w Polsce nie powinny lekceważyć siły dostawy tego samego dnia. Inwestycja w nią może bowiem przynieść spore zyski. Sklepy, które chcą skorzystać z tej szansy, powinny działać szybko. I większość z nich zdaje sobie z tego sprawę, ale nie zawsze dysponują budżetem finansowym na niezbędne inwestycje. W ubiegłym roku tylko 15 proc. firm w Polsce odnotowało poprawę w dostępie do finansowania zewnętrznego, a 2 na 10 zaobserwowało znaczący spadek dostępnych możliwości tego typu[7]. Jednocześnie 6 na 10 polskich firm musiało zrezygnować z inwestycji, które zostały zaplanowane przed pandemią[8].

Zapewnienie szybkiej dostawy jest możliwe dzięki szybkim inwestycjom, które umożliwiają nowoczesne fintechy. Jednym z przykładów jest Lidya – fintech z kapitałem amerykańskim i europejskim, działający m.in. w Polsce i Czechach. Firma ta udowodnia, że pożyczanie pieniędzy powinno być proste i szybkie, bo tylko wtedy może pomóc polskim przedsiębiorcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak np. szybki proces wysyłki. Pozyskiwanie środków od Lidya, podobnie jak procedury w e-sklepach są w pełni cyfrowe, a krótkoterminowy, niezabezpieczony kapitał obrotowy wypłacany jest w ciągu 48 godzin. Pomaga to w utrzymaniu optymalnych zapasów w sklepie internetowym

Jak wdrożyć szybką dostawę w Twoim e-sklepie?

  • Upewnij się, że Twój łańcuch dostaw jest zoptymalizowany. Jeśli przyjrzysz się dokładnie procesom logistycznym, może okazać się, że usprawnienie niektórych kwestii skróci ogólny czas dostawy.
  • Wdrażaj nowe technologie w ramach swojego budżetu. Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą pomóc w optymalizacji łańcucha dostaw i dokładniejszym przewidywaniu czasu dostawy.
  • Pozwól swoim klientom wybierać spośród różnych dostawców. Niektórzy mogą działać szybciej, inni mogą dostarczać przesyłki o nietypowych rozmiarach, a pozostali mogą mieć jeszcze inne unikalne kompetencje.
  • Każdy chętnie śledzi status swojej dostawy. Pamiętaj, aby udostępnić klientom odpowiednie linki, dzięki którym będą mogli sami sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się ich paczka.

Warto pamiętać, że im więcej informacji posiadają klienci, tym bardziej są cierpliwi. Jeśli przedsiębiorcy dojdą do wniosku, że nie są w stanie zaoferować darmowej, szybkiej dostawy, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie na swojej stronie zakładki o opłatach. W takim wypadku, gdy klient zdecyduje się na płatną dostawę, będzie mógł zobaczyć, co składa się na jej całkowity koszt.

Jedno jest pewne – MŚP muszą zacząć działać, jeśli chcą wyprzedzić konkurencję.

 


[1] https://www.postnord.com/siteassets/documents/media/publications/e-commerce-in-europe-2020.pdf

[2] https://www.prnewswire.com/in/news-releases/same-day-delivery-market-size-to-hit-16739-million-by-2027-at-cagr-19-5-says-brandessence-market-research-882998377.html

[3] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[4] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[5] https://www.digitalcommerce360.com/2021/03/16/online-shoppers-demand-same-day-delivery/

[6] https://www.prnewswire.com/in/news-releases/same-day-delivery-market-size-to-hit-16739-million-by-2027-at-cagr-19-5-says-brandessence-market-research-882998377.html

[7] Tygodnik PIE 14/2021

[8] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/03/badanie-ey-rok-z-covid

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.