Patrick Koeck nowym CEO Creamfinance Group
Nowy CEO w Creamfinance Group
W połowie stycznia Patrick Koeck objął stanowisko CEO w Grupie Cramfinance. Jego kluczowym zadaniem będzie dalszy rozwój portfela produktów near-prime oraz osiągnięcie rocznego przychodu na poziomie 100 mln Euro w perspektywie kolejnych 2 lat.
Patrick Koeck, nowo wybrany CEO Creamfinance przedstawił założenia strategiczne Grupy do których należą rozwój biznesu w tempie 20% rocznie, co w efekcie ma doprowadzić do osiągnięcia ponad 100 mln EURO rocznego przychodu w ciągu kolejnych 2 lat, pomimo trudnego otoczenia regulacyjnego.
- Prowadzenie działalności w Unii Europejskiej oraz Ameryce Łacińskiej wymaga od nas wiele wysiłku
i pewnego rodzaju elastyczności operacyjnej w obliczu stale zmieniających się uwarunkowań prawnych. Kluczowym czynnikiem sukcesu na obecnym etapie rozwoju firmy, jest w mojej opinii koncentracja na aspektach procesowych umożliwiających szybkie dopasowywanie do zmieniającej się rzeczywistości oraz wprowadzenie pełnej oferty produktowej na wszystkich rynkach – podkreślił P. Koeck.
Grupa Creamfinance przeszła już fazę bardzo szybkiego wzrostu, pozyskując ponad 100 mln Euro finansowania, przy 3,6 mln zarejestrowanych użytkowników oraz 700 mln Euro udzielonych pożyczek w 7 krajach. Obecnie Grupa wkracza w fazę dojrzałości rynkowej, w której najważniejszym elementem jest zarządzanie ryzykiem, osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz efektywności. Doświadczenie i kompetencje nowego CEO umożliwią firmie stały
i konsekwentny rozwój. Patrick Koeck związany jest z Creamfinance od 6 lat. Przed objęciem funkcji CEO pełnił rolę Chief Operating Officer i odpowiadał za obszar operacji oraz IT.
-To zaszczyt dla mnie zyskać zaufanie założycieli Creamfinance i stanąć na czele Grupy oraz jako CEO wspierać jej dalszy rozwój. Są dla mnie mentorami w biznesie, toteż ich wsparcie traktuję, jako nieocenioną wartość dla Grupy. Cieszę się na współpracę z zespołem, jeszcze lepsze wykorzystanie drzemiącego w nim potencjału i kontynuowanie strategii dalszego wzrostu firmy. Jestem pewien, że doprowadzi to do osiągnięcia stabilnych i długoterminowych zysków. – dodał Koeck.
Matiss Ansviesulis i Davis Barons, współzałożyciele Creamfinance, przyznali, że przez ostatnie 8 lat firma stanowiła lwią część ich życia, wraz z towarzyszącymi im wzlotami i upadkami. W tym okresie nie tylko zbudowali od podstaw organizację o znaczących rozmiarach, ale mieli również szczęście pracować z wieloma utalentowanymi ludźmi z całego świata.
- Obserwując profesjonalizm i zaangażowanie pracowników zdaliśmy sobie sprawę, że zespół który udało nam się zbudować, jest w stanie samodzielnie tworzyć siłę Grupy Creamfinance. Uważamy, że nasza firma ma mocną i ugruntowaną pozycję. - podsumował Ansviesulis.
Współzałożyciele pozostaną w radzie nadzorczej Creamfinance i będą kontynuowali prace nad poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych.
Dodatkowe informacje:
· W 2019 r. firma uzyskała przychód w wysokości około 80 mln Euro, utrzymując rentowność.
· Creamfinance ściśle współpracuje z Capitec, strategicznym inwestorem i największym bankiem detalicznym w Afryce Południowej. Współpraca dotyczy m.in. poprawy obecnego modelu oceny ryzyka kredytowego dla produktów długoterminowych.
· Po wprowadzeniu w 2018 r. na Łotwie produktu Creamcredit – pożyczki udzielanej na 5 lat do 10 tys. Euro (opartej na zindywidualizowanej ocenie ryzyka kredytowego), Grupa rozszerza tę ofertę na wszystkie rynki w UE, na której jest obecna.
· Spółka uruchomiona w 2016 r. w Meksyku osiągnęła rentowność i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych internetowych pożyczkodawców na rynku. Sukces osiągnęła dzięki innowacyjnej ofercie pożyczek oraz technologii wspierającej aplikacje mobilne. Meksyk jest kluczowym rynkiem rozwoju dla Creamfinance w przyszłości.
Rzeźba trendem inwestycyjnym. Prace Małgorzaty Radomskiej ujmują kolekcjonerów
Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji
W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.
Infrastruktura
Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii
Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.
Przemysł
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.