Patrick Koeck nowym CEO Creamfinance Group
Nowy CEO w Creamfinance Group
W połowie stycznia Patrick Koeck objął stanowisko CEO w Grupie Cramfinance. Jego kluczowym zadaniem będzie dalszy rozwój portfela produktów near-prime oraz osiągnięcie rocznego przychodu na poziomie 100 mln Euro w perspektywie kolejnych 2 lat.
Patrick Koeck, nowo wybrany CEO Creamfinance przedstawił założenia strategiczne Grupy do których należą rozwój biznesu w tempie 20% rocznie, co w efekcie ma doprowadzić do osiągnięcia ponad 100 mln EURO rocznego przychodu w ciągu kolejnych 2 lat, pomimo trudnego otoczenia regulacyjnego.
- Prowadzenie działalności w Unii Europejskiej oraz Ameryce Łacińskiej wymaga od nas wiele wysiłku
i pewnego rodzaju elastyczności operacyjnej w obliczu stale zmieniających się uwarunkowań prawnych. Kluczowym czynnikiem sukcesu na obecnym etapie rozwoju firmy, jest w mojej opinii koncentracja na aspektach procesowych umożliwiających szybkie dopasowywanie do zmieniającej się rzeczywistości oraz wprowadzenie pełnej oferty produktowej na wszystkich rynkach – podkreślił P. Koeck.
Grupa Creamfinance przeszła już fazę bardzo szybkiego wzrostu, pozyskując ponad 100 mln Euro finansowania, przy 3,6 mln zarejestrowanych użytkowników oraz 700 mln Euro udzielonych pożyczek w 7 krajach. Obecnie Grupa wkracza w fazę dojrzałości rynkowej, w której najważniejszym elementem jest zarządzanie ryzykiem, osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz efektywności. Doświadczenie i kompetencje nowego CEO umożliwią firmie stały
i konsekwentny rozwój. Patrick Koeck związany jest z Creamfinance od 6 lat. Przed objęciem funkcji CEO pełnił rolę Chief Operating Officer i odpowiadał za obszar operacji oraz IT.
-To zaszczyt dla mnie zyskać zaufanie założycieli Creamfinance i stanąć na czele Grupy oraz jako CEO wspierać jej dalszy rozwój. Są dla mnie mentorami w biznesie, toteż ich wsparcie traktuję, jako nieocenioną wartość dla Grupy. Cieszę się na współpracę z zespołem, jeszcze lepsze wykorzystanie drzemiącego w nim potencjału i kontynuowanie strategii dalszego wzrostu firmy. Jestem pewien, że doprowadzi to do osiągnięcia stabilnych i długoterminowych zysków. – dodał Koeck.
Matiss Ansviesulis i Davis Barons, współzałożyciele Creamfinance, przyznali, że przez ostatnie 8 lat firma stanowiła lwią część ich życia, wraz z towarzyszącymi im wzlotami i upadkami. W tym okresie nie tylko zbudowali od podstaw organizację o znaczących rozmiarach, ale mieli również szczęście pracować z wieloma utalentowanymi ludźmi z całego świata.
- Obserwując profesjonalizm i zaangażowanie pracowników zdaliśmy sobie sprawę, że zespół który udało nam się zbudować, jest w stanie samodzielnie tworzyć siłę Grupy Creamfinance. Uważamy, że nasza firma ma mocną i ugruntowaną pozycję. - podsumował Ansviesulis.
Współzałożyciele pozostaną w radzie nadzorczej Creamfinance i będą kontynuowali prace nad poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych.
Dodatkowe informacje:
· W 2019 r. firma uzyskała przychód w wysokości około 80 mln Euro, utrzymując rentowność.
· Creamfinance ściśle współpracuje z Capitec, strategicznym inwestorem i największym bankiem detalicznym w Afryce Południowej. Współpraca dotyczy m.in. poprawy obecnego modelu oceny ryzyka kredytowego dla produktów długoterminowych.
· Po wprowadzeniu w 2018 r. na Łotwie produktu Creamcredit – pożyczki udzielanej na 5 lat do 10 tys. Euro (opartej na zindywidualizowanej ocenie ryzyka kredytowego), Grupa rozszerza tę ofertę na wszystkie rynki w UE, na której jest obecna.
· Spółka uruchomiona w 2016 r. w Meksyku osiągnęła rentowność i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych internetowych pożyczkodawców na rynku. Sukces osiągnęła dzięki innowacyjnej ofercie pożyczek oraz technologii wspierającej aplikacje mobilne. Meksyk jest kluczowym rynkiem rozwoju dla Creamfinance w przyszłości.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.