Pekao Leasing przekazało samochody dla Wojsk Obrony Terytorialnej
Na początku czerwca Pekao Leasing postanowiło przekazać dwa następne samochody, tym razem dla 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego z Zegrza na rzecz Wojsk Obrony Terytorialnej. Skoda Rapid i Opel Vivaro to kolejne auta, które spółka przeznacza dla instytucji zaangażowanych w walkę z koronawirusem.
Do walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa stanęła nie tylko służba zdrowia oraz władze. Również policja i wojsko zaangażowało się w dostarczanie środków ochronnych do szpitali czy osób starszych, które są najbardziej podatne na zarażenie, a nie mogą same zapewnić sobie odpowiedniej ochrony. 26 Wojskowy Oddział Gospodarczy z Zegrza przy udziale Wojsk Obrony Terytorialnej od kilkunastu tygodni dostarcza maseczki ochronne i inne artykuły w ramach operacji „Odporna wiosna”, która jest częścią akcji zwalczania i zapobiegania COVID-19.
Pekao Leasing wsparło Wojska Obrony Terytorialnej i podarowało im dwa samochody, by pomóc w podejmowanych przez nich działaniach związanych z przeciwdziałaniem COVID-19. Auta będą wykorzystywane do transportu zespołów wymazowych, żywności i leków, przewozu kombatantów oraz osób wymagających opieki, a także do zabezpieczania logistycznego domów pomocy społecznej czy przewozu i dystrybucji materiałów z Agencji Rezerw Materiałowych. To kolejne samochody, które spółka zdecydowała się przekazać w ramach współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych. W kwietniu darowiznę w postaci Forda Focusa otrzymał Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny.
– Tym razem, za pośrednictwem 26 WOG z Zegrza, wspieramy Wojska Obrony Terytorialnej i przekazaliśmy im dwa samochody marki Skoda Rapid i Opel Vivaro. Pojazdy będą wykorzystywane do codziennych działań związanych z operacją „Odporna Wiosna”. Jesteśmy pełni podziwu dla służby zdrowia, ale również dla żołnierzy, którzy codziennie dostarczają najbardziej potrzebującym paczki z artykułami ochronnymi czy żywnością i mamy nadzieję, że samochody będą im dobrze służyły – mówi Bartosz Węsierski, Członek Zarządu Pekao Leasing.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.